پنجشنبه 30 بهمن 1393 - 17:21

استمداد جاوید از معاون وزیر کشور برای الحاق اکبرآباد و نجف‌آباد به یاسوج/ افشاگری درباره بودجه نفت به یاسوج

جاوید افزود: همین موضوع موجب شده که در تقسیم اعتبارات برای شهرداری‌ها این جمعیت مورد توجه قرار نگیرد و بالطبع سرانه‌ای برای این تعداد زیادی جمعیت به حساب شهرداری یاسوج واریز نشود.

شهردار یاسوج از معاون وزیر کشور برای الحاق جمعیتی دو منظقه اکبرآباد و نجف‌آباد به شهر یاسوج استمداد طلبید.

خبرگزاری فارس: استمداد از معاون وزیر کشور برای الحاق اکبرآباد و نجف‌آباد به شهر یاسوج

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز نشست شورای اداری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور و به ریاست سید موسی خادمی استاندار این استان تشکیل جلسه داد.

در این نشست که برخی از مسئولان استانی دغدغه‌های خود را مطرح کردند شهردار یاسوج نیز با بیان برخی کمبودهایی که برای خدمات‌رسانی به این مرکز استان وجود دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما در برهه کنونی این است که دو منطقه پرجمعیت اکبرآباد و نجف‌آباد جز شهر یاسوج محسوب می‌شوند و شهرداری یاسوج خدمات‌رسانی شهری به آن‌ها می‌کند اما از نظر جمعیتی جز این شهر محسوب نمی‌شوند که مشکلی بزرگ برای ما ایجاد کرده است.

شهردار مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: دو منطقه یاد شده بر روی هم جمعیتی افزون بر 20 هزار نفر دارد که همه خدمات خود را از شهرداری یاسوج دریافت می‌کنند و حتی پروانه ساخت و ساز آن‌ها توسط این شهرداری صادر می‌شود اما از نظر جمعیتی این دو منطقه جز شهر یاسوج به حساب نمی‌آیند.

جاوید افزود: همین موضوع موجب شده که در تقسیم اعتبارات برای شهرداری‌ها این جمعیت مورد توجه قرار نگیرد و بالطبع سرانه‌ای برای این تعداد زیادی جمعیت به حساب شهرداری یاسوج واریز نشود.

وی اضافه کرد: تقاضای ما از مسئولان تقسیمات کشوری در وزارت کشور و به خصوص معاون سیاسی به عنوان مسئول اصلی تقسیمات کشوری در وزارت کشور این است که الحاق جمعیتی این دو منطقه به شهر یاسوج را مورد توجه و تأکید قرار دهند.

شهردار یاسوج در ادامه اظهارات خود در جمع شورای اداری استان و مسئولان ارشد وزارت کشور یادآور شد: توزیع اعتبارات در سازمان همیاری شهرداری‌ها بر اساس ملاک‌ها و معیارهایی است اما به دلیل چانه‌زنی‌‌ها، استان‌هایی که ارتباطات بیشتری دارند اعتبارات بیشتر جذب می‌کنند اما شهر‌هایی مانند یاسوج با این حجم از مشکلات و کمی اعتبارات و مهاجرت‌های گسترده مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

جاوید در پایان به برخی محرومیت‌های استان از اعتبارات اشاره کرد و گفت: از محل درآمدهای نفت امسال 60 میلیارد تومان مطالبات برخی شهرداری‌ها پرداخت شده که تک ریالی تاکنون به شهرداری یاسوج تعلق نگرفته در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب‌های اصلی تولید نفت در کشور است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=140291
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. پاتاوه گفت:

    احسن بر دكتر جاويد .مرد خستگي ناپذير وبادرايت

  2. اکبراباد گفت:

    درود بر دکتر جاویدمرد با تدبیروپر تلاش وخستگی ناپذیر

  3. تفویان گفت:

    درود خدا بر سردار سازندگی جناب دکتر جاوید شهردار محترم. خداوند یار و یاورت باشد.

  4. محب گفت:

    در آمد نفت چه ربطی به یاسوج دارد ؟ شما که با این آب و هوای خوش مغازه دارهایتان پر درآمد شده اند هیچ فکر کرده اید وضعیت مغازه داران گچساران و بهمئی چطور است ؟ اگر شما از هوایتان به گچساران دادید تا از پول نفت همه به شما ریالی بدهند !

    • ناشناس گفت:

      چه پر رو ! منابع ملی مال همه کشور است ، اگر منابع نفت خوزستان راداشتید  چه میگفتید! اگر پالایشگاه شیراز وتبریزو تهران را داشتید چکار میکردید؟لابد همه ملت ایران باید میآمد گدایی تا بشکه ای نفت بهشان بدهید! ،،،خدا اسب را  دید شاخش نداد ،،،،راشنیده اید مصداقش همین کامنت بالاست

  5. نجف اباد گفت:

    درود بر دکتر جاوید شهردار پرتوان و پرقدرت استان موفق باشید.

  6. همشهری گفت:

    اقای محب لطفا الکی نگید اون گفته از بودجه مصوب شده همیاریها

  7. ناشناس گفت:

    فکر کردید چون چاه نفت دارید همه چیز در اختیارتان است ، کوته فکرانه است نظرتان، مادر حال حاضر ازبهترین تکنولوژیهای غرب استفاده میکنیم اینقدر فخر نمی فروشند تا گچسارانیها بادوحلقه  چاهی که دارند، کامپیوتر و لوازم خانگی  برقی و رفاهی و موبایل و تجهیزات مخابراتی و تجهیزات پزشکی و رادیولوژی و….. همهاینهارااز علوم روز غرب بما میرسد، اگراینهارااز شما بگیرند بادوحلقه چاه میخواهید چکارکنید؟

  8. ناشناس گفت:

    نفت ما از خوزستان بیشتر هست بی تدبیری مرکز استان شهر ما را به این روز انداخته  سهم نفت هم می خواهید درود بر دکتر تاج گردون که حق را به حقدار رساند 

  9. ناشناس گفت:

    سلام بر شهردار محترم شهر مرکز استان- فقط میتوانیم بگوییم شهردار محترم و مدیران و مسئولین و کارشناسان و کارگران خدوم شهرداری خسته نباشید انشااله همگی موفق باشید.

  10. شلو گفت:

    درود خدا بر مرد عالت و تدبیر دکتر جاوید

  11. ناشناس گفت:

    درودخدا برهمه مدیران پاکدست وتوانمند

  12. سلام گفت:

    پس سروک چه می شود ؟

  13. اریو گفت:

    درود وسلام بر دکتر عزیز

دیدگاه شما