سه شنبه 30 دی 1393 - 12:49

دلایل و مشکلات کم آبی در روستاها/ روند مطلوب احداث چاه آب سپیدار (+تصاویر)

در حال حاضر به مجموعه ای متشکل از 17 روستا با جمعیت حدود 900 خانوار در منطقه سپیدار از طریق چاه فعلی آبرسانی صورت می گیرد که بر اساس ازمایشات چاه کنونی 62 مترمکعب در ساعت آبدهی دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از چاه جدید مشکلات آبی در بخش سپیدار برطرف خواهد شد.

1 (1)

  فیض‌الله پاسره طی بازدید از روند احداث چاه جدید آب در منطقه سپیدار به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: روند حفر چاه جدید برای منطقه سپیدار بخوبی در حال انجام است و حدود 60 متر از این چاه حفر شده است و به اب نیز رسیده است اما تا رسیدن به آبدهی مناسب عملیات حفاری ادامه خواهد داشت.

در حال حاضر به مجموعه ای متشکل از 17 روستا با جمعیت حدود 900 خانوار در  منطقه سپیدار از طریق چاه فعلی آبرسانی صورت می گیرد که بر اساس ازمایشات چاه کنونی 62 مترمکعب در ساعت  آبدهی دارد.

1 (3)

وی با بیان اینکه طبق استانداردهای سرانه مصرف آب در روستاها بطور میانگین روزانه 200 لیتر است، افزود: در حال حاضر چاه فعلی مازاد بر نیاز آب دارد اما به دلایل متعددی مصرف آب بیشتر از حد مجاز است که همین موضع باعث شده تا با مشکل کم آبی در این منطقه مواجه شویم.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد در تشریح دلایل کم آبی منطقه سپیدار گفت: عدم فرهنگسازی و اصلاح الگوی مصرف توسط اداره آب و فاضلاب روستایی در چند سال گذشته و انشعابات غیرمجاز و همچنین مصرف غیرمجاز آب شرب در بخش کشاورزی و فرسودگی شبکه از جمله دلایل کم آبی خصوص در فصل گرما است.

1 (2)

دکتر پاسره با تاکید بر لزوم مرمت و بازسازی شبکه برای جلوگیری از هدرروی آب شرب، بیان داشت:  باید در نظام بهره برداری دقت بیشتری کنیم که مردم ملزم به استفاده صحیح و مجاز از آب شرب شوند.

وی ابراز داشت: متخلفین و کسانی که از آب شرب مردم برای آبیاری باغات و زمین های کشاورزی خود استفاده کنند، مورد تعقیب قضائی صورت خواهند گرفت و بشدت با آنان برخورد خواهد شد.

گفتنی است در این بازدید غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و پژمان نیک اقبال نعاون عمرانی استاندار حضور داشتند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=136879
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دكتر دوستت داريم

  2. دوست گفت:

    با سلام خدمت دكتر پاسره.لطفا شركت آبفار بمانيد. چون كاركنان شركت به هوش ودرايت شما نياز دارند.وپشتيبان شما

  3. ممو گفت:

    قسم میخورم شما گزینشی وباندی و پارتی باز هستید چرا چهارتا کامنت گذاشتمه و بارگذاری نمیشه اخه اگر سایتتون واقعا کار درسته نباید همه تمجیدا وتعریف را بارگذاری کنه ولی انتقادات افراد را حذف کنه فکر کنم انتهای بی انصافیه
    بنده عرض میکنم ایشون دکتر نیست و دوست دارم رو سایتتون ببینم و هرروز نگاه میکنم می بینم حذف کردین علت چیه در این مورد سه بار اعلام کرده ام و برای امتحان نگاه میکنم با این وضع سایتتون بدرد خودتون میخوره ما که رفتیم

  4. ناشناس گفت:

    اي ممو .واقعا اسمت برازندته.ممو 

دیدگاه شما