چاپ این برگه

سخنان تند و چالشی نماینده بویراحمد و دنا در شبکه دنا (+عکس)

گروه سیاسی -نماینده بویراحمد و دنا در برنامه نگاه روز شبکه دنا به طرح دیدگاههای خود پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، متن این گفتگو به شرح زیر است:

زارعی نماینده بویراحمد و دنا در برنامه زنده تلوزیونی و در پاسخ به سؤال مجری مبنی بر اینکه در حال حاضر حوزه انتخابی شما در خصوص تخصیص اعتبارات چه وضعیتی دارد اظهار داشت: در لایحه بودجه 94 که هفته گذشته به مجلس تقدیم شد و در هفته آینده نیزابتدا در  کمیسیون های تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد و بعد کمیسیون تلفیق و در نهایت برای نهایی شدن  به صحن علنی مجلس خواهد آمد و همه چیز نهایی می شود.

زارعی افزود: خوشبختانه با پیگیری ها و رایزنی های متعددی که امسال انجام دادیم و وجود شرایط متفاوت  در لایحه بودجه سال 94  نسبت به سال های گذشته،  به گونه ای که در لایحه بودجه سنواتی جدید  ما 3 محور اعتباری داریم. یک محور آن مربوط به اعتبارات ملی و عمرانی که مخصوص استان های مختلف کشور است که با کد و نام در لایحه بودجه عنوان شده ، دیگری محور اعتباری استانی است که به صورت یکجا به استان ها ابلاغ می شود و در شورای برنامه ریزی استان بر اساس پروژه ها تقسیم می گردد  و آخرین محور مربوط به ردیف های متفرقه است .

1

زارعی اظهار داشت: خوشبختانه در لایحه بودجه 94 ما در خصوص پروژهای ملی استان با 24 پروژه و اعتباری بالغ بر 190 میلیارد تومان دارای سهم هستیم. که خوشبختانه در مجموع این 24 پروژه ، 14 تا از این پروژها مربوط به شهرستان بویراحمد و دنا با اعتباری بالغ بر 94 میلیارد تومان ، یعنی بیش از 50 درصد از پروژه های عمرانی ملی در لایحه بودجه سال 94 منظور شده در شهرستان بویراحمد و دنا به اجرا گذاشته می شوند. ما در اعتبارات عمرانی -استانی و بر اساس بررسی هایی که در یکی دو سال گذشته داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید از یک مدل علمی و منطقی و عادلانه برای توزیع اعتبارات تبعیت شود که سهم هرشهرستان و منطقه به درستی رعایت و این مدل با بررسی های زیاد شکل گرفته و و بر اساس این مدل ما در سال جاری بیش از 40 درصد از اعتبارات عمرانی استانی را متوجه شهرستان بویراحمد و دنا می دانیم که در دوره های قبل این درصد خیلی پایین تر بوده.

زارعی افزود: اعتبارات ردیف های متفرقه  که بصورت متمرکز در اختیار مسئولین ملی کشور می باشد  و در این مورد نیز خوشبختانه از این ردیف ما به لحاظ تعامل خوبی که  با مسئولین دولت داشتیم و با پیگیری و مکاتبات زیاد توانستیم سهم خوبی را هم به استان انتقال دهیم. اما باید بگویم علی رغم شرایط اعتباری خوب و پیگیری هایی که صورت می گیرد ما یک گلایه از مدیران استانی داریم چرا که علی رغم اطلاعی که از روند پیگیری اعتبارات و فعال شدن پروژه ها صورت می گیرد به گونه ای که ما در شهرستان های دنا و بویراحمد هیچ پروژه تعطیل شده ای نداریم و حتی پروژهای جدید نیز در حال انجام است، ولی در اطلاع رسانی های خود کم لطفی می کنند ودر گزارشات خودشان برای تنویر افکار عمومی به این مسائل نمی پردازند که در واقع یک نوع ملاحظه کاری است که اگر ادامه پیدا کند ما ناچار هستیم علی رغم میل باطنی خود به یک جراحی مجدد در حوزه مدیریتی بپردازیم که امیدواریم این اتفاق پیش نیاید و مدیران اعتباراتی که به دستشان می رسد از جهت های مختلف برای آگاهی مردم عنوان کنند.

2

ززارعی افزود: ما به لحاظ تجارب بالا در حوزه اجرایی در توزیع اعتبارات بر اساس عدالت و سهم پیگیری می کنیم و در خیلی موارد ما توانستیم  بیشتر از سهم خودمان را در سطح ملی پیگیری کنیم.

زارعی در پاسخ به این سؤال که چه پروژه هایی در این دو شهرستان انجام گرفت افزود: پروژه های زیربنایی جزء اولویت های ماست و اعتقاد داریم که اگر در حوزه زیر بنایی مثل راه ها و فرودگاه و راه آهن تلاش کنیم قطعا این زیرساخت ها می تواند روبناهای مارا تحت تأثیر قرار داده و پیشرفت آن را تسریع بخشد و ما را از محرومیت دور کند.

زارعی در ادامه افزود: یکی از اقدامات اساسی ما و یک پروژه مهم در استان که جزء آرزوهای قلبی ما بود بحث راه آهن است که پروژه بسیار مهمی است و به عنوان اتصال یاسوج به شبکه ریلی کشور مطرح است که در گذشته به لحاظ شرایط نامناسب و همچنین اعتبارات کم و علی رغم پیگیری های زیاد نتوانستیم آن را به اجرا دربیاوریم . اما امسال با پیگیری های بیشتر و مکاتبات زیادی که انجام شد و جلساتی را که در خدمت رئیس جمهور و وزیر محترم راه و شهرسازی داشتیم این شرایط حاصل شد که این پروژه به مناقصه گذاشته شد و امیدوار هستیم که بتواند  این اقدام قسمت اعظم محرومیت نای ما را کاهش دهد.. این پروژه با بیش از 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری که برای سال 93 ما 3 میلیارد تومان منظور شده است.

زارعی افزود: از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه،  ساخت و ساز را از محل اعتبارات ماده 180 ممنوع کرد، این اقدام باعث شده تا دست ما بازتر شود و بتوانیم اعتبارات را در جای بهتری هزینه کنیم و همکاری استاندار و نمایندگان محترم برای تخصیص این مفدار اعتبارات نیز جای تقدیر دارد.

زارعی افزود: در حوزه راه هها که موضوع زیرساخت های ماست در لایحه بودجه 94  یک رشد خوبی داشتیم. به عنوان مثال در محور یاسوج به بابا میدان ما با 15 برابر افزایش اعتبارات مواجه هستیم و همینطور در مسیر شیراز به سمت یاسوج و یاسوج به سمت اقلید و درواقع در تمام مسیرهای ارتباطی خود یک پیشرفت اعتباری خوبی را شاهد هستیم و در حال حاظر تمام پروژه ها فعال هستند. با پیگیری هایی که در سال جاری انجام شد و با متقاعد کردن وزیر راه و شهرسازی توانسیتیم حدود 40 میلیارد تومان برای تعریض مسیر جاده یاسوج به اصفهان تأمین کنیم و 30 میلیارد تومان نیز برای پروژه گندی خوری به دمچنار تعریف شده که به مناقصه گذاشته شده و امیدواریم به زودی پیمانکار آن نیز مشخص شود و شروع به انجام پروژه ی مذکور کنند و سایر پروژه ها نیز با جدیت در حال انجام و پیگیری می باشد.

نکمبل می شود …………