شنبه 16 اسفند 1393 - 20:31

گزارشی از وضعیت مهاجر پذیرترین نقطه استان/ لزوم توجه مسئولان به چهارمین شهر پر جمعیت استان

زیر ساختهای لازم جهت رفاه وآسایش شهروندان درحوزه های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و تفریحی فراهم نگردیده است که این مهم خودنگاه ویژه مسولین رابه این شهرنوپا می طلبد.

گروه اجتماعی – شهرمادوان باجمعیتی بالغ برهفده هزارنفردرشمال غربی ودر5کیلومتری شهریاسوج درسایه سارکوه حجاج که سرارادت برآستان دنا سائیده واقع شده است که این موقعیت ممتاز آب وهوایی در کنار بستر جغرافیایی آن یعنی عبور دو جاده اصلی شهرتوریستی سی سخت و جاده اصفهان می توان گفت مهاجرپذیرترین نقطه استان است که درطی چندسال اخیربه چهارمین شهراستان به لحاظ جمعیت تبدیل شده است اما زیر ساختهای لازم جهت رفاه وآسایش شهروندان درحوزه های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی، ورزشی و اجتماعی و تفریحی فراهم نگردیده است که این مهم خودنگاه ویژه مسولین رابه این شهرنوپا می طلبد وتعداد کارمندان وکارگران این شهرداری حداکثر40نفرمی باشند که مشغول ارائه خدمات به شهروندان محترم شهرمادوان می باشند.

23

به گزارش «بویر نیوز»، سخنگوی شورای شهر مادوان به آوای ایل گفت گفت: جلسات رسمی شورای شهرمادوان طبق مصوبه این شورا روزهای سه شنبه هرهفته ازساعت 17به بعد و جلسات فوق العاده باتوجه به موقعیتی که ممکن است نیازبه برگزاری جلسه فوق العاده یا غیررسمی باشد برگزارمی شود. شورای اسلامی شهرمادوان تاکنون 47جلسه رسمی وبالغ بر40جلسه غیررسمی درخصوص تصویب مصوبات،دعوت ازمسولین وپاسخگویی به ارباب رجوع های حضوری ودرخواستهای مردمی برگزارنموده است وبه بیش از2000درخواست مردمی به صورت حضوری درزمینه های مختلف بررسی وپاسخ لازم داده است.

 صادق غفاری زاده درباره برخی از خدمات صورت گرفته طی یکسال اخیر در شهر ماداوان گفت: شورای اسلامی شهرمادوان دربحث روشنایی معابرعمومی شهرمادوان که درابتدای شروع به کاراین شوراکمتراز40عددروشنایی معابرعمومی وجودداشت باپیگیری وبرگزای نشست هایی بارئیس وکارشناسان اداره برق شهرستان وبامشارکت اداره برق شهرستان وشهرداری مادوان تاکنون بالغ بر600چراغ برق بااعتباری بالغ بر120میلیون تومان درحال تکمیل روشنایی کلیه معابروخیابانهای شهرمادوان هستند.

عضو شورای شهر مادوان در گزارش عملکرد 17ماهه این شورا با تاکید بر امکانات محدود و پتانسیل های موجود نسبت به ارایه خدمات به شهروندان شورای اسلامی شهر مادوان افزود: درطول هفده ماه گذشته با تصویب سه مصوبه اجرای جدول گذاری درشهرمادوان، شهرداری مادوان با برگزاری مناقصات لازم تاکنون شش هزارمترجدول گذاری با اعتباری بالغ بردویست و شصت میلیون تومان انجام داده است و اجرای زیرسازی معابر شهری بابیست و پنج هزارمترمربع با اعتبار چهل و پنج میلیون تومان و تصویب اجرای پل مسیر بلوارصاحب الزمان(عج) به طول 25متر و اعتبار30میلیون تومان ولکه گیری معابرشهرمادوان به طول 27200 متر با اعتبار68میلیون تومان اجراء گردیده است.

 صادق غفاری زاده همچنین اظهارداشت: باتصویب یک طرح بزرگ پروژه آسفالت به شهرداری مادوان اجازه داده شد تا با برگزاری مناقصه پروژه آسفالت معابرشهرمادوان ومشخص شدن وبستن قرارداد با پیمانکاردرآینده ای نزدیک بااعتباری بالغ بریک میلیارد و یکصدمیلیون تومان ازمحل اعتبارات عمرانی وداخلی شهرداری52هزارمترمربع خیابان آسفالت خواهدشدکه با اجرای این پروژه بزرگ تقریبا 80 درصد خیابانهای شهرآسفالت خواهند شد. همچنین مصوبه کانال هدایت آبهای سطحی یاساماندهی دره فصلی شهرمادوان بااعتبار400میلیون تومان ازمحل اعتبارات عمرانی به تصویب این شورارسیده است و کاربرگزاری مناقصه به پایان رسیده و پیمانکارپروژه درحال تجهیزکارگاه وخاکبرداری پروژه فوق می باشد،همچنین ازدیگرمصوبات این شوراجهت جلوگیری ازهرگونه گره ترافیکی درآینده شهرمادوان به مصوبه بازگشایی وتعریض پل بزرگ شهرمادوان اشاره نموده اندواظهارداشته اندکه به شهرداری مادوان اجازه داده اندتاازمحل اعتبارات عمرانی بااعتبار200میلیون تومان،این شهرداری بابرگزاری مناقصه پیمانکاراین پروژه مشخص ودرحال اخذقراردادباشهرداری می باشد.

