جمعه 12 دی 1393 - 22:06

تاجگردون: سرک کشیدن به حساب مردم و حذف یارانه‌شان ایراد ندارد

ضمن آنکه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد، برنامه نداریم، در حساب مردم سرک بکشیم، در حالی که طبق قانون حذف پردرآمدها از یارانه الزامی و سرک کشیدن در این امر مقدس ایراد ندارد.

به گزارش بویرنیوز، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: طبق قانون سرک کشیدن به حساب مردم برای شناسایی ثروتمندان و حذف یارانه‌شان ایراد ندارد.

غلامرضا تاج‌گردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در برنامه امروز مناظره گفت: دولت گذشته و فعلی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، قانون را رعایت نکردند و سیاست‌های فعلی به صلاح کشور نیست. او گفت: از جمع 59 هزار و 200 میلیارد تومان در سال 93، 48هزار میلیارد تومان از محل درآمد هدفمندی و 11هزار و 300میلیارد تومان از محل بودجه عمومی به پرداخت یارانه‌ها اختصاص یافت.

این نماینده مجلس گفت: طبق قانون و اعلام مجلس دولت باید سطح نیازمندی و سقف درآمد را مشخص کند و سپس از مردم بخواهد متناسب با آن برای دریافت یارانه اقدام کنند.

او افزود: اما متأسفانه دولت برعکس عمل کرد، ضمن آنکه رئیس‌جمهور هم اعلام کرد، برنامه نداریم، در حساب مردم سرک بکشیم، در حالی که طبق قانون حذف پردرآمدها از یارانه الزامی و سرک کشیدن در این امر مقدس ایراد ندارد.

او گفت: در لایحه سال 94 نیز روند پرداخت یارانه‌ها به همین طریق ادامه دارد.

تاج‌گردون گفت: با توجه به هدفمند نشدن حذف پردرآمدها از دریافت یارانه نقدی دولت امسال 7 تا 10هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت، ضمن آنکه در سال آینده همین روند کسری برای پرداخت یارانه‌ها خواهد داشت.

تاج‌گردون گفت: پیشنهاد ما تلفیق دو روش (خود اظهاری و خود انصرافی ثروتمندان استفاده ز اطلاعات املاک و دارایی‌های ثرتمندان) است بدین ترتیب که دولت سقف درآمدی را مشخص کند و متناسب با آن از افراد برای ثبت نام دعوت کند واینکه دولت اعلام می‌کند سرک کشیدن در حساب مردم را اجرایی نمی‌کند، کار درستی نیست.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=134378
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 24 گفت:

    باهمه احترامی که برای شمادارم/حرف دولت عاقلانه ترودرست تراست/

  2. بیدار گفت:

    ببخشید دکتر عزیز کجایه قانون اومده سرک کشیدن منع قانونی نداره .

  3. مهدی گفت:

    این برداشت سایت شماست دقت کنید می فهمید دکتر به چه نکته مهمی اشاره می کنه

  4. مطلع گفت:

    بار گرانی به همه تحمیل می شود. مگر آنهایی که دستشان به دهانشان می رسد دزدی کرده اند که باید به زندگی آنها سرک کشید. یارانه مبلغی از بیت المال است که به همه مردم می بایست برسد.

    • فقیر گفت:

      خدا حاضروناظر بر اعمال است،جناب مطلع !!!

    • محمد گفت:

      جناب آقای دکتر،کسری بودجه کارهای ناتمامی که بودجه براش درنظرگرفتین ولی به بهره برداری نرسیده ،شایدچندصدمیلیاردهم برسه ،فقط هزینه میشه درآمدکی بیادمعلوم نیست ،انشالله پتروشیمی گچساران توسال94یه تکونی بخوره

  5. یعقوب گفت:

    واقعا جای تاسف داره چنین حرفی از ایشون

  6. هم استانی گفت:

    نمی دونستیم که فتواهم می دهی

  7. بی قانونی گفت:

    آقای تاج گردون اون بنده خدایی که بازنشسته شده و یه پول ناقابل گذاشته تو بانک رو می خوایید بابررسی حسابش پول دار حساب کنید در عوض آقازاده های پول دار که هر چی وام کلان رو از این بانک ها گرفتن و آپارتمان چند میلیاردی خرید و فروش می کنند و هیچ چیزی به اسمشون نیست رو مشمول دریافت یارانه اعلام می کنند .این سرک کشیدن جز بی احترامی به مردم وپایین آوردن شان مردم نیست.بروید دنبال یه راه دیکه و کارساز تا اینکه بدون اجازه به حساب مردم سرک بکشید.به دنبال امتیاز برای این استان محروم باشید تا ……

  8. امید گفت:

    واقعا انتظار چنین تیتر مغرضانه ای رو از بویر نیوز نداشتم،اصلا کاری به به مساله یارانه ها هم ندارم،داشتن اطلاعات اموال و دریای های شهروندان توسط دولت رو سرک کشیدن خوندن کاملا عامیانه و ژورنالیستیه،تمام دولت های جهان اطلاعات شهروندانشون رو کامل در اختیار دارن،مثلا در استرالیا با داشتن همین لیست اموال هر چه یک فرد ثروتمند تر باشه مالیات به نسبت ییشتری ازش میگیرن و اینجوری فاصله طبقاتی رو کم میکنن،چرا اون قسمتشو تیتر نزدید که گفت وظیفه دولت اینه که مردمش رو ثروتمندتر کنه نه فقیرتر،

  9. ناشناس گفت:

    ای بنازمت سرک هم می کشی؟

  10. ناشناس گفت:

    وقتی در رای دادن دقت نکنیم امثال تاجگردون ها برمامسلط میشوند

  11. جعفري باشت گفت:

    دوستان عزيز لطفا اول تو سايت شبكه يك دقيق برنامه رو مشاهده بفرمايد بعد نظر بديد.فقط محض اطلاع در نظرسنجي برنامه اكثر مردم كشور عقيده داشتند بايد اين روش استفاده شود در ضمن قبل از آقاي تاجگردون جناب استاد دانشگاه فرمودند دولت طبق قانون محرم مردم است و اختيار اين كار را دارد.شما ببينيد شخص اول اين مناظره از نظر حاظرين با توجه به مخاطب اصلي سوالات آنها  جناب تاجگردون بودند اين رو ببينيد كه در جلسه عنوان شد بنيانگذار طرح سلامت ايشان بودند  و… جناب مدير سايت شما رو اين مانور بديد به عنوان يك هم استاني افتخار كنيم .تيتر شما طوري عنوان شد كه كساني كه برنامه نديدند و حتي نميدانند اصل موضوع همين نكته سرك كشيدن دولت جهت حذف ثروتمندان بوده تصور داشتند اين ايده فقط نظر شخص جناب دكتر بوده.در آخر عملي شدن اين برنامه حداقل به سود لردم استان ما كه هست ثروتمندان نياري به دلسوزي ما ندارند.م 

دیدگاه شما