پنجشنبه 3 مهر 1393 - 20:25

سخن مهم روحانی برای خبرگزاری های خارجی

خبرگزاری ایتارتاس این بخش از سخنان رییس جمهوری ایران را برجسته کرد که کشورهایی که از شبه نظامیان درخاورمیانه پشتیبانی کرده اند، باید به خاطر رفتار خود پوزش بخواهند.
به گزارش بویرنیوز،آسوشیتدپرس نیز به این بخش از سخنان حسن روحانی توجه ویژه کرد که هدف افراط گرایانی که در خاورمیانه آشوب می کنند، تخریب تمدن و اسلام هراسی است.
این خبرگزاری به نقل از رییس جمهوری نوشت :فعالیت گروه های افراط گرا، زمینه را برای دخالت نیروهای خارجی در منطقه فراهم می کند.
آسوشیتدپرس به نقل از سخنان حسن روحانی نوشت: تندروها از سراسر جهان و با یک ایدیو لوژی برای خشونت و افراط گری به خاورمیانه آمده اند.
این خبرگزاری همچنین به نقل از روحانی افزوده است : همه کشورهایی که از افراط گراها پشتیبانی کرده اند، باید در پیشگاه نسل گذشته و در برابر نسل آینده عذرخواهی کنند.
خبرگزاری رویترز نیز می نویسد: ایران برخی سازمان های اطلاعاتی را مسوول افراط گرایی می داند.
به نوشته رویترز، روحانی در شصت و نهمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل گفت که بر عهده کشورهای منطقه است که راهکاری برای این مشکل بیابند.
وی افزود: آژانس های اطلاعاتی خاصی، تیغ را به دست مردان دیوانه داده اند و آنها اکنون به کسی رحم نمی کنند.
رویترز به نقل از حسن روحانی می افزاید: راهکار مناسب برای این سردرگمی از درون منطقه می آید و برای حل این مشکل راه حلی منطقه ای با حمایت بین المللی لازم است نه اینکه راهکاری از خارج از منطقه مورد استفاده قرار گیرد./ایرنا
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=122152
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. مهمان گفت:

    جناب رئیس جمهور ترا به خدا کمی از شعار دادن خود کم بفرما. زمان شعار دادن به سر آمده است. این و آن را مسئول داستن همه مشکل نیست. آشفتگی نظام های سیاسی خاورمیانه سبب شده است که دیگران دخالت کنند.جهان امروز جهان خرد ورزی و بازی آگاهانه با حریفان است. با اندیشمندی و با درایت و توانمندی، با جامع نگری، با خلاقیت و با ساختن یک مملکت آباد و مترقی می تواند در برابر بیگانگان موفق شد. با یک اقتصاد ضعیف و با شعار نمی توان به جنگ دشمنان تاریخی و بی رحم کشور رفت و سرکوب نمود. یک سیاست هوشمندانه بین المللی که با درایت و کاردانی باشد می تواند پیشرفت بیشتری را نصیب گرداند. ثبات اقتصادی، سیاسی ، فرهنگی ، توآم با یک سیاست فعال و مستقل بین المللی با اولویت به منافع ملی ( مهمتر از همه چیز) می تواند موفقیت بیشتری نصیب کشور سازد. با یکی به نعل زدن و یکی به میخ کاری به پیش نمی رود. خدایا چنان کن سرانجام کار : تو خشنود باشی و ما رستگار

دیدگاه شما