چاپ این برگه

کهگیلویه و بویراحمد اصلاح طلب ندارد (+سند)

گروه سياسي – بعد از انتخابات رياست جمهوري و تغيير در فضاي دانشگاهي استان كهگيلويه و بويراحمد تشكل هاي دانشجويي با اشتياق بيشتري نسبت به گذشته؛ به برگزاري جلسات سخنراني چهره هاي سياسي اقدام كرده اند و همين امر موجب نشاط سياسي در دانشگاه هاي استان شده است و در واقع اين همان گام برداشتن در راستاي تحقق مطالبه رهبري است.

به گزارش «بوير نيوز»، اما آنچه در حاشيه ي اين جلسات مورد توجه است؛ مهمانان دانشجويان و واكنش هاي شخصيت هاي سياسي استان به حضور آنان در دانشگاه ها است.

با وجود اينكه تشكل هاي دانشجويي تاكنون از همه طيف هاي سياسي دعوت كرده اند، اما بطور واضح مشاهده مي شود هرگاه چهره اصلاح طلبي وارد استان مي شود از چند روز قبل تقريبا همه چهره هاي اصولگرايي و حتي افراد ناشناخته از اين طيف سياسي در مقابل حضور آن جبهه مي گيرند و تا مدت ها پس از آن نيز نسبت موضوعات مطرح شده واكنش نشان مي دهند.

البته موضع گيري طيف هاي سياسي به سخنان يكديگر كاملا طبيعي و امري ضروري است، اما بارها مشاهده شده است چهره هاي اصولگرا در سخنان خود به صراحت خواستار عدم ورد اصلاح طلبان به استان هستند! و فارغ از اينكه چه گفته مي شود؛ معمولا شديدترين واكنش ها با حجم بسيار بالا در فضاي رسانه اي عليه اصلاح طلبان اتخاذ مي شود.

اگر در كنار اين مواضع هاي اين نكته را يادآوري كنيم كه اصولگرايي اكنون در مسند قدرت اجرايي نيست؛ دفاع محكم و قاطعانه اين طيف سياسي از جريان فكري خود بي گمان نشان از قدرت و ريشه دار بودن اين جريان در استان كهگيلويه و بويراحمد است.

فارغ از تائيد يا رد مواضع اصولگرايي در اين ماجراها؛ سكوت مدعيان اصلاح طلبي در اين وادي بسيار قابل تامل است و جاي بسي سوال دارد.

اصلاح طلبان كه هرگز نسبت به حضور چهره هاي جناح رقيب موضع نگرفته اند؛ پيرامون سخنان و مطالب بيان شده از سوي آنان نيز واكنشي از خود نشان نمي دهند! و نا اميد كننده تر اينكه حتي نسبت به هجمه هاي وارده به همفكران خود هم هيچ سخني به ميان نمي آورند و از حضور آنان و يا مطالب طرح شده نيز دفاعي صورت نمي گيرد!

با كمي مطالعه درباره روحيه سياسي و شناخت از جريان اصلاح طلبي مي توان مدعي شد كه اين اصلاح طلبي است كه اينگونه منفعلانه با چنين موضوعاتي برخورد مي كند، نيست و  نبايد اين جبهه سياسي را در استان كهگيلويه و بويراحمد داراي حيات دانست.

البته برگي ديگر براي تثبيت اين مدعا رفتار و اظهارات مديران منسوب به اين جريان سياسي در استان كهگيلويه و بويراحمد كه قبل از رسيدن به منصب از هيچ موضع گيري ابايي ندارند اما پس از رسيدن به جايگاه گذشته خود را به باد فراموشي مي سپارند.

تناقضات در گفتارها نسبت به قبل و بعد از رسيدن به مسئوليت تقريبا در مدعيان اصلاح طلبي همه گير است و اگر به موضع گيري فتاح محمدي معاون سياسي – امنيتي استاندار در قبال ورود چهره هاي سياسي به استان دقت كنيم به صحت اين ادعاها پي مي بريم كه البته مواضع حاج فتاح “مشت نمونه خروار” است.