بسیج دانشجویی دانشگاه یاسوج در پی اظهارات رضاتوفیقی، فعال سیاسی اصلاح طلب استان متنی را در پاسخ به اظهارات وی منتشر کرده است که در پی میآید:
با توجه به اینکه که در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و به نوبه خود این ایام را تبریک می گویم و از آنجا که هجمه های ۹۴ گروهتان در راه است به شما توصیه می کنیم از الان صحیفه ی امام را مرور کنید.
تحول در ذات بشریت است و تحول خواهی نتیجه ی خواست یک ملت. شعارهای انقلاب محدود نیست و هرآنچه که به پیشرفت معنا می شود را در بر می گیرد. پیشرفتی که هم آزادی و عزت و اقتدار و استقلال را به همراه دارد و هم رشد معنوی و ارتباط با خدا. انقلابی ماندن از انقلابی شدن و انقلابی بودن همیشه مهمتر بوده و هست .
انقلابی ماندن بدون شناخت گونه های زوال انقلاب ،بدون شناخت تکنیک های سرقت انقلاب ها و بدون از معرفت شناسی نرم افزار انقلاب ممکن نیست . حراست از انقلاب شکوهمند اسلامی ، حراست از جسم انقلاب بدون روح نیست . پای بندی به ارزش های انقلاب اسلامی بدون ایجاد صلاحیت های نظری و عملی در خودمان و بدون انقلاب شناسی ، مروردائمی و شفاف سازی دهه به دهه ارزش های انقلاب و بدون نظارت دائمی انقلابیون برخودشان ، ممکن نیست .
درطول تاریخ کم نبودند انقلابیونی که دیکتاتور شدند و به ارزش های ماقبل انقلاب ارتجاع پیدا کردند . اگرندانیم چرا باید انقلابی باشیم ، نخواهیم دانست و حتی نخواهیم توانست انقلابی بمانیم؟ معرفت و بصیرت با خلوص و صداقت برای انقلابی بودن و ماندن ، توامان ضروری است .
خیلی ها با انقلاب منقلب شدند اما انقلابی نشدند در این میان توسل به برداشت های شخصی و گاها تحریف های معنا دار، نه تنها کمکی به شناخت اهداف اصلی انقلاب ندارد بلکه خود سدیست در مواجهه ی با آن. مرور اندیشه ها و عملکرد های رهبران و معماران حقیقی انقلاب و جامعه در آن دوران، برای شناخت جایگاه فعلی راهی مؤثر است.
اینکه نفع و ضرر خود را بسنجیم و مصاحبه کنیم و تحلیل کنیم و نتیجه گیری نماییم آن هم به نام امام و اسلام وانقلاب، در آستانه دهه فجر ،کلید واژه های انقلاب را به زعم خود انتخاب وبه رای خود تفسیر کردن ، از پیچیده ترین مدل های تاختن به انقلاب و انقلابیون است .
یکی از اعضای شورای فرهنگی دانشگاه یاسوج ، علی رغم احترامی که برایشان قائلم ، اگربا شیوه جدید نقد پذیری ، به ما نگویند تازه به دوران رسیده اید و سنتان قد نمی دهدو کم سوادید و شاخص نیستید ، با اجازه باسوادها و پیشکسوتان عرصه سیاست و قدرت ، می توانیم بگوییم تاریخ سیاسی شان تمام شده ، با مصاحبه ی تنظیم شده ای که شما با یک یا چند سایت انجام دادید و سرشار بود از تناقض، توهین، خود رأیی و به قول خودشان خود پنداری و تحلیل و تحریف.
و باز نشر آن توسط یک محفل رسانه ای زنجیره ای ، اولین تناقض در مظلوم نمایی اینکه ما هیچ چیز در اختیار نداریم را اثبات نمود. ما را با آن همه متن تنظیم شده و له و علیه همدیگرصحبت کردن و آسمان ، ریسمان بافتن ، هشدار دادن ، خط و نشان کشیدن ، توصیه همگانی کردن و تاختن به دیگران و اشخاص و … کاری نیست و بخشی از نظریات واقع گرایانه شما هم درباب اصل وجود تضارب آرا و افکار و اختلاف سلیقه مفید بود ، اما آنچه ما را برآن داشت تا در این خصوص مواردی را عرض نمایم ، تحریف آشکاری بود که شما از سخن معروف حضرت امام مبنی برمیزان حال فعلی افراد است ، ارایه داده است .و برخی مواردی که اشاره خواهیم کرد.
