دوشنبه 19 آبان 1393 - 1:34

پیشنهادات بویرنیوز برای حل یک معضل جدی در یاسوج به استاندار کهگیلویه و بویراحمد

از طرفی این هواپیماها باید در مسیرهای کمتر از یک ساعت پرواز کنند تا مقرون به صرفه باشند و با توجه به اینکه طول پرواز یاسوج به تهران بیش از یک ساعت است هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می کرد.

گروه اقتصادی – سرانجام با پیگیری های مکرر مسئولان استان  وعده افزایش پروازهای فرودگاه یاسوج از دو پرواز در هفته به شش پرواز محقق شد.

پژمان نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار در این باره به خبرنگار «بویر نیوز» گفت: با پیگیری های مکرر و برگزاری چندین نشست با مسئولین کشوری مشکل کاهش تعداد پروازهای فرودگاه یاسوج مرتفع شد وهم اکنون پرواز های رفت و برگشت یاسوج به تهران در فرودگاه یاسوج هر روزه به جز روزهای پنجشنبه انجام می شود.

IMG_0500_thumb_400

وی تصریح کرد: تنها هواپیمای قابل استفاده در فرودگاه یاسوج در حال حاضر هواپیمای ATR است که این هواپیما به تعداد کمتر از انگشتان دست در اختیار شرکت هواپیمایی آسمان است.
وی افزود: با توجه به زمین گیر شدن تعدادی از این هواپیماها در کشور این شرکت در این زمینه دچار مشکل شده بود.
نیک اقبالی اظهار داشت: از طرفی این هواپیماها باید در مسیرهای کمتر از یک ساعت پرواز کنند تا مقرون به صرفه باشند و با توجه به اینکه طول پرواز یاسوج به تهران بیش از یک ساعت است هزینه های زیادی به شرکت تحمیل می کرد.
وی گفت: براین اساس با تعهد مسئولین استانی مبنی بر پرداخت بهای صندلی های خالی قابل عرضه که به خاطر نبود مسافر خالی می مانند، مسئولین هواپیمایی آسمان متقاعد به افزایش پروازها شدند.

نیک اقبالی بیان داشت: پیش از این پروازهای فرودگاه تنها دو روز در هفته برگزار می شد و موجب نگرانی شهروندان شده بود.

به گزارش «بویر نیوز»، با توجه به نقش مهم حمل و نقل هوایی در توسعه صنعت گردشگری و نظر به اینکه شهر یاسوج از مقاصد گردشگریست، اینکه مسئولان استانی حاضر به پرداخت غرامت به شرکت های هوایی شده اند بسیار ارزنده و قابل تقدیر است و اما سوال اینجاست این منوال تا کی ادامه خواهد داشت؟

بنظر می رسد برای تثبیت موضوع افزایش پروازها، نیاز به تغییر نگاه مردم به مسافرت با هواپیما در شهر یاسوج است که می توان این مهم را به موارد زیر تحقق بخشید.

۱ – با علم به ساعت و زمان حرکت هواپیما از تهران به یاسوج؛ سفر مسئولان استانی از این فرودگاه بجای شهرهای همجوار استفاده کنند تا مردم نیز از با رغبت و اعتماد به این موضوع نگاه داشته باشند و از طرفی سفرهای هیئت های استانی نیز می تواند خلا کمبود مسافر را جبران کند.

۲ – ایجاد آژانس های هوایی و تورهای گردشگری در استان و یا اخذ قرارداد با چنین شرکت هایی در تهران می تواند به بازار سفرهای هوایی رونق ببخشد و در دراز مدت هم شاهد افزایش گردشگر باشیم و قطعا هم شاهد تعداد و ساعت پروازها به مقاصد مختلف خواهیم بود، که اگر این روزنه امیدبخش به نحو مطلوب مورد توجه قرار گیرد، خیلی زود شاهد تحول در مسافرت های هوایی از استان کهگیلویه و بویراحمد  به نقاط مختلف کشور و حتی کشورهای همجوار خواهیم بود.

۳ –  بحث اجاره بلیت (چارتر) نیز می تواند کمک شایانی به کاهش صندلی های خالی کمک کند و اگر فروش چارتر به اصطلاح لحظه ی آخری صورت گیرد، یقینا شاهد صندلی خالی در هواپیمای  یاسوج – تهران نخواهیم بود زیرا کسانی هستند که حاضرند مبلغ بیشتری برای یک سفر سریعتر و راحت تر نسبت به اتوبوس بپردازند.

۴ – مورد دیگراینکه حال که قرار است استانداری کهگیلویه و بویراحمد هزینه صندلی های خالی را بپردازد، با بررسی و مطالعه در اینباره می تواند مبلغی را که قرار است بجای پرداختن پول صندلی خالی هواپیمابپردازد، این مبلغ را در قالب سوپسید (یارانه) بپردازد تا مردم بیشتری بتوانند از نعمت سفر هوایی و با قیمتی ارزان تر بهره ببرند و حداقل تا مدتی این امر می تواند به رونق حمل و نقل هوایی کمک کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=127519
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مسافر گفت:

    بابا اینهمه تبلیغات بیخود نکنید. در زمان قوام نوذری وضعیت پروازها فرودگاه یاسوج بهتر از آلان بود. بزر اثر بی کفایتی به دو روز رسید و حالا می خواهد برگردد مثل قبل شود.

