سه شنبه 27 آبان 1393 - 0:58

خبرهای از عوارض ساختمانی؛ نهضت آسفالت و سینمای یاسوج در گفتگو با شهردار/ اولتیماتوم به دستگاه های استان

در بحث آسفالت نیز اقداماتی را پیش بینی کردیم که متأسفانه کارخانه شن و ماسه شهرداری طی چندین مرحله متوقف شد و در روند کار اختلالی را بوجود آورد. اما با مساعد شدن هوا مجددا به طور جد شروع به فعالیت در زمینه های یاد شده می کنیم.

گروه اجتماعی – این روزها شاید از میان دغدغه های بیشمار مردم؛ مسائل ساخت و ساز، عوارض، تخفیف در صدور پروانه ساخت، امنیت و آراستگی شهر و… سهم مهمی را در مطالبات مردمی دارند به همین جهت و برای پیگیری برخی سوالات عمده شهروندان و مخاطبین «بویر نیوز» از اقدامات شهرداری یاسوج پای صحبت با شهردار یاسوج نشستیم و در گفتگویی که ترتیب داده شد سعی شد در حد توان به این پرسش ها پاسخ داده شود.

مشروح گفتگوی خبرنگار «بویر نیوز» با دکتر محمدعلی جاوید – شهردار یاسوج –  در ادامه آمده است:

* آیا شهرداری یاسوج همچنان به اقدامات خود از قبیل مرمت و اصلاح آسفالت و پیاده رو ادامه می دهد؟

بله. انشاء الله این کارها به خصوص زمانی که هوا مساعد شود ابتدا شروع به تعمیر معابر مرکزی و درجه 1 و بعد درجه 2 به نحو مطلوب با حذف موانع و ایجاد بسترهای مناسب تأمین تأسیسات و کابل و روشنایی و نصب صندلی و زباله انجام می گیرد که بخشی از این اقدامات امسال انجام می گیرد و بخشی دیگر سال آینده صورت می پذیرد.

1

در بحث آسفالت نیز اقداماتی را پیش بینی کردیم که متأسفانه کارخانه شن و ماسه شهرداری طی چندین مرحله متوقف شد و در روند کار اختلالی را بوجود آورد. اما با مساعد شدن هوا مجددا به طور جد شروع به فعالیت در زمینه های یاد شده می کنیم.

* در خصوص عوارض و پروانه های ساختمانی چه خبر خوشی برای مردم دارید؟

با تلاش های صورت گرفته برنامه های تشویقی در این زمینه در شورای شهر یاسوج مصوب کرده ایم و در مناسبت های مختلف نیز تدراک تخفیف هایی برای همشهریان عزیز داده شده است. همچنین در زمینه وصول عوارض جهت راحتی همشهریان محترم طی قراردادی که با مشاور شهرسازی انجام گرفته بنا بر این شد که انجام عملیات خدمات شهری در قالب صدور پروانه های ساختمانی و وصول سایر عوارضات از طریق نصب نرم افزاری که تا پایان سال به اتمام می رسد و مردم می توانند در همه دفاتر پیشخوان از این نرم افزار برای انجام کارهای خود اقدام نمایند و حتی مردم می توانند از طریق اینترنت پرونده ساختمانی و پرداخت عوارض خود را از طریق این سامانه پیگیری نمایند و تلاش می کنیم این سامانه تا پایان سال 93 تکمیل گردد و از طرفی تمرکز و تراکم جمعیتی در شهرداری را دیگر شاهد نباشیم.

* در خصوص منازل فاقد پروانه که عمدتا بصورت شبانه کار می شوند چه اقدامات پیشگیرانه ای در نظر دارید؟ آیا خدمات رسانی به این منازل قانونی است؟

این منازل قطعا غیر قانونی می باشند. در جلسه ای که فرماندار، اعضای شورای شهر و شرکت های خدمات رسان حضور داشتند یکی از مواردی که تصویب شد این بود که به استناد قانون شرکت های خدماتی ملزم هستند مراکزی را که فاقد پروانه ساخت می باشند را خدمات رسانی نکنند و اگر این کار صورت گرفته سریعا باید نسبت به قطع انشعابات آنها اقدام شود تا هرچه سریعتر نسبت به کسب پروانه ساخت اقدام نمایند.

* وضعیت فضای سبز را چطور ارزیابی میکنید و برنامه های شما جهت بهبود آن چیست؟

شهردای متولی بخشی از مراکز تفریحی می باشد. ما معتقد هستیم که وضعیت مکان های تفریحی و گردشگری و رفاهی علیرغم ظرفیت های بالقوه که در شهر یاسوج داریم کار بسیار خوبی انجام نگرفته است. اگر پارکی احداث شده این پارک ها هنوز مشکلاتی دارند مانند بحث سرویس بهداشتی، مبلمان شهری و سایر خدمات عمومی که مطلوب نیستند و تلاش می شود علاوه بر توسعه این مکان ها مانند ایجاد پارک ولایت و غدیر، کیفیت را نیز بالا ببریم تا مردم بتوانند به خوبی و با اطمینان از این فضاها در اوقات فراغت خود استفاده خوبی ببرند و هم کمیت و توسعه این مناطق را در دستور کار داشته باشیم.