سخنگوی شورای شهرمادوان ازدیگرمصوبات وخدمات شورای اسلامی شهرمادوان به شهروندان شهرمادوان به پیگیری هایی ازجمله طرح توسعه شهرمادوان اشاره کرد که این طرح با توجه به اینکه مشاور و هزینه مشاوره طرح می بایست ازطریق استانداری تامین وپرداخت شود پیگری لازم صورت گرفته و مشاورطرح به زودی کارتوسعه شهر مادوان را شروع خواهندکرد واز تلاشهای مستمر و شبانه روزی این شورا جهت حل مشکل و معضل کمبود فضای آموزشی این شهرازطریق استانداری و فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش استان واداره کل نوسازی استان واداره آموزش وپروش شهرستان بویراحمد اشاره کرد واظهارداشت: اقدامات خوبی جهت حل مشکل فضای آموزشی صورت گرفته که درآینده خبرهای آن به سمع واطلاع همشهریان عزیزرسانده خواهد شد.

وی بیان داشت: پیگری های لازم جهت مستقل شدن واحد تاکسیرانی شهر مادوان صورت گرفته وشهرداری مادوان درحال انجام مقدمات لازم می باشد و با برگزاری جلساتی با مدیرکل منابع طبیعی استان و رئیس منابع طبیعی شهرستان جهت اختصاص یک مکان و فضای مناسب برای پارک وفضای سبز و مکان تفریحی درخور و شان شهروندان عزیرداشته ایم و امیدواریم که این مهم  با همکاری مسولین ذیربط محقق شود.

غفاری زاده  افزود: از دیگرمصوبات شورای اسلامی شهر مادوان تصویب خرید 1 دستگاه لودرو و 2 دستگاه ماشین ده تن می باشد که شهرداری مادوان دراین زمینه اقداماتی راجهت خرید انجام داده است و در آینده ای نزدیک جهت خدمات رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان فهیم شهرمادوان این ماشین آلات به چرخه خدمات رسانی اضافه خواهند شد، همچنین به مناسبت سی ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و دهه پرفروغ فجر، شورای اسلامی شهرمادوان و شهرداری نسبت به چراغانی و نورافشانی و نصب پلاکارد در شهرمادوان کارهای درخورتقدیری را انجام داده است.

123

عضو شورای اسلامی شهرمادوان بیان داشت: هم اکنون اعضاء محترم شورای اسلامی شهرمادوان در حال بررسی بودجه پیشنهادی دومیلیارد و پانصد میلیون تومانی سال94شهرداری مادوان می باشند که  پیش نویس آن از طریق شهرداری مادوان تهیه و دراختیار اعضاء محترم شورای اسلامی شهرمادوان قرارگرفته است.

در پایان صادق غفاری زاده اظهار امیدواری کرد که به حول وقوه الهی کمافی السابق باهمدلی، تعامل، همکاری و همیاری اعضاء محترم شورای اسلامی شهرمادوان و شهردار متخصص و کارکنان زحمت کش شهرداری و مشارکت جدی مردم ولایتمدارشهرمادوان به آمال و برنامه های مورد نظرکه همان ارائه خدمات مطلوب و بهینه به شهروندان می باشد دست پیدا کنیم و گامهای موثری برای آبادانی هر چه بهتر شهر مادوان برداریم.

گفتنی است؛  آقایان سردار رحیمی نسب، رضافرخ پور، محمدرضایزدان پناه ،، صادق غفاری زاده و مهدی روزیان اعضاء شورای اسلامی شهرمادوان هستند وشهرداراین شهر آیت الله لطیف پور می باشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=142131
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    بله مهاجرانش هم اکثرا نخبه گانی از کشورهای اروپایی وامریکایی هستند که با داشتن مدارک بالای علمی وسطح رفاه مادوان را ترجیح دادند امیدوارم که مادوان بتواندهمچون نگینی درخاورمیانه وحتی جهان بدرخشد آخ سی فقر….

  2. مهتاب گفت:

    کاش در روستاهای خود میماندید! کاش قبل از آمدن به شهر، رفتارهای شهر نشینی و شیوه زندگی در شهر را آموزش میدادند و یاد میگرفتیم! زندگی در مناطق نامبرده، همان زندگی روستایی هست ولی در قالب شهر و به اسم شهر! گواه حرفم این همه بی نظمی و هرج و مرج و ناهنجاری چه در مادوران و چه.در یاسوج می باشد! کاش به نان و تخم مرغ و گوشت محلی خود و هوای روستایی خود راضی میشدید تا اینکه از بام تا شام در شهر باشید و صف های طویل و ترافیک و…را تحمل کنید! اولین رکن شهر نشینی داشتن فرهنگ شهرنشینی هست که به نظر من اکثریت حاشیه نشینهای این شهر از آن بی بهره اند به دلایل مختلف!شهر نامبرده ملغمه ای از زندگی روستایی و شهری است و بیغوله ای است که وصله ی ناجوری به تن این شهر شده که متاسفانه به گواهی اکثریت شهروندان مرکز ناهنجاریها و خلافکاری های شهر یاسوج می باشد.کاش مسولان به فکر می افتادند و قبل از اینکه به این روز بیفتد چاره ای می اندیشیدند!

  3. ناشناس گفت:

     یاسوج و اطرافش با هجوم مغول وار مهاجران همه طوره نابوده. یاسوج مرد

دیدگاه شما