چاپ این برگه

سازمان استاندارد کهگیلویه و بویراحمد؛ محل کارآموزی مدیر جوان!

گروه اقتصادی – چند روز پیش وحید مرندی‌مقدم معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و سخنانی به زبان آورد که قابل تامل بود.

به گزارش «بویر نیوز»، مرندی مقدم با ارائه گزارشی از وظایف این سازمان در لفافه به مشکلات استان های کوچک از جمله کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه اشاره کرد و دلیل آن را نوپا بودن این سازمان عنوان کرد!

نکته دیگری که در کنار صحبت های مرندی مقدم قابل توجه است اینکه دو هفته پیش به نام هفته استاندارد نامگذاری شده بود و مسئولان و مدیران این سازمان هیچ گزارش عملکردی از اقدامات خود ارائه ندادند و حتی در نشست سفر مرندی مقدم نیز خبری از این سازمان نشد.

امسال سازمان استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد همه 10 مورد وظایف خود را به یک بند یعنی “ترویج استانداردهای ملی” آنهم در قالب بنر و نوشته هایی در سطح خیابان ها خلاصه کرد که اتفاقا خود این نوشته ها در برخی از بلوارها و خیابان ممکن است باعث برهم خوردن تمرکز رانندگان شود و عملا خود کاری غیر استاندارد بود.

یکی از مهمترین وظایف این سازمان ” نظارت بر اجرای استانداردهای اجباری” است که گویا امسال این امر کمرنگتر شده وجلساتی که قبلا با تاکید و اهمیت بیشتری در این زمینه برگزار می شد و بصورت گسترده نیز اطلاع رسانی می شد اینروزها کمتر جدی گرفته می شود که این بی اهمیت تلقی کردن این بند از قوانین سازمان ملی استاندارد در بعضی از زمینه های تخصصی همچون ساختمان سازی بعضا صدمات جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت.

در برخی از اصناف از جمله مواد خوراکی نیز مشاهده می شود اجناس با کیفیت متفاوت، براحتی عرضه می شود که همین اختلاف شدید کیفیت خود نمونه ای از غیراستاندارد بودن برخی از کالاهاست و با توجه به اینکه این مواد خوراکی هستند دیر یا زود تبعات و عوارض ان مشهود خواهد شد.

در موارد مشابه و سایر بندهای مربوط به حوزه کاری این سازمان به موارد مشابه متعددی می توان برخورد که سازمان استاندارد از اجرای دقیق آنها ناتوان مانده است که گفتن از آنها چیزی جز تکرار مکررات نیست.

بنظر می رسد اداره کل استاندارد کهگیلویه و بویراحمد که البته تابلوی سردرب آن نیز استاندارد نیست با مدیر جوان خود نتوانسته راه پرفروغ گذشتگان را طی نماید، در حالیکه اتفاقا فرزندان این استان در همین زمینه عناوین بهترین و برترین را در کشور نصیب خود می کنند، شوربختانه کهگیلویه و بویراحمد محل کارآموزی جوان غیربومی برای کسب تجربه شده است تا بعدها بتواند در استان های بزرگتر یا پایتخت درس پس بدهند و در این میان این بازهم کهگیلویه و بویراحمد است که همچون سالهای متمادی از نبود مدیر توانمند رنج می برد!

در مطالب بعدی نکات جالبی از حوزه مدیریتی استاندارد کهگیلویه و بویراحمد بیان خواهیم کرد