از آنجا که این برداشت ناصواب و تحریف اشکار قبلا هم مسبوق به سابقه هست و اگرنگوییم این تحریف تعمدی است ، الزاما باید بگوییم این تحریف آشکار، برداشت ازیک خاطرات ناصواب و تنظیمی است که قبلا هم بیان شد و یاران همراه امام را ناراحت نمود . چون هجمه های ۹۴ گروهتان در راه است ،به شما توصیه می کنیم از الان صحیفه ی امام را مرور کنید.
اشاره شد به جمله حضرت امام (ره) که((میزان حال فعلی افراد است )) و تفسیر مطلوب خود را ارایه دادید که حضرت امام (ره) این جمله را برای افرادی بکار بردند که قبلا مشکلاتی داشتند تا دیگران اذیتشان نکنند ؛ اینک اصل آن فرمایش امام عزیز را که در جملات پایانی وصیت نامه آن معمار کبیر انقلاب آمده است و پیامی برا ی تمام فصول است ؛ را برای تان می آوریم . «من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطهی سالوسی و اسلامنمایی بعضی افراد، ذکری از آنان کرده و تمجیدی نمودهام که بعد فهمیدم از دغلبازی آنان اغفال شدهام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار مینمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود؛ و میزان در هر کس حال فعلی او است.»
حال انتخاب با شما و علاقه مندان به امام و انقلاب : میزان را وصیت نامه امام و متن صریح و شفاف آن بدانیم ، یا تفسیر و تحریف شما . در جایی گفته اید، آزادی و از آن تعریف و تمجید کردید و از واقعی بودن آن فقط در دوران اصلاحات یادکردید .
آیا منظورتان همان (می شود علیه خدا تظاهرات کرد و جایگزینی جمهوری اسلامی با جمهوری مردم سالار وهجوم گسترده به قانون اساسی و دین و مذهب و تخطئه نظام ولایی و نافرمانی های مدنی ، ترویج اباحه گری و مواردی از این قبیل است؟)مروری بر رسانه های دوران اصلاحات و آزادی بی قید و بند نشان از نوع تفکر شما به مقوله آزادیست.پس بی راهه نمی گویید که عده ای مانع آزادی شده اند.
سخنان شما در مورد ورود و خروج افراد به استان آنقدر تناقض آور است که هر خواننده ای را به خنده وا می دارد.
با منطق خود شما ازتان می پرسیم:
مگر ایرادی دارد که از آمد و رفت این افراد انتقاد شود؟ آزادیست دیگر!!!
آری تطهیر کار ماوشما نیست، اما فراهم کردن ابزار را که می توانیم.
تریبون داده می شود، صحبت کنند آقایان و آظهار پشیمانی ، نتیجه اش می شود توهین به قانون اساسی و نیروهای انقلابی و نظام.
با ساخت واژگانی مانند اصول گرایان تندرو حرفتان را به زمین و زمان می زنید و خودتان را معصوم می پندارید؟
مصاحبه ی شما خطابش به ائمه جمعه ، دفتر نهاد ، رسانه ها ، تشکل های دانشجویی، گفتمان اصولگرایی و استانداریست، آنوقت با واژه اصول گرایان تندرو ، بازی کی بود کی بود من نبودم راه می اندازید.
معتقدیم که این جنجال ها و دعواهای ساختگی هدف بعد از ۸۸ تان است. تبدیل بدهکاران ۸۸ به طلبکاران امروز و عادی انگاری در رفت و آمد ها و قلم سراییدن ها راهی است که پیش روی خود گذاشته اید. زهی خیال باطل
درپایان از شما می خواهیم تا اصلاح طلبان متعهد را به باد سخره نگیرید و نامشان را خدشه دار نکنید.
بسیج دانشجویی شهید میثمی دانشگاه یاسوج