چاپ این برگه

شهردار مکان جدید جمعه بازار و نیسان های دوره گرد یاسوج را مشخص کرد/ خبر خوب شهردار برای شهروندان

به گزارش بویرنیوز: صبح امروز جلسه ای با حضور شهردار و برخی دستگاه ها و ارگان های انتظامی و صنفی برگزار گردید.

در این جلسه جاوید، شهردار یاسوج هدف از برگزری این جلسه را تعیین تکلیف جمعه بازار و وانت های دوره گرد که هم برای مردم و هم سایر دستگاه ها سلب آسایش کردند دانست و افزود: با توجه به تعریفی که از شهر داریم وجود این معضلات تا حد زیادی باعث خدشه دار شدن چهره این استان می گردد که باید به سرعت برای حل آنها کاری انجام داد.

جاوید افزود: در جمعه بازار 937 واحد صنفی وجود دارد که معضلات اجتماعی و امنیتی زیادی را بوجود آورده و باید برای آن چاره ای اندیشید و این در حالی است که این تعداد واحد صنفی در جمعه بازار نیز خودش جای تعجب دارد.

جاوید افزود: ما بررسی هایی انجام دادیم و تذکراتی نیز داده شد اما شهرداری به تنهایی نمی تواند در ارتباط با مشکلات بوجود آمده کاری انجام دهد و انتظار میرود سایر دستگاه ها همکاری لازم را با ما انجام دهند و باید به صورت قاطع به یک هدف مشترک برسیم و همکاری های لازم توسط سایر نهاد ها انجام بگیرد.

جاوید اظهار داشت: ما یک فضایی در تل خسرو تحت عنوان میدان میوه و تره بار داریم که متعلق به شهرداری بوده و قرار است به زودی آب و برق جمعه بازار قطع گردد و کسبه های موجود در جمعه بازار و وانت هایی که اقدام به فروش میوه می کنند را در این میدان جمع کنیم ، تا از این طریق بخش زیادی از مشکلات ترافیکی و اجتماعی که هر روزه در این مکان ها شاهد آن هستیم کاهش پیدا کند.

جاوید با اشاره به اینکه قرار است شهرداری یک مهلت زمانی قرار بدهد به کسانی که قرار است وارد این میدان شوند و به صورت قانونی شروع به کار کنند افزود: شهرداری به زودی یک فرجه زمانی را برای سایر افرادی که در جمعه بازار و یا پشت وانت ها مشغول کسب و کار هستند قرار می دهد تا در این زمان افراد نسبت به کسب پروانه و ثبت شناسنامه اقدام کنند چرا که بعد از تاریخ اعلام شده دیگر ثبت نامی صورت نخواهد گرفت و افرادی که به صورت غیر قانونی و در جای نامناسب اقدام به فعالیت کنند به شدت با آنها برخورد خواهد شد و اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود.

جاوید افزود: فضایی که برای این عزیزان در نظر گرفته شده فضای خوبی است. در اینجا شهرداری قادر به ارائه خدمات به این عزیزان می باشد و برای تحقق این هدف نیازمند همراهی دستگاه ها برای یکپارچگی در این مورد خاص و همراهی رسانه ها برای اطلاع رسانی در این زمینه می باشیم.

سرهنگ ملکی، رئیس پلیس راهور نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از مشکلات و دغدغه ما در این استان بحث ترافیک می باشد که وانت های دوره گرد مهمترین عامل وجود چنین فضایی هستند.

ملکی افزود:برخورد های پلیس راههور هیچ نتیجه ای ندارد و هر غیربومی به استان ما سفر می کند ما را زیر سؤال می برد و روزانه حدود 10 الی 15 مورد با شماره 197 تماس می گیرند و از مزاحمت های گاه و بی گاه این وانت های دوره گرد شکایت می کنند . این در حالی است که نباید اجازه دهیم که هر وانتی در هر کجایی که دوست دارد اقدام به فعالیت بکند بلکه باید جایگاهی برای انها تعریف و مشخص شود تا هم مردم در آسایش باشند و هم مشکل ترافیکی نداشته باشیم و از طرفی آنها نیز بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

در حاشیه ابن جلسه، جاوید درجواب سوال خبرنگار بویرنیوز مبنی بر راه حل شهرداری برای پرداخت عوارض نوسازی گفت: در هماهنگی های صورت گرفته با شورای شهر و به جهت رفاه حال همشهریان ، تخفیف ویژه ای در نظر گرفته شده که در زمان مقرر که متعاقبا اعلام میگردد میتوانند مراجعه و نسبت به پرداخت عوارض نوسازی خود اقدام نمایند، وی همچنین افزود در صورتیکه همشهریان در مهلت مقرر نسبت به  پرداخت عوارض خود اقدام نکنند از طریق راه های قانونی که پیش بینی شده از جمله قطع خدمات و… نسبت به وصول آن اقدام می شود.

جاوید پرداخت عوارض را اقدامی مثبت دانست که اگر با مشارکت همه همشهریان عزیز همراه باشد شاهد آثار مثبت آن در ارائه خدمات بهتر و ارزنده تر شهرداری به مردم خواهیم بود، وی همچنین بیان کرد عوارض شهری تصویب شده مجلس شورای اسلامی و خبرگان می باشد و نه تصویب محلی توسط شهرداری و در همین راستا نیز راه کارهای قانونی را دولت جهت وصول آن در اختیار شهرداری قرار داده که باید مد نظر شهروندان قرار بگیرد.

در این جلسه سایر ارگان های حاضر نیز خواستار انجام یک کار ریشه در این زمینه شدند و اعلام آمادگی کردند که همکاری های لازم را با شهرداری انجام خواهند داد.