جمعه 24 بهمن 1393 - 18:39

89 درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد آب آشامیدنی دارند/تمام مناقصات به بخش خصوصی واگذار می شود

از هزار و 676 روستا در استان هزار و 470 روستا تاسیسات آبرسانی تاسیسات ایجاد شده که بالغ بر 89 درصد از روستاهای استان را در بر میگیرد و هشت هزار و 800 کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

 به گزارش خبرنگار بویرنیوز، مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی با اشاره به تلاش دستگاهش در خدمت رسانی حداکثری به روستائیان، گفت: هم اکنون بیش از 89 درصد از روستاهای استان دارای تأسیسات آبرسانی هستند.

دکتر”فیض الله پاسره” افزود: با توجه به ماهیت منطقه و جغرافیای خشن استان هزینه تامین و تجهیز تاسیسات آبی در روستاها بسیار بالاتر از نرم کشوری است اما با این وجود تلاش ها بر تأمین آب آشامیدنی سالم برای همه روستائیان عزیز متمرکز بوده و با همت مسئولان با جدیت پیگیری می شود.

IMG-20150211-WA0002

وی گفت: اهداف شرکت مبتنی بر دو وظیفه بوده که یکی تامین و توزیع عادلانه آب و ایجاد تاسیسات برای تامین آب و دومین آن جمع‌آوری و دفع پساب است که در همین راستا و برای خدمت رسانی بهتر به مردم در دهه فجر سال جاری 7 پروژه آب رسانی که 42 روستا با 2800 خانوار را در بر می گیرد با اعتباری بالغ بر 36 میلیارد ریال افتتاح شد.

 پاسره  در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برون سپاری مناقصات به بخش خصوصی گفت: تلاش آب و فاضلاب روستایی در جهت تحقق اصل 44 قانون مبنی بر کوچک سازی دولت و همچنین در راستای رعایت عدالت و حمایت از بخش خصوصی با واگذاری این مناقصات حتی در مبالغ پایین بوده و هست .

این مسئول با اشاره به هزینه 10 میلیون تومانی تأمین آب شرب برای هر مشترک روستایی، افزود: از هزار و 676 روستا در استان هزار و 470 روستا تاسیسات آبرسانی تاسیسات ایجاد شده که بالغ بر 89 درصد از روستاهای استان را در بر میگیرد و هشت هزار و 800 کیلومتر لوله‌گذاری شده است.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان ادامه داد: در استان منابع تامین آب از لحاظ کیفی وضعیت خوبی دارند و با توجه به وضعیت زندگی مردم در روستا اگر تاسیسات دچار شکستگی شوند در صورت مجاورت با شکستگی منجر به آلودگی می‌شود که در این رابطه اقداماتی از جمله کلر زنی در خصوص سالم سازی آب آنها صورت می گیرد.

مدیر آبفار تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار و مجموعه نمایندگان تلاش خوبی در راستای ایجاد مجتمع‌های آب رسانی صورت گرفته است که طی جلساتی آب رسانی به 141 روستا با جمعیت 34 هزار و 566 نفر را شامل می‌شود و با اعتبار 230 میلیارد ریال طی دو سال 93 و 94 به بهره‌برداری می‌رسد.

این مدیر مجتمع‌های آبرسانی را شامل مجتمع موگرمون با تحت پوشش قرار دادن 31 روستا، لوداب با 31 روستا، بوسنگان با 17 روستا، باباکلان با تحت پوشش قرار دادن 12 روستا، چین 22 روستا، القچین با 22 روستا، دهدشت شرقی با 10 روستا و روستاهای کریک و دارشاهی 12 روستا را تحت پوشش قرار می‌دهند.

مدیرعامل آبفار در ادامه ضمن بیان روند نزولی بارش های نسبت به مدت مشابه و اینکه دست کم آب 300 روستا از طریق آب های سطحی تامین می گردد، عنوان کرد: لازم است همه متولیات حوزه آب باید ابتدا در حد توان نسبت به تجهیز شبکه های آب رسانی به سیستم های نو و جدیدو همچنین فراهم آوردن زمینه های کشت اصولی با آبیاری نوین و مواردی از این دست اقدام کنند.

