چاپ این برگه

واحد تولیدی که 1000 نفر را در کهگیلویه بویراحمد مشغول به کار کرده/ گفتگو با کارآفرین موفق + تصاویر

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، شرکت لبنی کوه گل با مدیریت محمد کاظم اتابک در سال ۱۳۸۹ توسط هیئت دولت شهرک صنعتی شماره ۱ بلکو در شهر یاسوج و در زمینی به متراژ ۴۷۰۰ متر و زیربنایی بالغ بر ۲۸۰۰ متر با اشتغال آفرینی ۲۵ نفر در شهر یاسوج کار خود را شروع کرد.

AKS_1620

امروز پس از گذشت ۴ سال از شروع به کار شرکت کوه گل،  در بازار استان و سایر استان های همجوار عرضه محصولات این شرکت را می بینیم و به گفته مسئولان آن، با در نظر گرفتن این موضوع که این شرکت با نیمی از ظرفیت خود کار میکند اشتغال زایی بالغ بر ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم را ایجاد کرده است.

AKS_1626

در ادامه به گفتگو و پرسش سوالاتی که شنیدنشان احتمالا برای شما هم جالب باشد با مدیرعامل  این مجموعه بزرگ تولید محصولات لبنی استان پرداختیم، که خواندنش خالی از لطف نیست.

شرکت کوه گل هم اکنون چه محصولاتی را به بازار عرضه میکند؟

به نام خدا و با عرض ادب و احترام خدمت مخاطبان شریف بویرنیوز و همه مردم فهیم استان کهگیلویه و بویراحمد ، شرکت کوه گل هم اکنون در تولید محصولاتی از جمله انواع دوغ، انواع پنیر، آب معدنی، ماست، بستنی و شیر پاستوریزه با بسته بندی های با کیفیت که در خود کارخانه انجام می شود فعال است.

AKS_1598

از نظر تولیدی در چه جایگاهی در کشور قرار دارید؟

شرکت کوه گل در میان شرکت های مشابه در استان کهگیلویه و بویراحمد و در جنوب کشور مقام دوم از نظر تولید، اشتغال آفرینی و صادرات در حوزه لبنیات را دارد و با حضور فعال در نمایشگاه های محصولات لبنی کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله دبی و عراق و همچنین نمایشگاه های داخلی در صدد معرفی هرچه بهتر محصولات  و فروش همسطح برندهای معتبر در کشور می باشد.

AKS_1592

اشتغال آفرینی کوه گل برای جوانان استان چه میزان می باشد؟

در ابتدای کار شرکت کوه گل به سان سایر واحد های تولیدی با محدودیت های عدیده ای که داشت صرفا ۲۵ نفر را به کار گیری نموه اما الان با وجود اینکه تنها با نیمی از ظرفیت مشغول به کاریم توانستیم ۱۰۰۰ نفر را به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار کنیم.

AKS_1556

نگاه شرکت کوه گل به مسائل کیفتی و تولید محصولات ممتاز در میان سایر برندها به چه صورت بوده؟

از ابتدای کار نگاه مجموعه عامل این شرکت توجه به عرضه محصولات با کیفیت بوده چرا که مشتریان به سمت محصولاتی می روند که از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار باشند، در ثانی شرکت کوه گل کیفیت را حق مردم میداند که ملزم به رعایت آنست و خوشبختانه با تولید محصولاتی با کیفیت های تایید شده توانسته ایم علاوه بر نشان استاندارد ایران، شا خص های iso22000 و haccp از شرکت brs را در زمینه کیفیت کحصولاتمان بدست آوریم.

AKS_1639

محصولات شرکت کوه گل در کدام بازارها ارائه می گردد؟ آیا صرفاً بازارهای داخل کشور مد نظر بوده؟

شرکت کوه گل افتخار این را دارد که علاوه بر عرضه محول به استان های داخلی کشور در زمینه صادرات و ارز آوری برای استان گام برداشته و در این زمینه صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله: امارات، کویت و عراق را کارنامه خود دارد.

۲۰۱۴۰۳۰۷_۰۹۱۸۴۳

در خواست های مدیر یکی از موفق ترین واحد های تولید محصولات لبنی در کشور از مسئولان چیست؟

با توجه به اینکه تولید در ادامه خود اشتغال آفرینی و سودآری را در پی دارد و با توجه به تاکید مستمر رهبر انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) بر اقتصاد و اشتغال نگاه مثبت مسئولان به ویژه در فراهم آوردن بسترهای مناسب در صادرات محصولات به خارج و متعاقباً ارز آوری برای کشور می تواند در ادامه حیات واحدهای تولیدی موثر واقع شود و مساله دیگر نیز وابسته بودن واحد های لبنی به شیر به عنوان عمده ترین ماده اولیه است که با توجه به این مهم باید مرتفع کردن مشکلات دامداران نیز مد نظر باشد.

AKS_1632

سخن پایانی…

واحد تولیدی کوه گل افتخار خور میداند که در استانی که گاهاً مورد بی مهری هایی قرار گرفته و جزو استان های محروم اقتصادی به شمار میرود فعالیت می کند وهدف عمده مجموعه مدیران این شرکت در اشتغال آفرینی و تولید محصولاتی در شان نام استان و عرضه به مردم استان و سایر هموطنان می باشد که بی شک حمایت های مردم و مشارکت مسئولین در ادامه کار این شرکت و بسیاری از واحد های تولیدی استان نقش مهمی ایفا میکند.

AKS_1613