چهارشنبه 29 بهمن 1393 - 23:42

زحمت کشانی در کهگیلویه و بویراحمد که با دلهره به پیشواز عید می روند (+تصاویر)

اما آنچه جالب به نظر می رسد مصاحبه های متعدد مسئولان استان در حمایت از مردم و خدمت گذاری به عامه! مردم است و تدارک نشست ها و مصاحبه های آنچنانی و هزینه های گزاف در این خصوص.

با توجه به نزدیک شدن به بهار طبیعت و رونق گرفتن خرید و فروش های عیدانه مردم اما این موضوع از نگاه کارگران خدوم شهرداری جلوه ای دیگر دارد.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، رفته رفته خیابان های اصلی شهر شلوغ می شود، به ویژه خیابان هایی که به نوعی بازار محسوب می شود و مردم طبق یک سنت دیرینه و عادت چندین ساله برای خرید شب عید به آنجا می روند، هرچند که بیش از خرید فقط نگاه می کنند، قیمت می پرسند و می روند.

در شهر شوری به پاست، مردم به دنبال خرید پوشاک نو، آجیل های جور واجور و کالاهایی از این دست هستند، کودکان نیز خوشحال تر به انتخاب لباس ها و خوردونی های گوناگونی برای خود مشغول هستند.

1722022610249561127310919113447522223217

اما در این میان نگاه های پر از اضظراب و نگران کارگران شهرداری به نزدیک شدن شب عید و خریدهای آنچنانی آن، جای تأمل بسیار دارد!!!

کارگران خدماتی شهرداری؛ قشری زحمت کش و بی ادعا که شاید تصور کاری که آنها برای ما انجام می دهند برای خیلی از ما ها سخت و غیر قابل تصور باشد.

با چند نفر از این عزیزان هم کلام شدیم…

“علی-ر” از کارگران خدمات شهری شهرداری یاسوج، نگران از رسیدن عید میگوید، از شرمندگی پیش روی خانواده و دو فرزند خردسالش گفت و اینکه حتی نمی داند برای عید حقوقش را دریافت می کند و یا خبر؟!!

“مهدی- ن” هم ناراحت است، می گوید حقوقش کفاف هزینه های زندگی اش را نمی دهد و بیشتر اوقات شرمنده و دست خالی به خانه می رود که این عذابش می دهد، او هم گفت نگران حقوق و مزایای عیدش است و نگرانی اش بیشتر به خاطر دخترش است که نسبت به هم سن و سالهایش از خیلی از امکانات محروم مانده است.

IMG13414680

به گفت و گو با یکی دیگر از کارگران خدمات شهری رفتیم، “سعید-ب” خسته است، از صبح زود در خیابان جارو میزده،به دیوار تکیه داده، ازش پرسیدم خیلی خسته شدی؟ با لبخند گفت صبح خیلی زود بیدار شدم خسته هستم اما خوشحال از اینکه درآمدم حلال است و به مردم کمک میکنم.

از سعید پرسیدم خوشحالی داریم به فصل بهار نزدیک میشم؟ جواب داد” آره همه خوشحالن منم از خوشحالی مردم و به شکرانه اینکه هنوز زنده ام و میتونم بهار زیبایی که خداوند به ما هدیه داده رو ببینم، میتونم برای خانوادم کار کنم و روزی حلال ببرم خونه خوشحال هستم اما برای خانواده و مادر پیرم ناراحتم، ناراحت از اینکه مثل بقیه مردم نمی توانیم خرید برویم، نمیتوانیم چیزایی که دوس داریم بپوشیم و حتی بخوریم.

با چند نفر دیگر از کارگران حوزه خدمات شهری و شهرداری یاسوج صحبت کردم و آنچه توجهم را جلب کرد نگرانی از دریافت حقوق و مزایا در عید و دلواپسی از اینکه نکند شرمنده خانواده خود شوند.

228452_771

اما آنچه جالب به نظر می رسد مصاحبه های متعدد مسئولان استان در حمایت از مردم و خدمت گذاری به عامه! مردم است و تدارک نشست ها و مصاحبه های آنچنانی و هزینه های گزاف در این خصوص.

از یاد نبرده ایم سخنان شهردار شهر یاسوج؛ دکتر “محمد علی جاوید” را در خصوص بدهی بیش از 600 میلیارد ریالی سایر دستگاه ها استان به این نهاد، بدهی هایی که اگر وصول شوند گره از مشکل تعداد زیادی قشر ضعیف و زحمت کش جامعه بر میدارد، و دل بسیاری از نوجوانان و جوانان آینده ساز این مرز و بوم را شاد و امید وار می سازد.

