سه شنبه 9 دی 1393 - 1:35

اسناد پیگیری های صورت گرفته برای پتروشیمی های کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

پتروشیمی کهگیلویه با سرمايه گذاري ارزي 274 میلیون یورو، سرمايه گذاري ريالي 1536 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 305 نفر، با ظرفیت تولیدی سالانه 300 هزار تن پلي اتیلن سنگين در زمینی به مساحت تقریبی 102 هکتار و و در منطقه كلاچو واقع در 8 کیلومتری شمال شهر دهدشت قرار گرفته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه 8 دیماه در تقویم رسمی کشور بعنوان روز صنعت پتروشیمی نامگذاری شده است ضمن تبریک این روز به تمامی فعالین این حوزه، مهمترین اقدامات انجام شده در خصوص این صنعت در استان از ابتدای سالجاری را برشمرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، داریوش دیودیده با اشاره به منابع غنی نفت وگاز، وجود زمین مناسب در مقیاس صنعتی مورد نظر، وجود امکانات زیربنایی لازم برای اجرای طرح، نزدیکی به بنادر جنوبی جهت صادرات محصولات تولیدی، عبور لوله های سراسری نفت وگاز گفت: با وجود این شرایط صنایع پتروشیمی می تواند جواب دهی مناسب در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد.

دیودیده اظهار داشت: امیدواریم با به ثمر نشستن تلاشها و پیگیری های مجموعه مسؤلین استانی و مجمع با حل شدن مشکلات پیش رو شاهد تحرک و سرعت گیری در روند اجرایی طرح های پتروشیمی استان باشیم.

پتروشیمی گچساران:

پتروشیمی گچساران با سرمايه گذاري ارزي 336 میلیون یورو، سرمايه گذاري ريالي 3258 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 350 نفر، با ظرفیت تولیدی سالانه 1 میلیون تن اتیلن پلیمر گرید و هشتاد و 4 هزار تن c+3 در زمینی به مساحت تقریبی 157 هکتار و در منطقه گچساران واقع در کیلومتر 7 جاده بهبهان – گچساران قرار دارد.

خوراک مجموعه گاز اتان می باشد که از طریق پالایشگاه گاز بید بلند 2 که در فاصله 94 کیلومتري از گچساران قرار دارد و به میزان  یک میلیون 250 هزار تن در سال تامین و محصول اتیلن پلیمر گرید تولیدي در پتروشیمی گچساران به عنوان خوراك به 4 پتروشیمی زیر مجموعه ، بنام هاي دهدشت ، ممسنی ، کازرون و بروجن انتقال می یابد.

 

 

پتروشیمی کهگیلویه:

پتروشیمی کهگیلویه با سرمايه گذاري ارزي 274 میلیون یورو، سرمايه گذاري ريالي 1536 میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال 305 نفر، با ظرفیت تولیدی سالانه 300 هزار تن پلي اتیلن سنگين در زمینی به مساحت تقریبی 102 هکتار و و در منطقه كلاچو واقع در 8 کیلومتری شمال شهر دهدشت قرار گرفته است.

خوراک مجموعه اتيلن می باشد که از طریق پتروشيمي گچساران که در فاصله 70 کیلومتري از دهدشت قرار دارد به میزان  375 هزار تن در سال تامین خواهد شد. محصول پلي اتیلن سنگين در پتروشیمی دهدشت به عنوان خوراک صنايع پايين دست پتروشيمي از جمله صنايع پلاستيك سازي و لوله هاي پلي اتيلن مورد استفاده خواهد گرفت.

مهمترین اقدامات و نامه نگاری های انجام شده در سال 1393:

  • انعکاس مشکلات مرتبط با تامین خوراک طرح های پتروشیمی در حال اجرای استان به وزیر صنعت، معدن و تجارت در خرداد 93
  • تایید محرومیت محل اجری طرح پتروشیمی گچساران جهت برخورداری از معافیت گمرکی ورود ماشین آلات در گمرک شهید رجایی بندر عباس در خرداد 93
  • پیگیری وضعیت پیشرفت پالایشگاه گاز بید بلند2 و تامین خوراک پتروشیمی گچساران از طریق مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تیر 94
  • صدور معافیت گمرکی ورود ماشین آلات در گمرک شهید رجایی بندر عباس در تیر 93
  • معرفی جهت مشارکت در سرمایه گذاری پتروشیمی گچساران و دهدشت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) مهرماه 93
  • انعکاس مشکلات پتروشیمی گچساران و دهدشت معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت مهرماه 93
  • ارایه پیشنهاد تغییر محصولات پتروشیمی دهدشت به تولید متانول از گاز طبیعی و برخی مشتقات به استانداری استان مهرماه 93
  • معرفی تسهیلات فاینانس پتروشیمی گچساران و دهدشت معاونت برنامه ریزی وزارت صنعت معدن و تجارت مهرماه 93
  • پیگیری مشکلات تامین خوراک طرح های پتروشیمی در حال اجرای استان معاونت برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدرو کربونی وزارت نفت آبانماه 93
  • 1 2 3 4 5 6 7 8 9

 

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=133990
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. امید گفت:

    آفرین داره کارتون …احسنتم

  2. nkh گفت:

    از کی تا حالا مکاتبات اداری در باره یک موضوع روی سایت قرار میگیره . این کار خلاف محض قانونه. معلومه در رابطه با این پروژه ها در طی این چند سال هزاران مکاتبه با استاندار ، وزیر ، معاون وزیر ، نماینده مجلس و حتی رئیس جمهور شده . حالا باید همه این مکاتبات روی سایت قرار بگیره

  3. موافق گفت:

    احسنت بر مهندس دیودیده

دیدگاه شما