دوشنبه 17 آذر 1393 - 14:18

میزان افزایش حقوق کارمندان در سال 94 اعلام شد

نوبخت تصریح کرد: در طول اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ رقمی وارد خزانه دولت نشده است، بنابراین نه تنها پولی به دولت نرسیده بلکه همواره هزینه پرداخته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور به روال سال‌های گذشته یک روز پس از ارائه لایحه بودجه به مجلس در نشستی خبری به تبیین ابعاد لایحه بودجه سال 1394 پرداخت.

به گزارش بویرنیوز، محمدباقر نوبخت با اشاره به لایحه بودجه با 10 پیوست به مجلس گفت: در سال آینده بودجه باید بتواند اهداف دولت در برنامه پنجم توسعه را پیگیری کند.

وی افزود: بر این اساس رشد سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی، محدود شدن نقدینگی، مهار تورم و افزایش اشتغال از برنامه‌های اصلی است که لایحه بودجه سال 1394 آن را در سال آینده پیگیری می کند.

نوبخت با اشاره به اینکه بودجه 838 هزار میلیارد تومانی سال آینده با رشد 4.3 درصدی همراه بوده است، گفت: تفاوت بودجه 1394 با بودجه امسال کاهش وابستگی به نفت ناشی از فشار اقتصادی است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با بیان این مطلب که بودجه 1394 نسبت به بودجه سالهای گذشته سخت تر است، ادامه داد: ما در این دولت درآمدهای 110 میلیارد دلاری سالهای قبل را نداریم و با درآمد 25 میلیارد دلاری کشور را اداره می‌کنیم. همچنین فشار تحریم‌ها نیز موجب شده که ما منابع محدود را بهینه اختصاص دهیم.

نوبخت در ادامه به افزایش 14 درصدی حقوق کارمندان اشاره کرد و گفت: به این دلیل که متوسط تورم سال آینده 14 درصد است، بنابراین افزایش حقوق نیز به همین میزان خواهد بود.

وی در ادامه اظهار کرد: در سال آینده با اولویت طرح‌های عمرانی حدود 210 طرح و 470 پروژه تکمیل می‌شود.

نوبخت رشد سرمایه‌گذاری تا 4 درصد، رشد اقتصادی 2.5 درصد، نقدیندگی و تورم 14 درصدی را از آثار بودجه سال آینده عنوان کرد.

توضیح نوبخت درباره هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور درباره تصمیم دولت برای اجرای فاز سوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده به توضیح تبصره 21 لایحه بودجه 1394 پرداخت و گفت: منابع هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده از دو محل افزایش قیمت حامل‌های انرژی تا 48 هزار میلیارد تومان و منابع بودجه عمومی که برای سال آینده نسبت به امسال کمتر خواهد بود تامین می شود.

وی ادامه داد: 42 هزار میلیارد تومان برای پرداخت نقدی و غیر نقدی (در قالب بسته حمایت غذایی) توزیع می‌شود که سقف آن نسبت به سال جاری تغییری نکرده است.

نوبخت همچنین با اشاره به سایر پرداختی های قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها بیان کرد: 5200 میلیارد تومان برای تولید به عنوان مابه التفاوت سود، 4800 میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت، 1300 میلیارد تومان برای وام های ارزان قیمت به عنوان مابه التفاوت سود به زوج های جوان و هزار میلیارد تومان هم برای اشتغال تخصیص داده می شود.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تاکید کرد: در سال های گذشته هدفمندی یعنی که افزایش قیمت و توزیع پول اما ما در سال جاری این گونه عمل نکردیم و علاوه بر افزایش قیمت و توزیع پول حدود 4800 میلیارد تومان هم به بخش درمان اختصاص داده ایم که می توانیم آثار آن را در بخش درمان و بهداشت مشاهده کنیم.

صرفه جویی منابع انصراف دهندگان به استانشان برمی گردد

وی همچنین در پاسخ به این سوال که با ثابت ماندن سقف 42 هزار میلیارد تومانی توزیع نقدی در قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال آینده آیا قرار نیست یارانه ثروتمندان قطع شود؟ بیان کرد: اگر افراد پر درآمد هر جایی انصراف خود را اعلام کنند و یا کم شوند منابع به دست آمده صرف طرح های موجود عمرانی در استان‌های آن‌ها خواهد شد.

نوبخت تصریح کرد: در طول اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها هیچ رقمی وارد خزانه دولت نشده است، بنابراین نه تنها پولی به دولت نرسیده بلکه همواره هزینه پرداخته است.

ایسنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=131312
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. رهگذر گفت:

    الحمدالله اوضاع خوب شده……تورم هم بسلامتی شده زیر 14درصد…….کارمندان دولت از هم اکنون برنامه ریزی کنند که با این همه افزایش …….اقساط معوقه را….افزایش گاز واب وبرق ……ونووووووووووووون ویکلی چیدنه ……….وبوینن با بقیه چه نوع خاکی جهت من سر رهتن ایترن بخرن…….من () کجایی ما اصلا گرسنه نیستیم ……خیالت راحت …راحته …راحت بو

    • كورش گفت:

      14 در صد حقوق يك ميليوني مي شود 140000 تومان تازه اگر كل حكم را شامل شود كه مربوط به افراد بيچاره و كارمندان بدبخت جامعه هست كه فقط حفظ بقاء مي كنند و بتونند خود و خانواده هايشان را سرپا نگهدارند اون هم بزور ديگر نه سفري نه تفريحي بايد صبح تا شب به خاطر اين خون دل بخورند ولي 14 در صد براي سران كه ديگر اين مقدار نيست انهايي كه حقوقهاي 10ميليون و بالاتر مي گيرند مي شود يك ميليون و چهارصد تومان و بالاتر يعني بيشتر از حقوق پايه يك كارگر يا كارمند بدبخت خوب براي انها زياد درد اور نيست كه اين فقر و نداري را حس كنند و حق هم دارندچون مزه فقر را هيچ وقت نچشيده اند همه چيز و هميشه برايشان فراهم بوده است و هميشه در رفاه بوده اند گفته هاي نوبخت مرا به ياد فكر كنم وزير دفاع عراق در زمان حمله امريكا به عراق مي اندازد كه كل خاك عراق توسط امريكا اشغال شده بود و او با خالي بندي خود دم از پيشرفت ارتش عراق مي زد بابا كاهش تورم كجا بود اينها همش بهانه است شما پايان سال نشده قيمت نان را از 30 تا صد درصد افزايش داده ايد(صد درصد در شهر شيراز قيمت نان سنگك از 500 تومان به 1000 تومان افزايش يافته است)

  2. محقلی گفت:

    واقعا بسیار متاسفیم برای این دولت که فقط با حرف مفت میخواد کلاه بر سر مردم بزارند اصلات اضافه نشه بهتر ه تا 14 درصد با این اوضاع واحوال متاسفیم متاسفیم براشون

  3. امیدوار گفت:

    بابا دولت روحانی چیکار میتونه بکنه بقیه بردن و خوردن چیزی نمونده برا اینا!روحانی فقیر

  4. ناشناس گفت:

    دغدغه اصلی دولت‌های کشورهای توسعه یافته تأمین نیروی کار شایسته است تا نیاز آموزش به معلم را بر طرف کند. از نظر این کشورها باید وضعیت معیشتی معلمان به نحوی باشد که جذابیت کافی برای جلب نیروهای تازه نفس داشته باشد.

    • داریوش گفت:

      در حال حاضر میزان متوسط حقوق و مزایای یک معلم، 1 میلیون تومان است. از این میزان حدود 500 تا 600 هزار تومان حقوق و باقی رقم مزایا است. «بدی آب‌وهوا» و «فوق العاده مناطق کمتر توسعه یافته» از زمره مهم‌ترین مزایا هستند. در عین حال به صورت متوسط حدود 200 تا 300 هزار از حقوق کسر می‌شود که «بیمه» و «بازنشستگی» در کنار وام‌هایی که تقریبا همه معلمان یکی دوتا از آن را دارند از زمره این کسورات است.

  5. کارمند گفت:

    نان تنها۳۰/.افزایش  حقوق  کارمند ۱۴/. چه تناسبی  افرین  به به 

  6. دلسوز نظام گفت:

    روحانی خبر ازشکم خالی ندارد چون شکم خود وگاله زنلش پر 14درصد افزایش حقوق هم خیلیه بابا جمع کنید کاسه گوزتونه

    • حسن گفت:

      ای خدا از دست این نوبخت راستگو
      تورم 14 است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟// اگر راست بگی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟//// امان از دست دولت راستگو ؟////////

  7. ایرانی گفت:

    فقط متاسفیم که هنوز سیاستمداران مملکت خیال می کنند عهد گذشته و دوران نا آگاهی ملت است نمی دانند ملت بهترذ از انها می بیند می اندیشد برخورد بدی دارد در این دولت به تمام اقشار جامعه وارد می شود ما کارمندان هم مثل سایر صنوف فقط باید تاسف خورد مردم این نظام حقشان این بداخلاقیهای دولتی نیست شما حقوق مردم را دارید کجاها هزینه می کنید از قیامت بترسید.

  8. عباس گفت:

    نظر به اينكه فقط داريد شيره به سر مردم مي ماليد

    • علی گفت:

      تنها کسی دراین مملکت ضرر می کند این مردم بجاره و زحمتکش جنوب بخصوص استان کهگیلویه است . نوبخت – روحانی چکار دارند که مردم استان نانی برای خوردن دارند یا نه ؟؟؟ برای این مملکت با تاسف خوردو دعایی کرد که فقط امام زمان ان را نگه داشته است .

  9. كار شناس گفت:

    به اين مي گويند دولت سياستمدار اين نوع اطلاع رساني در كاهش تورم نقش دارد

  10. ناشناس گفت:

    تاسف باید خورد قیمت نان رو میخوان گرون کنند حرف از کیفیت میزنن افزایش حقوق میخوان بدن حرف از تورم پایین میزنن واقا مردم رو چی فرض کردن وای خدا. ….

  11. ناشناس گفت:

    موقع افزایش حقوق تورم رو 14 درصد اعلام می کنند ولی بعد از افزایش حقوق نرخ تورم میشه 50 درصد.خدایا د بسه…

  12. ای وای من گفت:

    روی احمدی نژاد رو سفید کردید ای دولت تدبیر و امید….

دیدگاه شما