دوشنبه 26 آبان 1393 - 16:56

استاندار مطرح کرد: طرح های کهگیلویه و بویراحمد شتاب می گیرند (+اسامی)

تکمیل یک هزار واحد مسکن مهر، ساخت 14 مصلی و احداث 70 باب خانه بهداشت در روستاها مورد توجه است.

گروه اقتصادی – استاندار کهگیلویه و بویراحمد از شتاب در اجرای یک هزار و 700 پروژه در این استان خبر داد.

به گزارش بویرنیوز و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، سید موسی خادمی از شتاب در اجرای یک هزار و 700 پروژه در دست ساخت این استان خبر داد و با اشاره به 53 پروژه در دست اجرا حوزه راه‌سازی اظهار کرد: محور یاسوج- سمیرم به طول 40 کیلومتر، شیراز – یاسوج به طول 18 کیلومتر، یاسوج – بابامیدان 15، محور کمربندی یاسوج 13 کیلومتر و یاسوج – سی‌سخت با شش کیلومتر از طرح‌های مهم حوزه راه‌سازی در این استان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: چهار خطه کردن جاده‌های استان از دیگر برنامه‌های مدنظر است که در همین راستا احداث و تکمیل چهار خطه‌های ورودی شهر دوگنبدان – باشت به طول 45 کیلومتر، دوگنبدان – بهبهان به طول 25 کیلومتر و محور کمربندی دوگنبدان به طول هشت کیلومتر در دست اقدام است.

وی تصریح کرد: پروژه جاده پاتاوه- دهدشت، پل سوم رودخانه بشار، راه بهسازی باغچه سادات – سرفاریاب، پروژه اتصال شهر لنده به راه پاتاوه و دهدشت، پیگیری مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرایی راه‌آهن یاسوج – اقلید و احداث و تکمیل چهار خطه‌های ورودی شهر دهدشت از محورهای مهم و در حال پیگیری استان است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور چهار خط دهدشت به چرام به طول 6 کیلومتر، دهدشت – طولیان به طول پنج کیلومتر، بهسازی جاده سوق – دهدشت 13 کیلومتر، لیکک – بهبهان شش کیلومتر، ورودی چرام – باشت و ورودی سی‌سخت – یاسوج از دیگر طرح‌های استان است.

خادمی به بیمارستان‌ 200 تخت‌خوابی شهر یاسوج اشاره کرد و افزود: بیمارستان‌های 96 و 64 تخت خوابی شهر گچساران و بیمارستان‌های  34 تخت خواب شهرهای باشت، بهمئی، دنا و چرام از پروژه‌های درمانی حوزه راه و شهرسازی استان است که امیدواریم هر چه سریع‌تر شاهد بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تکمیل و بهره‌برداری از ورزشگاه 15 هزار نفری یاسوج، بهبود و قابلیت پرواز فرودگاه یاسوج جهت پرواز هواپیمای متوسط با افزایش و تطویل باند فرودگاه، جابه‌جایی زندان شهر یاسوج و کمک به ایجاد زیر ساخت‌های پرواز فرودگاه دوگنبدان از دیگر پروژ‌های مهم استان است.

وی اضافه کرد: انجام مطالعات نهایی و شروع عملیات اجرای سدها استان از جمله سد تنگ سرخ، سد شیوه و طرح‌های کشاورزی و آب‌رسانی به دشت‌های دهدشت غربی، ماهور باشت، مختار یاسوج، شمس آباد چرام، آبلش لنده و چاه تلخ دغوری باشت طرح‌های مهم حوزه آبرسانی هستند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در خصوص شبکه‌های آب شرب و دفع فاضلاب گفت: تکمیل آبرسانی به شهرهای استان از طریق سد کوثر و تکمیل عملیات اجرایی تصفیه خانه‌های فاضلاب و آب‌رسانی به مناطق مختلف در شهرهای لیکک، دهدشت، سوق، لنده و چرام، تصفیه خانه‌های فاضلاب دوگنبدان، سی‌سخت، دهدشت و چرام را از دیگر پروژه‌های مهم کهگیلویه و بویراحمد دانست.

خادمی مجتمع‌های فرهنگی و هنری یاسوج، دهدشت و گچساران و زیر ساخت‌های گردشگری شامل پارک‌های تفریحی و گردشگری غدیر، پارک جنگلی و پارک ولایت را از مهمترین پروژ‌ه‌های در دست ساخت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد برشمرد و افزود: گاز رسانی به شهرهای قلعه رئیسی، دیشموک و روستاهای این استان از دیگر طرح‌های مهم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پایدار کردن برق استان و تکمیل و بهره‌برداری پست‌های دائم 132کیلو وات در شهرهای بهمئی، چرام، باشت، دنا و ایستگاه فوق توزیع و شبکه انتقال در شهرستان‌ کهگیلویه و دنا از طرح‌های مهم در دست اجرا است.