IMG13415850

شاید یکی از بهترین فرصت ها برای مدیران به خصوص مدیران نهاد های خدمت رسان، در اثبات ادعای خدمت به مردم به عنوان اصل و هدف اساسی از بر عهده گرفتن مقام و مسئولیت همین تلاش در جهت رفع مشکلات مردم باشد، و پرداخت بدهی عوارض بیش از 60 میلیارد تومانی آنها به شهرداری یاسوج که بی شک حق تمام کارگران و فرزندانی است که شب و روز خود را برای نظافت شهر و آرامش آسایش همه ما گذاشته اند.

از مسئولین امر انتظار می رود با توجه به نزدیک شدن به بهار طبیعت و خرید های شب عید دست به دست هم داده و در جهت رفع مشکلات همه مردم و به خصوص رفته گران رئوفی که ارزش کارشان بر کسی پوشیده نیست، تلاش کنند، بی شک تعهد نهاد های خدمت رسان در پرداخت بدهی شان به شهرداری یاسوج در تحقق این مهم انکار نشدنی است.

 رفتگر، اي كارگر، اي مرد زحمتكــش سلام

 بر تــو باشد در دو عالــــم رحمت حق مستـدام

اي كه تــو آئينــه دار شهــــر زيبــاي مني

 از سحـــرگه تا به شب بــر شهر جــارو مي زني
مي شوي مشغــول كارت بـامدادان بـا نماز  مي كنـــي با هر تلاش خـــود دو صـد راز و نياز
از پس هر كوچه اي تسبيح گويان مي شوي در خيابــــان حمد گوي حي سبحـــان مي شوي
تـــو اميني و سحـــرخيز و صبــور و بردبار  اي تــــو لايق تـــر بــراي ديــدن روي نگـــار
روزي شايستـــه گيــري از خداونـــد نعيم  مي شـود علمــت فزون از حكمـــت رب عليــم
گـــوهر نـاب زمـــاني در زمين و آسمــان  بوسـه زد شخص پيمبــر بر دو دستت بي گمان
كودكــان و همسرت دارند اجــري معنوي  چون كه در خوابند آن لحظه كه از در مي روي
چون كــه بازآيي نمي بينند روي خسته ات  تـــا كه همدردي نماينـــد با دل بشكستـه ات
بوسـه هاي شهروندان بر دو دست پاك تو  چشمشــان زيـر دو پــاي خستـه و چـالاك تو
گــر نباشي، شهر را يك جا كثيفي مي بـرد  پــرده ي زيباي پاكـــي، بـــا نبــودت مي درد
مايـــه ي فخر تمام شهرداران، كار توست اقتــــدار شهــــرداري، حـــاصل ايثــار توست
شهـــر زيباي خــدا، از زحمتت زيبا شده  اصفهـــان، از پاكييــش مشهــور در دنيـــا شده
شادباش اي رفتگر،با شغل خوب خودبساز  چـــون ” محمد ” مي شود نزد خدايت چاره ساز  

شعر از مهندس پورابوطالب

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=140164
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سلام خدمت همشهریهای عزیزم در یاسوج . پیشنهاد مینمایم روز 28 اسفند را بنام روز خادمان بی ادعا قرار بدهند و هر خانواده ای 8 هزار تومان به شماره حساب و یا صندوقهایی که مشخص میشود و به این افراد تعلق میگیرند واریز نمایند که جمعا یک میلیارد و ششصد میلیون تومان می شود در حالی که 30 درصد خانواده های یاسوج حاضرند بالای 50 هزار تومان کمک کنند که یکی مثل خودم حاضرم دو میلیون تومان واریز کنم که شک ندارم بالای 4 میلیارد تومان پول جمع آوری خواهد شده و تعداد نیروهای خدماتی شهرداری یاسوج حداکثر 500 نفر میباشند که هر نفر 6 میلیون عیدی گیر آنها می آید . یا علی

  2. مریم گفت:

    سلام پارسال شب عید کارگری را دیدم که به کفشهای کفش فروشی نگاه می کند با ماشین گذشتم ولی فکر و ذهنم از کنار اون کارگر با لباس مخصوص و جارو بدست نگذشت برگشتم و از اون خواستم هر کدام از کفشهارا می خواهد انتخاب کند تا من پولش را بپردازم ولی اون قبول نکرد و گفت بجای من پول بدهید تا برای پسرم خرید کنم که بیشتر شرمنده شدم و هزینه را به او دادم بخدا شیرینی آن کار تا امروز دارم

  3. سلام گفت:

    بنده خداها….کمکشون کنین خواهشا

دیدگاه شما