20150210_173243

این مسئول اولویت های آب رسانی را به ترتیب مراکز دهستان ها، روستاهای پر جمعیت، روستاهای دارای مشکلات زیست محیطی و همچنین روستاهای بالا دست سدها بیان و ابراز کرد: هم اکنون وضعیت برخورداری از تاسیسات آب در روستاهای استان 89 درصد است که با جذب اعتبار امید می رود به 97 درصد برسد، روستاهای بهره مند از آب 87 درصد هستند که با دریافت اعتبارات مصوب به 95 درصد برسد و همچنین با دریافت این اعتبارات روستاهای بهره مند از آب آشامیدنی سالم از 70/68 درصد به 79 درصد که بالاتر از نرم های کشوری است خواهیم رسید.

مدیر آبفار گفت:با توجه به اینکه 80 درصد از آب مصرفی نهایتاً به فاضلاب تبدیل می شود و متاسفانه تا کنون اقدام جدی در خصوص جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب اقدام جدی صورت پذیرفته نشده با همکاری نماینده گان محترم مردم در صدد هستیم در برطرف کردن این مشکل در آینده ای نزدیک و در صورت تحقق اعتبارات پیش بینی شده چند تصفیه خانه مجهز راه اندازی کنیم.

وی در پایان ضمن بیان میزان بالای هدررفت آب در روستاهای این استان و وجود انشعابات غیرمجازو با اعلام اینکه بیش از 17 هزار خانوار روستایی این استان که دارای انشعا غیرمجاز آب هستند تاکنون شناسایی شده . حدود 1400 پرونده در این خصوص تشکیل و به مراجع قضایی تحویل داده شده، خاطر نشان کرد: ادارات، نهاد ها و مردم و همه افرادی که به نوعی با آب در مصارف گوناگون سر و کار دارند می توانند با استفاده منطقی از آب و رعایت الگوی صحیح مصرف در حفظ این سرمایه گرانبها نقش مهمی ایفا کنند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=139377
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسکینی گفت:

    باسلام بعدازحدود36سال آولین بارهست که درحوزه پاقلعه شروع به احداث جاده برای روستاهای بردکشکی ده حاج سردار.بن کبوتری.چم علیمردانی.آبموعلیا.میرزاخانی.آب بید.کلگه زری.وآبموسفلی نمودندکه همین جالازم میدانم ازحاج کریمی فرماندارمحترم که جدابرای این کارزحمت کشیدندوشخصابازدیدکردندتشکرمیکنم.لازم است بدانید روستاهای فوق هنوآب آشامیدنی خودراباالاغ وهزاران مشکل ازتالابها وچشمه هاورودخانه مارون تهیه میکنند .بنده آمادگی دارم هرکس ادعاکند این مطلب خلافه حضورا آنهارابه این روستاها ببرم ……………..

  2. آشنا گفت:

    حالت اول :طبق اظهارا ت مسئولین در این دولت اعتباری نبوده است بنابراین در دولت فعلی هیچ کاری نشد همه اش در دولت قبلی شد حالا قدر مدیران قبلی را باید بدانند
    حالت دوم : تمام کارها در یک سال گذشته صورت گرفته و باید به مسولین احسن گفت و حتما تا عید نوروز 11 درصد را هم حل می کنند!!!

    • کریمو گفت:

      آشنا جون انگار متن رو درست نخوندی نمیبینی گفته چنتا پروژه افتتاح شده و اینکه چه برنامه های خوبی برا سال 94 دارن انصافا روستاها خوب شدن به نسبت قبل و هر روز هم دارن بهتر میشن

  3. ناشناس گفت:

    درود بر دكتر پاسره

  4. ناشناس گفت:

    با اومدن دكتر پاسره تغيير وتحول بزرگي در آبفار استان به وجود آمد .خدا قوت دكتر پاسره . از تلاشهاي مداوم و مرد خستگي ناپذير

  5. مهری گفت:

    خسته نباشید و خدا قوت

  6. دنا . گفت:

    با سلام و خسته نباشيد خدمت دكتر پاسره . اميدوارم هميشه موفق باشند وباعث دلگرمي كاركنان

  7. حسین گفت:

    در پاسخ آشنا اعتبار هست ولی نه به میزانی که در اختیار شما بود کار نم کردین .

دیدگاه شما