چاپ این برگه

لیست احتمالی کاندیداهای انتخاباتی در حوزه گچساران و باشت + اسامی

گروه سیاسی – سال 94 سال سرنوشت سازی برای نمایندگان مجلس و نامزدهای انتخابات خواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، به گفته معاون سیاسی وزیر کشور کسانی که می خواهند در انتخابات مجلس شرکت کنند باید تا خرداد ماه از سمت خود استعفا دهند.

در این بین این دوره از انتخابات در شهرستان های گچساران و باشت از حساسیت بسیار زیادی برخوزدار خواهد بود.

اصولگرایان گچساران و باشت در جلسات متعددی که در سال 93 داشته اند عزم خود برای یکی شدن و بردن انتخابات در این دوره را جزم کرده اند.

حضور تاجگردون در صحنه انتخایات در دوره دهم قطعی ترین حالت ممکن است، او خود هم بارها گفته نمایندگی مجلس را تا جایی که شرایط اجازه بدهد با کار اجرایی عوض نخواهد کرد و حالا که سمتی هم در مجلس پیدا کرده علاقه اش برای حفظ فرصت کنونی دو چندان خواهد بود.

اصلاح طلبان گچساران با مدیریت خواجوی البته در همراهی با تاجگردون به عنوان اصلاح طلب همراه نیستند و حتی احتمال معرفی گزینه اصلاح طلب در گچساران و باشت وجود دارد و انتقادات گسترده نیروهای اصلاح طلب گچساران و باشت از تاجگردون در سال های اخیر دلیل محکمی بر عدم همراهی اصلاح طلبان با او خواهند داشت.

از سوی دیگر اصولگرایان گچساران و باشت این دوره می خواهند اشتباهات دوره گذشته و حضور چند کاندیدا را مرتکب نمی شودند و بشدت به دنبال بازگشتن به شرایط سابق هستند.

سید قدرت حسینی , علمیراد جعفری از طیف کسانی هستند که حضور آنها در انتخابات گمانه زنی می شود.

نکته کلیدی در این دوره حضور علی فولادی وندا به عنوان یک گزینه اصولگرا و قشقایی در انتخابات است.

از آنجا که قشقایی ها در این چند سال مورد توجه قرار نگرفته اند و از رای بالایی در گچساران برخوردارند حضور فولادی وندا اگر با رای اصولگرایی همراه باشد برای هر فردی خطرناک خواهد بود.

سید محمد موحد اما فردی است که قبلا هم زمانی که گچساران و کهگیلویه یک حوزه بودند انتخابات را از بهرام تاجگردون برد و این دوره شاید به دلیل برخی حساسیت ها برگشت به گچساران را به حضور در کهگیلویه ترجیح دهد موضوعی که موحد هیچگاه ان را رد نکرده است.

در هر حال باید در روزهای آینده دید که چه تحولاتی در گچساران و باشت رخ خواهد داد.