  2. سعید گفت:

    چرا و با اجازه کی مسئولین استانی پرداخت بهای صندلی های خالی رو متقبل شده اند آن هم خاطر نبود مسافر. اگه مسافر نیست چرا هواپیما خالی بیاد و بره؟
    اصلاً مگه افزایش پراوز برای مسافر نبود؟ احتمالا منظور فقط خودشون هستند.
    حالا که خالی میخواد بره و شما پولشو میدید بیاید و خانواده هایی که بعلت بیماری باید هر هفته به تهران بروند رو مجانی ببرید! بهتر از خالی رفتن و پول دادنه!
    اگه میخواید گردشر ها بیایند زورکی که نمیشود! شما آوازه یاسوج رو بپیچونید خوشون مجبورند بیایند

  3. معلم دانشگاه گفت:

    افرین بر بویرنیوز که مواردی که استان را از محرومیت خارج میکندرا پیگیری می فرمایید و کمتر بدنبال حاشیه هستید.
    انصافا به استاندار استان جناب اقای دکتر خادمی توصیه میکنم این سایت را به هر نحوی حمایت کنند.برخلاف برخی سایتها که فقط دنبال منافع شخصی خود هستند بویر نیوز فقط بدنبال ارتقای استان می باشد.

  4. تنگ پيرزال - كلايه گفت:

    ايتم 4 پيشنهادي بسيار عالي و قابل قبول بود و مطمئن باش در اين صورت هيچ صندلي خالي نخواهد ماند.

  5. 93 گفت:

    از استاندار و مجموعه استانداری تشکر می کنیم که با درایت یکی یکی مشکلات را به نحو اصولی و نه چشم بسته حل می کنند برخی به جای تشکر و خوشحالی هرکار مثبتی را به دلیلی می کوبند . حالا کار انجام بشه شما به هر دولتی و استانداری می خواهید نسبتش بدید . شما هم بیاید در کار خیر شریک شوید نه فقط ایراد بگیرید .

    اگه کار انجام نشه می گویید چرا نشده اگه انجام بشه می گویید مربوط به قبل بوده حالا ما موندیم که چه مدینه فاضله ای داشته بودیم و خبر نداشتیم و عملا چون همه کارها قبلا انجام شده بوده دیگر چه لزومی به استاندار و مسئولین جدید بوده چه لزومی به برنامه !!!!!!!!!!!!!!!!

  6. کنت ی گفت:

    جناب استاندار محترم و زحمتکش
    با یک راه حل ساده می توان دوباره به پروازهای فرودگاه یاسوج رونق بخشید . بنا به پیشنهاد بویر نیوز با دادن سوبسید و پایین آوردن هزینه بلیط های پرواز یاسوج میتوان دوباره به همان روال قبل برگشت . بنده با یک خانواده 3 نفره در حال حاضر رفت و برگشت از تهران به یاسوج به ازای سه نفر با بلیط 180,000 تومان حدودا 1,100,000 تومان هزینه در پی دارد . که با توجه به هزینه بالا مسافرت با هواپیما را مقدور ندیده و در صورتی که با بلیط به ازای هر نفر 110,000 تومانی قبل تمام سفرهای خود را با هواپیما انجام میگرفت . آیا با این وضعیت جدید کسانی مانند من تمایلی به سفر با پرواز یاسوج را دارند ؟ خیر
    پس لطفا بدنبال راه حل جدید برای کم کردن هزینه بلیط پرواز یاسوج باشید , نه به فکر پرداخت هزینه صندلی های خالی پرواز.

  7. شهرام گفت:

    سخن گوی دولت ( حاج زارعی ) کجا رفته که آقای نیک اقبال گزارش میدهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    حیف شد حیف شد که این مورد از دست آقای نماینده پرید

  8. مسافر هوايي گفت:

    با سلام و خسته نباشيد خدمت جناب دكتر خادمي…اتفاقا كاري كه جناب دكتر خادمي انجام دادند بسيار منطقي و حساب شده هست….احتمالاً آقايون تا حالا سوار هوپيما نشدن و نميدون مسير هوايي و پرواز يعني چي…..با توجه به روز بون و شناور بودن قيمت بليط هواپيما ميتوان با افزايش دفاتر هواپيمايي و نيز ارسال پيام كوتاه از طريق اين ا‍ژانس ها و نيز اطلاع رساني مطلوب از طريق صدا و سيماي استان و نيز جرايد پيرامون ساعت ورود و خروج پروازها بيشتر صندلي هاي خالي رو را با بهاي كمتر و در بعضي روزها بستگي به روز پرواز حتي بهاي بيشتر ،مثل همه شهرهاي ايران بفروش رساند……..خخخخخخخخخ

دیدگاه شما