چاپ این برگه

افتتاح دو پروژه آبی در یاسوج/ سخنان نگران کننده معاون وزیر نیرو (+تصاویر)

گروه اقتصادی – عصر امروز دو پروژه بهسازی چشمه مهریان و چاه آهکی تأمین آب مورد نیاز مناطق سالم‌آباد، ارم‌ها و محمودآباد در یاسوج با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

22

به گزارش «بویر نیوز»، در آیین افتتاح چاه آهکی تأمین آب مورد نیاز مناطق سالم‌آباد، ارم‌ها و محمودآباد یاسوج، سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی برای تأمین آب مورد نیاز استان در مدت اخیر انجام شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در شهر یاسوج مرکز استان است که به دلیل مهاجرپذیر بودن مشکلاتی داریم.

وی گفت: در تابستان امسال بخش زیادی از شهر یاسوج از نظر تأمین آب دچار مشکل شده بود که تصمیم به حفر این چاه در منطقه چم گنجشکی یا ایستگاه امام سجاد افتادیم.این چاه قرار بود که در مدت 5 ماه حفر شود که در مدت زمان کوتاهتری آن را حفر کردیم و عمق آن 200 متر است.

لدنی بیان داشت: دبی آب این چاه 33 لیتر در ثانیه است که با اعتبار 350 میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی حفر شد.این چاه قادر به تأمین آب بخش‌هایی از مناطق ارم‌ها و معصوم‌آباد و سالم‌آبادها در شهر یاسوج است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان این که به دلیل کمی بارش‌ها آب این سایت تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته است، اظهار کرد: بنا داریم که در دو محل تنگ کناره و مهریان برای تأمین آب شهر یاسوج دو حلقه چاه دیگر حفر کنیم.

وضعیت قرمز تأمین آب در سه شهر کشور

همچنین در مراسم افتتاح پروژه بهسازی چشمه مهریان یاسوج که عصر امروز برگزار شد؛ حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو اظهار کرد: امسال کاهش 19 درصدی بارش باران را در کشور داشته‌ایم که در این خصوص جلسه شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در پی برگزاری این جلسه قرار شد که چنین ستادهای در استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.امیدواریم مصوباتی در این ستاد و در استان‌ها با مدیریت استانداران گرفته شود تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

1 (1)

وی قطعی برخی انشعابات غیر ضروری را یکی از این اقدامات برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر سه شهر بندرعباس، سنندج و کرمان وضعیت قرمز آبرسانی دارند لذا از استانداران این سه استان می‌خواهیم جلسات فوق‌العاده در این راستا برگزار کنند.

وی گفت: ما به مردم این سه استان قول می‌دهیم در سه شهر بندرعباس، سنندج و کرمان جیره‌بندی آب نخواهیم داشت لذا در این راستا باید با مدیرت فشار و تکمیل خطوط و البته یاری مردم سعی کنیم که جیره‌بندی آب در این سه شهر را در سال جاری نداشته باشیم.

گفتنی است؛ با بهره برداری از این طرح که از محل اعتبارات تنش های آبی ساخته شده است، میزان دبی آب از 15 لیتر در ثانیه به 50 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

 1 (2)

1 (3)

1 (4)

1 (5)