چاپ این برگه

آلودگی تنها محل آب آشامیدنی سی‌سخت توسط احشام + تصاویر

عضو شورای شهر سی‌سخت از آلودگی تنها محل آب شرب و آشامیدنی شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف آن توسط احشام عشایر گلایه کرد.

خبرگزاری فارس: آلودگی تنها محل آب آشامیدنی سی‌سخت توسط احشام

رضا خلیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در یاسوج با بیان اینکه عشایر ذخایر انقلاب هستند، اظهار کرد: عشایر در رشد و توسعه اقتصادی و تولید محصولات کشاورزی و دامداری نقش مهم و حیاتی ایفا می‌کنند.

عضو شورای شهر سی‌سخت با ابراز گلایه از مسئولان امور عشایر که تدابیر و تمهیدات لازم را برای فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات مناسب را جهت کوچ عشایر  نیندیشیده‌اند، اظهار کرد: تلاش اداره‌کل امور عشایر برای ارائه خدمات به عشایر مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد قابل تقدیر است ولی آنچه که بیشتر موجبات نگرانی اهالی شهر سی‌سخت و روستاهای اطراف آن را فراهم کرده عدم آبشخورهای مناسب برای استفاده دام عشایر که در طول مسیر پادنا به سمت سی‌سخت و از سی‌سخت به سمت شیراز، فسا و نورآباد روانه هستند، تدارک دیده نشده است که این امر سبب شده احشام از تنها محل آب آشامیدنی شهروندان و گردشگران شهر سی‌سخت استفاده کنند.

خلیلی یادآور شد: استفاده دام‌های عشایر از تنها محل آب شرب و آشامیدنی شهر سی‌سخت باعث آلودگی این آب می‌شود که موجب ناراحتی مردم شده است.

وی افزود: با وجود پیگیرهای مسئولان ارشد استان آب آشامیدنی شهر سی‌سخت ساماندهی نشده است.

خلیلی عنوان کرد: اداره‌کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد باید در مسیر عبور و مرور ایستگاه‌های موقت ایجاد کنند تا اینگونه آب مردم سی‌سخت توسط دام‌های عشایر آلوده نشود.

عضو شورای شهر سی‌سخت همچنین از مسئولان آب و فاضلاب شهری و روستایی خواست تا در خصوص ساماندهی و بهسازی منطقه آب چشمه میشی اقدامات لازم را انجام دهند.

خلیلی بیان کرد: آب آشامیدنی شهر سی‌سخت تنها از این محل تامین می‌شود که با این وجود ساماندهی به وضعیت آن ضروری است.