شنبه 16 اسفند 1393 - 15:17

ادعای مسئول شهرسازی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد: 99 درصد ساخت و سازها در یاسوج غیرقانونی است

مسئول شهرسازی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 99 درصد ساخت و سازهایی که در شهر یاسوج صورت می‌گیرد غیرقانونی است، گفت: بسیاری از ساخت و سازها در روستاهای اطراف شهر یاسوج برخلاف ضوابط ساخته شده است.

خبرگزاری فارس: غیرقانونی بودن 99 درصد ساخت و سازها در یاسوج

به گزارش بویرنیوز، کرامت فرح‌زاده صبح امروز در جلسه شورای مسکن به وضعیت جمعیتی روستاهای اطراف شهر یاسوج پرداخت و اظهار کرد: روستای سرآبتاوه در اطراف شهر یاسوج با 250 هکتار دارای جمعیت 9 هزار و 407 نفری در سال 90 بوده که در سال جاری این آمار به بیش از 11 هزار نفر رسیده است و ظرف پنج سال آینده جمعیت این منطقه به دو برابر افزایش می‌یابد.

مسئول شهرسازی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: 74 درصد فعالیت‌های مردم این منطقه فعالیت‌های خدماتی است و جمعیتی کمی به فعالیت‌های کشاورزی مشغول هستند.

وی نرخ رشد جمعیت در روستای سروک را 8/6 عنوان کرد و گفت: در حال حاضر جمعیت سروک 4 هزار و 415 نفر است که در سال‌های آینده نرخ رشد در این منطقه به 10 درصد می‌رسد، ضمن اینکه سرعت رشد این روستا در سال‌های اخیر شدت بیشتری گرفته و بالغ بر 74 درصد واحدهای مسکونی ظرف 6،7 سال اخیر احداث شده است.

این مسئول با بیان اینکه 99 درصد ساخت و سازهایی که در شهر یاسوج صورت می‌گیرد غیرقانونی است، تصریح کرد: بسیاری از ساخت و سازها در روستاهای اطراف شهر یاسوج برخلاف ضوابط ساخته شده و در بیش از 70 درصد آن حریم کوچه‌ها و خیابان‌ها رعایت نشده است.

فرح‌زاده بیان کرد: بیش از 50 درصد ساخت و سازهای ساختمانی در روستاهای اطراف یاسوج مانند مهریان، مادوان و بله‌زار از طریق وام بنیاد مسکن انجام شده اما طرح‌های ساخته شده مطابق با اصول نظام مهندسی ساخته نشده است.

مسئول شهرسازی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بسیاری از ساختمان‌های این روستاها با تعرض به منابع ملی ساخته شده و تعرض به این منابع برای ساخت و ساز در حال رشد است.

وی شرایط بهداشتی در این مناطق را فاجعه‌بار خواند و گفت: روند تحولات جمعیتی در شهر یاسوج رو به افزایش است و چون این افزایش متناسب با زیرساخت‌ها صورت نگرفته نگران‌کننده است.

این مسئول یادآور شد: در 40 سال گذشته رشد جمعیت یاسوج رشد بی‌سابقه‌ 16 درصدی داشته است، ضمن اینکه در 20 سال اخیر روستاهای زیادی در اطراف شهر یاسوج به این شهر ملحق شدند.

فرح‌زاده به شرایط کنونی شهر یاسوج پرداخت و بیان کرد: کل مساحت حریم شهر یاسوج 56 هزار هکتار است که درصد وسعت از کل استان 0/03 است و بیش از 10 درصد جمعیت استان در حریم شهر یاسوج ساکن هستند.

مسئول شهرسازی دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: از مجموعه 243 هزار و 771 نفر جمعیت شهرستان بویراحمد بیش از 68 هزار نفر یعنی 28 درصد جمعیت در یاسوج ساکن هستند.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=142110
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسکن مهر گفت:

    سلام.من نمیدانم ز کجا شکایت برم.دوستان عزیز و مسولین گرامی از بس گفتیم زبانمان مو در آورد.مسکن مهر چی شد؟؟چرا همه بیخیال مسکن مهر شدند؟آقای استاندار جنابعالی باید پاسخگو باشی.آقای مهندس جهانگیری جنابعالی جهت پیش بردن و سرعت بخشیدن به این پروژه ک چشم هزاران نفر به این پروژه دوخته شده چیکار کردی.آیا جز همان مدیریت ضعیف قبلی که کماکان داره به کارش ادامه میده و معلومم نیست به کدام ناکجا آباد داره میره چیزی دیگر دیده اید؟؟آقایان تا آقای بدخشان معاونت بجای مانده از دولت اختلاس دروغ و دزد احمدی نژاد بر صندلی مدیریت مسکن مهر استان کما فی سابق تکیه زده مثل دو سال گذشته تنها شاهد رکود در مسکن مهر خواهیم بود.

  2. جواد گفت:

    پس شما چکاره ای ؟

    • صابر اسدزاده گفت:

      دوستان بحث مطرح شده از سوی مهندس ربطی به مسکن مهر نداشت  اشاره ایشان به واقعیت ساخت و ساز در یاسوجه

  3. دلسوز گفت:

    با سلام واحترام به مردم استان
    متاسفانه مسئو لین استان ما همگی خوابن ودرحالت سردرگمی دارن ودچار گذراندن وقت چندصباحی دراین استان نه بفکر مردم ونه به فکر دولت فقط خودرا میشناسند وصندلی و بس …!!!
    احتمالا باید از بیرون بیان وبهشون بگن که وضعیت اسفناکه خودشون چون نمیرن وبررسی نمیکنن چنین مسائلی مهم نیست

  4. مسکن بی مهر گفت:

    مسکن مهر به صورت کامل به گل نشسته.هم نمایندگان مجلس و هم استاندار و همچنین مدیر کل راه و شهرسازی به خواب زمستانی فرو رفته اند و فکر نکنم حالا حالاها بیدار بشن.مگر مسکن مهر هم جز پروژه های دولت هست؟شک نکنید ک اصلا برابشان مهم نیست به کجا خواهد رفت.مسکن مهر دو ساله به گل نشسته آقایان دولت جدید هم که برایشان مهم نیست به کجامیرود. 

  5. صابر اسدزاده گفت:

    درود بر مهندس فرج زاده عزیز که کاملا واقعیت را فرموده و تحلیل وبررسی دقیق و کارشناسانه انجام داده واقعا ساخت و سازها در اطراف یاسوج و حاشیه غیر قانونیه مهندس عزیز از بیانات دلسوزانه ات متشکریم باشد که گوش شنوایی پیدا شود وکاری کند

  6. آینده نگر گفت:

    خوب از این آقای فرخ زاده ومسئولین سوال کنید مگر شما نقشه این مناطق را رسم نکرده اید وبه بنیاد داده اید،بله واقعا این روستاها مخصوصا سرابتاوه با مشکلات زیادی در ساخت وساز وآبهای زیر زمینی مواجه است چرا هر روز این نقشه ها بر اساس نفوذ تغییر وحتی فضای سبز نیز ساخت وساز می شود ومسجد ومدرسه در نقشه ها پیش بینی نمی شود واگر هم دیده می شود بعد از مدتی از صفحه رادار حذف می شود

دیدگاه شما