اگر شاهد وجود تمرکز در برخی نقاط تفریحی هستیم ریشه آنرا باید در کمبود زیرساخت های فراهم شده جستجو کرد که البته تلاش می کنیم با راه اندازی پارک چشمه نباتی و با دستور کار قراردادن پارک آبشار که شروع به ایجاد زیرساخت های لازم برای احداث این پارک کردیم که در اسرع زمان به این مشکلات سروسامان دهیم. امید داریم که در آینده ای نزدیک مردم بتوانند بهتر از این فضاها استفاده کنند و شرایط مطلوب برای اوقات فراغت در سنین مختلف را برای شهروندان مهیا کنیم.

* برای ساخت سینما چاره ای اندیشیده اید؟

زمین سینما به سرمایه گذار واگذار شده که مشکلاتی در قرارداد این پروژه وجود داشت به همین خاطر این پرونده در دادگاه مطرح شد و ما منتظر صدور رأی دادگاه در این زمینه هستیم و اگر توافق و تفاهمی در این زمینه صورت نگرفت باز هم تلاش می شود که حتما ساخت سینما را با توجه به ظرفیت هایی که داریم در دستور کار خود قرار دهیم.

2

* با سایر دستگاه ها و شهروندان چه صحبتی دارید؟

انتظار داریم که هم مسئولین استانی و هم دستگاه های دولتی شهر یاسوج را به عنوان مرکز استان و نه شهرستان به آن نگاه کنند چراکه همه مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج سهیم هستند. همه مردم منافع و املاک دارند و نهایتا یاسوج مرکز تمام روستاها، شهرها و شهرستان های ما می باشد. اعتباراتی که به مرکز استان داده می شود بسیار ناچیز می باشد و شهرداری تا به الان به ناچار از محل منابع داخلی خودش فعالیت می کند و انتظار می رود که دستگاه های دولتی نسبت به پرداخت مطالبات شهرداری یاسوج اقدام کنند و نماینده و مسئولین جهت جذب اعتبارات بیشتر برای مرکز فعالیت بیشتری داشته باشند.

شهروندان نیز در پرداخت به موقع عوارض خود اقدام کنند. شهرداری را همراهی کنند مشارکت فکری و مالی داشته باشند و ما دعوت می کنیم از کسانی که شرایط سرمایه گذاری را دارند وارد عرصه شوند و ضمن برخورداری از حمایت های شهرداری جهت خدمت رسانی به شهروندان عزیز تعامل و همکاری داشته باشند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128625
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. م گفت:

    جاوید مانی شیرمرد بخش کبگیان.

  2. حق گفت:

    اقاي شهردار يكي از شهرداران مناطق داراي ديپلم نقشه براداري از فني حرفه اي است شما ايشان را بعنوان شهردار انتخاب كرده اي چه توجوابي داريد به سفارش اقاي وظيفه شناس ايشان را شهردار كرده ايد

  3. مسلم عباس زاده گفت:

    جونم سي شير چيتو

  4. مهربان گفت:

    برای اقای شهردار ناراحتم بابا به فکر کارگر کارگران استان نیست حداقل به داد کارگران شهرداری برس

    • مهندس گفت:

      کارگران استان چه ربطی به شهردار داره برادر، بدهی ها همش مال فلانی و بهمانی است این بنده خدا هم داره سر و ساموئن میده ، خمره رنگ رزی که نیست داداش

  5. خادمی گفت:

    با تشکر از خدمات ویژه جناب آقای شهردار واقعا ستودنی است

    • همشهری گفت:

      درسته که دکتر جاوید خدماتی را انجام داده،اما ضعفهایی هم داشته، که اگر فقط به نقل وانتقالهایی که انجام داده توجه کنی موضوع را خوب درک می کنید.ایشان در این انتقالات فقط دستاویز اعضای شورا بوده اند وهیچ کدام از مهره هایی که به یاسوج انتقال داده اند سواد وکارایی لازم را ندارند وفقط به قول خود کارمندان شهرداری پست ها را اشغال کرده اند.از آقای جاوید بیشتر از اینها انتظار می رفت-

  6. ناشناس گفت:

    دوست عزیز هر مدیری یه ضعفی داره-نمیشه که همه بی عیب باشند؟!یه سال دوسال دیگه هم مدیریت جاوید تمومه؟بعدش چی می مونه؟فقط اعمالش می مونه و روبروشدن با مردم؟ اگه خوب عمل کرده باشه اجرش با امام حسین(ع) ولی اگه بد عمل کرده باشه خدا عاقبت به خیرش کنه.باتشکر ازهمه عزیزان که هم نقد میکنن وهم تحلیل…

  7. سالور گفت:

    اقای جاوید ترا به خدایی که می پرستی هرچه زودتر خیابانهای اصلی شهر یاسوج را خط کشی کنید راننده های بی تجربه و جوان و بی خیال از چپ و راست میرانند وقتی هم اعتراض کنیم فحاشی و توهین می کنند

  8. رضا گفت:

    مدیران کار را از چیتابیها یاد بگیرند

  9. شهروند یاسوجی گفت:

    درود خدابر دکتر جاوید که واقعا پر تلاش پاک دست وبا تجربه میباشد وتا به حال خوب تلاش کرده

  10. ناشناس گفت:

    خداعاقبتتون رو به خیر کنه دکتر واقعا کارشده داخل شهر

  11. ناشناس گفت:

    واقعا اقدامات خوبی در شهر یاسوج امجام گرفته

  12. از ياسوج گفت:

    مسخره است
    بيت متري جهاد با انهمه دست اندازي از ابتدا تاكنون فقط اسفالت اوليه خود را دارد
    اما خيابان شهيد دهراب پور تا جلوي در خونه معاون شهرداري از سال 91 تاكنون سه بار روكش اسفالت شده اين است نهضت اسفالت برو بابا مسخره خودتي نه مردم

    • ناشناس گفت:

      می شه بگی خیابان شهید دهراب پور کی اسفالت شده بابا اون که از بیست نتری جهاد وضعش بدتره چرا الکی بر ضد افراد شایعه پخش می کنید لا اقل یک سرس می اومدی و می دیدی بعد حرف می زدی .بیایید در گفته هامون اخلاق را رعاعت کنیم

  13. ناشناس گفت:

    بهترین شهرداری که یاسوج به خود دیده

  14. نبی گفت:

    انصافا جاوید اولین شهردار یاسوجه اینقد کار میکنه واقعا دست مریزاد و خسته نیاشید و تشکر از زحماتتون

    • ناشناس گفت:

      بعنوان یک شخص بیطرف لطف کنید شش یا هفت مورد از کارهای اساسی شهردارتان را عنوان کنید تا ما هم بدانیم.
      فقط خواهشا نامی از نهضت آسفالت نیارید که فقط تبلیغ بود و هنوز عمده خیابانهای یاسوج اسفبار است…

      • ملوس گفت:

        این همه خیابان اسفالت شده، پیاده روها دارن تکمیل میشن، فضای سبز رو نگاه کن، سر و سامان دادن به کارمندا و کارگرا و………………………………………………..

  15. شهر گفت:

    فقط حرف مفت

  16. کارمند نیروگاه گازی بوشهر گفت:

    بویر نیوز خجالت بکش که کامنت های که به ضرر تو و جاوید بود نذاشتی

  17. بی غرض در جواب ناشناس گفت:

    ا- جاده برگشت ابشار 2- جاده دسترسی زیر هتل ازادی برای بیمارستان امام سجاد3- نصب تابلوهای راهنما که فقط شهر یاسوج در کشور از ان بی بهره بود4_ پرداخت 40 میلیلرد تومن بدهکاری شهرداری قبلی5- جدول گذاری خیلی از خیابان های شهر یاسوج از جما شریعتی شمالی (سینما) چهار راه بیمارستان به سمت هلال احمر و غیره6- موزاییک خیابانها 7- پارک در دست اقدام حاشیه رودخانه ادامه کارهای قبلی 8- شروع جدول کشی جاده ابشار9- مشخص و واضح کردن پرداخت جرایم ساخت که هرکسی خودش می تونه جریمش را حساب کنه و دیگه کسی منت روش نذاره 10- در حال رایزنی برای خرید مغازه ها و منازل در مسیر خیابان جمهوری برای تعریض آن و ساخت و جابجایی اتشنشانی و … نیاز هست بگم یا فهمیدی البته همه اینها با حمایت شورا انجام شده و دهها طرح در دست مطالعه برای شروع. چشم دل باز کن تا ان بینی ان که نادیدنی ایست آن بینی.

    • ناشناس گفت:

      همش دو ریال هم ارزش نداره
      ….یه کارگر افغانی هم شهردار بود بیشتر از اینا کار میکرد برادر

  18. همشهری یاسوجی گفت:

    اقای جاوید خوب کار کرده نارضایتی جوانها از ایشان اینه که نتونست تیمداری بکنه تیم فوتبالی که اقای دکتر بهرامی بوجود اورد و همه را شگفت زده کرد امیدوارم این مشکل هم حل بشه

  19. احمدد ستیاران گفت:

    جناب دکتر جاوید سلام -به استحضار میر ساند که چندین سال است که اکبر اباد خیابان

    غزالی 3 هم خیا بان اصلی و فرعی های ان را اول زمستان به خاطر زیر سازی و اسفالت خراب می نمایند که در فصل زمستان امکان عبور بچه های کو چک به سختی صورت میگیر د و ان را رها می کنند ترا به خدا اگر بو دجه اسفالت نیست لااقل ان را خراب نکنند چو بعد از مدتی به علت عبور مرور زمین کو بید ه می شود

دیدگاه شما