چاپ این برگه

واکنش نماینده بویراحمد و دنا به سفر اردوغان به ایران

در مدت اخیر با توجه به حمایت رجب طیب اردوغان،رییس جمهور ترکیه از کشتار مردم مظلوم یمن توسط عربستان و قرار دادن ترکیه در صف ائتلاف عرب و بیان توهین هایی به کشور ایران اسلامی این اقدامات با واکنش قشر های مختلف مردمی ، مسوولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراه بوده است.

به گزارش بویرنیوز، غلام محمد زارعی، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت وگو با  چهارفصل ابراز داشت : در سال های گذشته دشمنان اسلام و استکبار جهانی در قالب دفاع ظاهری از اصول انقلاب با رفتار های متحجرانه به روش های  مختلف در قالب اسلام گرایی و با رفتارهای افراطی  که جز آسیب زدن به ارزشهای دینی نتیجه دیگری از آن حاصل نشده است وارد منطقه شده اند.

وی ادامه داد:  این گونه رفتارها توطئه ای است که توسط استکبار جهانی و صهیونیست جهانی طراحی شده و در پوشش دفاع از دین و برای حفظ دین، افرادی را در حوزه  کشورهای اطراف ایران اسلامی و در منطقه فعال کرده است که در واقع دست به انواع ظلم و تعدی و حرکت های بی شرمانه ای میزنند

زارعی خاطر نشان کرد: مردم یمن از شرایط حاکم بر کشور خود ناراضی بوده و برای این که از دست حاکم  ظالم وابسته به مسکتبر نجات پیدا کنند دست به انقلابی زدند که آن کشور  بتواند با آزادی ،استقلال و با موازین اسلامی اداره شود .

ملت شجاع ،انقلابی و فداکار یمن پیروز می شود

نماینده مردم بویراحمد و دنا  در مجلس گفت:  مردم یمن باید نقش خودشان را در اداره حکومت ایفا کنند اما این حرکت مورد بغض و کینه ضهیونسیت جهانی و آمریکا قرار گرفته و به جان این مردم افتادند و با یک پیمان نا میمون و نامشروع علیه این ملت به پاخواستند و مردم مظلوم و بی دفاعی را از زمین و هوا مورد حمله قرار دادند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تجارب گذشته ما نشان داده که حتما طبق آيه “وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَي الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّه وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِينَ”( 5/قصص)  وعده الهی نصرت و پیروزی مسلمانان واقعی و استقامت آنها باعث می شود دفع ظلم، دفع شر و دفع تجاوز صورت بگیرد و شما خواهید دید که ملت شجاع ،انقلابی و فداکار یمن در برابر این ظلم و تجاوز بی حد وحصر استکبار جهانی خواهد ایستاد و به پیروزی خواهد رسید.

سفر اردوغان به کشور باید لغو شود

وی در ادامه با اشاره به صحبت های اخیر رجب طیب اردوغان در حمایت از تجاوز عربستان به یمن و بیان توهین هایی به ملت ایران گفت:قطعا با بیان چنین موضع گیری باید سفر اردوغان به کشور ایران اسلامی لغو شود.

زارعی افزود: رژیم و حکام ترکیه در سال های اخیر نشان دادند که از موضع کشور اسلامی حرکت نمی کنند و اگر خود را از این موضع میداند چنین رفتاری  از آنها غیر قابل  پذیرش است.

وی ادامه داد:رفتار ترکیه در مواضع بین المللی اینگونه است که از موضع استکبار و داعش در منطقه دفاع می کند و امروز هم نسبت به ملت ایران که نقطه امید مردم مظلوم دنیاست، چنین واکنشی را نشان داده  و اتفاقا نه تنها این واکنش را رد نکرد بلکه در گفته های خودش به شکل بدتری مطالب توهین آمیز خودش را مطرح کرده است .

نماینده مردم بویراحمد و دنا  در مجلس  شورای اسلامی گفت: امیدواریم دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی با احضار کاردار ترکیه و برخورد و تذکر جدی و لغو سفر اردوغان به کشور نشان دهند که  با ملت بزرگ و همیشه در صحنه و آگاه جمهوری اسلامی روبرو هستند و حاضر نخواهند شد که رفتار این چنینی را تحمل کنند.