وی به تکمیل مسکن مهر در کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و ادامه داد: تکمیل یک هزار واحد مسکن مهر، ساخت 14 مصلی و احداث 70 باب خانه بهداشت در روستاها مورد توجه است.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کمبود منابع مالی مشکل اساسی توقف و یا نیمه فعال بودن این طرح‌ها و پروژ‌ه‌ها در گذشته است، خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده مشکلات این طرح‌ها و پروژه‌ها تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف شده است.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=128548
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. 99 گفت:

    احسنت .

  2. سید گفت:

    جناب دکتر خادمی با سلام و سپاس فراوان :ضمن تشکر از تلاش های صادقانه جنابعالی متاسفانه حوزه اطلاع رسانی استانداری بسیار ضعیف عمل می کند، مردم خیلی نگران هستند تصمیم جدی در بحث اطلاع رسانی بگیرید

  3. lایرانی گفت:

    هر دو سه ماهی جناب دکتر خادمی این طرحها را مرتبا مطرح مینمایند ولی هنوز اثری از اجرای انها دیده نمیشود

  4. مخاطب بويرنيوز گفت:

    خدايا غيرت و مردانگي را از ما نگير زيرا كه دين و وجدان درر تداوم اين صفات است. درود بر اين استاندار فهيم، پيگير و دانا

  5. چاروسا گفت:

    جناب استاندار عزیز ازهمه نقطه های استان خبر دادی واعلام کردی پروزه هایی دردست اجرا هستند ولی متاسفانه ازشهر قلعه ریسی ودیشموک هیچ گونه پروزه ای اعلام نکردی فکرمیکنم هنوز نمیدانی دیشموک وقلعه ریسی جز استان هستند ترابجدت اگرچیزی اضاف کردی بفکر ما هم باش

    • بهمئی گفت:

      به سفارش دوستش منطقیان بهمئی و دشمن زیاری و طیبی در جغرافیای سیاسی ایشان جایی ندارند برادر

  6. ناشناس گفت:

    اولویت دارترین جاده باید یاسوج- سمیرم باید باشد بااین همه تصادف

  7. / گفت:

    مقایسه کن با مالزی ترکیه هند

  8. دنا گفت:

    جناب استاندار فکری برای اشتغال بکنید تا الان در دوره شما و مدیریت صنعت معدن یه سرمایه گذار به استان نیومده یه کارخونه جدید شروع نشده همون کارخونه های گذشته هم تعطیل شده ان. بیش از 70 درصد کارخونه ها تعطیلند

  9. ناشناس گفت:

    درود بر استاندار فهیم و بدون حاشیه. بخدا اگر دکتر خادمی باشه استان در اینده ای نزدیک گلستان میشه

  10. دوست گفت:

    برادر چاروسایی پروزه جاده قلعه ریسی به دهدشت یکی ازپروزهای که در حال حاظر فعال است وپیمانکارش اقای شکوهی بچه منطقه خودتان است وگاز قلعه ریسی هم درحال برسی است هم استاندار هم نماینده پیگیر هستند تازه استاندار ازشما دلسوز تر است خواهشن نادیده نظرندهید

  11. با خانمان گفت:

    مسکن مهر بلوکو را هم دریابید که همینطوری راکد مانده

  12. درجواب بهمیی گفت:

    برادر سلام .اره بانظر حضرت عالی موافقم استاندار گوش به فرمان منتقیان است ولی متاسفانه دراینده نه چندان دور هویت منتقیان برای مردم خونگرم کهگلویه مشخص میشود ولی این رابدان شاید خیلی ازمردم رد صلاحیت اینده ان رامیدانند پس استاندار باید به نیروهای سوخته اهمیت ندهد برادربهمیی موفق باشید

  13. همشهری گفت:

    اقای دکتر به فکر درمانگاه شبانه روزی شهر خودتون یعنی سرفاریاب هم باشید

  14. ابراهیم سعیدی گفت:

    من یه گلایه ازمسؤولین شهرقلعه ریسی دارم،اونم اینکه به وضعیت ورزشگاه فوتبال این شهررسیدگی کنند۰مر۳۰

دیدگاه شما