دوشنبه 27 بهمن 1393 - 13:24

احداث 3 مجتمع دفع بهداشتی فاضلاب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد/ دلایل هدر روی آب در روستاها

این مسئول با بیان اینکه امسال احداث سه مجتمع جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در این خصوص شرکت مهندسی کشور ساخت 111 مجتمع را در دستور کار قرار داده است که دو مورد آن مربوط به استان بوده که یکی در تنگاری بویراحمد و دیگری در طولیان دهدشت برای سال 94 در دست اقدام است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد از احداث 3 مجتمع جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: احداث 3 مجتمع دفع بهداشتی فاضلاب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد
 به گزارش بویر نیوز، فیض‌الله پاسره امروز با اشاره به میزان هدرروی آب در کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده دلایل هدرروی آب انشعابات غیرمجاز، مصرف بی‌رویه آب و عدم استفاده درست در سطح مناطق روستایی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم فرهنگ‌سازی و استفاده بهینه از مصرف آب تاکید کرد و افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در این حوزه یاریگر ما باشند.

پاسره در بخشی دیگر از اظهارات خود با بیان اینکه درصدی از آبی که روزانه تولید و مصرف می‌کنیم به فاضلاب تبدیل می‌شود، تصریح کرد: اگر این فاضلاب جمع‌آوری نشود خساراتی را به محیط‌ زیست وارد می‌کند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات متعدد که در سنوات گذشته در حوزه آب وجود داشت به منظور رسیدگی به امور نیازمند مطالعه و اولویت‌بندی در این خصوص هستیم.

وی ادامه داد: در کمیته‌های برنامه‌ریزی سال جاری استان اعتباری برای مطالعه ایستگاه‌های پساب در نظر گرفته شد که اولویت در ایجاد شبکه‌های فاضلاب با روستاهای دارای مشکلات زیست محیطی، مراکز دهستان‌ها و در بالادست سدها قرار گرفته است.

این مسئول با بیان اینکه امسال احداث سه مجتمع جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب را در دستور کار قرار دادیم، افزود: در این خصوص شرکت مهندسی کشور ساخت 111 مجتمع را در دستور کار قرار داده است که دو مورد آن مربوط به استان بوده که یکی در تنگاری بویراحمد و دیگری در طولیان دهدشت برای سال 94 در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه تصفیه‌خانه شوتاور با جمعیت 213 خانوار و یک‌هزار و 30 نفر را در دستور کار داریم.

پاسره در بخشی دیگر از سخنان خود به پروژه‌های افتتاحی آب و فاضلاب روستایی در دهه فجر امسال اشاره کرد و گفت: بهره‌برداری از هفت پروژه آبرسانی شامل 42 روستا با جمعیت 2هزار و 800 خانوار با اعتبار 36 میلیارد ریال از اقدامات مهم در دهه فجر امسال بود.

این مسئول با بیان اینکه تا پایان سال جاری 89 درصد جمعیت روستایی ما دارای تاسیسات آب آشامیدنی هستند، اظهار کرد: روستاهای بهره‌مند از تاسیسات آب آشامیدنی 87 درصد معادل یک‌هزار و 470 روستا هستند.

مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شاخص برخورداری جمعیت روستایی از آب آشامیدنی سالم 70/67 درصد بوده که به نسبت شاخص کشوری پایین هستیم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=139874
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دست شما درد نكند . جناب دكتر پاسره . 

  2. همکار گفت:

    آفرین بر تو دکتر جان کارت واقعا درسته مدیران  قبلی از دکتر پاسره یاد بگیرند دکتر جان دوستت داریم 

  3. بهمیی گفت:

    ما از عملکرد دکتر پاسره و مجموعه همکاران ایشان در بهمیی کمال تشکر و قدردانی را داریم خصوصا در ممبی و چشمه چری

  4. ناشناس گفت:

    اميدوارم هميشه موفق باشيد . وآرزوي سلامتي براي شما

    • دوست گفت:

      اگر مسئولی خدمت صادقانه نماید ونه برای اسم ورسم ،مردم هم اورا دوست دارند وبعد از دوران تصدی هم از وی به خوبی یاد می کنندواحادیث زیادی در این ارتباط وجود دارد،لطف فرمائید در روستاها برنامه بوجود بیاورید که از هدر رفت آب شرب واز جمله برای مزارع جلوگیری شود

دیدگاه شما