چاپ این برگه

دهدشت «پایتخت » مي‌شود

بویرنیوز:

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نامگذاري یاسوج به عنوان «پایتخت طبیعت ایران» گفت: در آينده نزدیک دهدشت به «پایتخت میراث فرهنگی» تبدیل می‌شود كه البته اين مهم نيازمند همكاري همه دستگاه‌هاست.

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)،منطقه کهگیلویه و بویراحمد،«سیدناصر رضایی» در بازدید از آثار تاریخی بلادشاپور دهدشت افزود: فعالیت‌های مهمی در سطح شهرستان برعهده سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است که مهم‌ترین آن حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن است.

 

وی با بيان اين‌كه ايران جزو 10 کشور گردش‌پذیر با آثار تاریخی است، افزود: در اين شرايط توجه به صنعت گردشگري می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند و اشتغال‌زایی را در پي داشته باشد.

 

فرماندار کهگیلویه با اشاره به نوپا بودن سازمان میراث فرهنگی افزود: اما در عين حال اين سازمان توانسته است در چند سال اخير به وظایف خود به خوبی عمل کند.

 

رضایی تصریح کرد: مي‌توانيم با حفظ و احياء منابع طبیعی و بافت‌های قدیمی کم‌نظیر شهرستان كهگيلويه صنعت گردشگری را رونق دهیم.

 

وی يادآور شد: با توجه به کم نظیر بودن آثار بافت‌های تاریخی باید میراث فرهنگی اطلاع‌رساني كند تا بتوانیم این آثار را به کشور و در عرصه بین‌الملل معرفی کنیم و در این صورت به یک قطب گردشگری تبدیل مي‌شود.