جمعه 4 مهر 1393 - 1:45

اولتیماتوم 40 روزه امام جمعه گچساران به مسئولان

امام جمعه گچساران گفت: اگر مصلی گچساران را تا 40 روز دیگر تکمیل و تحویل ندهند نیروهای دولتی که در مصلی مشغول هستند اخراج می‌کنم و به حول قوه الهی خودمان آن را تکمیل می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: اولتیماتوم 40 روزه امام جمعه گچساران به مسئولان برای ساخت مصلی این شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امشب در جمع روحانیون شهرستان‌های باشت و گچساران و استاندار کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی از وضعیت فرهنگی در استان اظهار کرد: مسئولان ما باید بیشتر دغدغه فرهنگی داشته باشند.

امام جمعه گچساران با بیان اینکه در حال حاضر از نظر فرهنگی در وضعیت خوبی نیستیم، گفت: کهگیلویه و بویراحمد باید از لحاظ فرهنگی تکان بخورد و این وضع را سر و سامان دهد.

وی در ادامه اذعان کرد: استاندار می‌تواند مشاور خود در امور روحانیت را رابط خود و دستگاه‌های فرهنگی قرار دهد تا مشخص شود که که چه دستگاهی کار اصولی در راستای فرهنگ انجام می‌دهد و اگر دستگاهی کوتاهی می‌کند با آن برخورد شود.

حجازی با اشاره به نامگذاری سال از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» و تاکید ایشان بر مقوله فرهنگ بیان کرد: معظم‌له همواره دغدغه فرهنگ داشته‌اند و فرهنگ را مقدم بر اقتصاد می‌دانند.

امام جمعه گچساران با ابراز گلایه‌مندی از دستگاه‌های فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد اذعان کرد: مسئولان ما باید بیشتر دغدغه فرهنگ داشته باشند و به بحث‌های حلال و حرام، حجاب و عفاف و اختلاط زن و مرد بیشتر حساس شود و برخورد کنند.

این مسئول با بیان اینکه بسیاری از متدینین از وضعیت فرهنگی کنونی در کهگیلویه و بویراحمد گلایه‌مند هستند، گفت: این افراد می‌گویند که آزادی عمل برای برخورد با موارد غیر فرهنگی از جمله حجاب و عفاف اختلاط زن و مرد و دیگر مسائل شرعی که رعایت نمی‌شود، ندارند.

وی با ابراز گلایه‌مندی از صدا و سیمای استان کهگیلویه و بویراحمد در امر فرهنگی بیان کرد: مسائل خلاف شرع در سیمای استانی نیز وجود دارد که باید چاره‌ای اندیشیده شود.

امام جمعه گچساران به ساخت مصلی این شهر اشاره کرد و گفت: ساخت مصلی گچساران 19 سال قبل شروع شده که هنوز این کار به اتمام نرسیده و مسئولان همچنان دنبال مقصر هستند.

حجازی با بیان اینکه مردم گچساران برای اقامه نماز با توجه به وضعیت کنونی مصلی در وضعیت خوبی نیستند، گفت: مردم گچساران در فصل گرما تاب تحمل گرمای سوزان و در فصل زمستان تحمل سرمای سوزناک را ندارند که انتظار می‌رود مسئولان چاره‌ای بیندیشند.

وی ادامه داد: مسئولان قول داده‌اند که تا اردیبهشت‌ماه مصلی را تکمیل می‌کنند اما این امر محقق نشد و وضعیت مصلی همچنان در بلاتکلیفی است.

امام جمعه گچساران در جمع روحانیون باشت و استاندار کهگیلویه و بویراحمد خطاب به مسئولان استانی اذعان کرد: اگر مصلی گچساران را تا 40 روز دیگر تکمیل و تحویل ندهند نیروهای دولتی که در مصلی مشغول هستند اخراج می‌کنم و به حول قوه الهی خودمان آن را تکمیل می‌کنیم.

این مسئول در پایان تصریح کرد: وضعیت دفتر امام جمعه رضایت‌بخش نبوده و باید فکری اساسی برای آن شود.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122191
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    يو هم يه چي اشنفته

  2. رمضون گفت:

    ب بم ب بم

  3. همشهری گفت:

    متاسفانه تریبون نمازجمعه گچساران،که جایگاه مقدسی است تبدیل شده به دعوای شمابامردم ومسئولین.درتمامی خطبه های شما فقط جنحال درست می شه.نوع حرف ها وبرخوردهای شما ضدفرهنگیست آنوقت به سایرین خرده می گیریدوخودرابری ازهر عیب ونقصی می دانید.جناب حجازی می شه بفرمائید چه خلاف شرعی در صداوسیمابوده درحالیکه همین صداوسیما تریبون شماست.نبایدبی دلیل وبدون مدرک دستگاه هاوجامعه راتخریب کنید .ولی متاسفانه این اتفاق درادمی افتد.از شما بیش از این ها توقع هست.از نماینده محترم ولی فقیه دراستان تقاضاداریم به این آقایان تذکردهند.

  4. مهمان گفت:

    باز هم اولتیماتوم و اخظار و ….

    راستی چه کسی مسئول فعالیت های فرهنگی می باشد؟ آیا خود شما نیستید؟
    لطفأ به این جمله از نوشته بالا دقت فرمایید ” این مسئول با بیان اینکه بسیاری از متدینین از وضعیت فرهنگی کنونی در کهگیلویه و بویراحمد گلایه‌مند هستند، گفت: این افراد می‌گویند که آزادی عمل برای برخورد با موارد غیر فرهنگی از جمله حجاب و عفاف اختلاط زن و مرد و دیگر مسائل شرعی که رعایت نمی‌شود، ندارند.
    ” یعنی آزادی عمل داده شود تا هرکس چماق بردارد و با هرکسی خصومتی یا خرده حسابی دارد بزند و بکشد و بعد هم بگوید مشکل فرهنگی داشت؟ مملکتی هست ، قانونی هست ، حساب و کتابی هست. هرکسی حق ندارد بدون داشتن مسئولیت مشخصی در هر امری از جمله امور فرهنگی خود را جامع الشرایط و جامع العمل بداند.
    اگر هر فردی خودش خودش را اصلاح کند و اگر هر فردی وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد مشکلات حل خواهند شد. آیا زمان آن نرسیده که در طرز تفکرمان نسبت به جامعه تجدید نظر شود؟ پناه بر خدا. پناه می بریم به خداوند یکتا،

  5. شرمت الله گفت:

    حاج آقا حق دارند تا این مصلی تکمیل شود دوباره فرسوده شده
    البته نه درخصوص مصلی اینگونه بلکه پروژه های عمرانی وحتی ۰۰۰ همبنگونه است

دیدگاه شما