چاپ این برگه

مگر سید باقر موسوی چه گفت که برخی ها جیغشان درآمده!

گروه سیاسی – سخنان سید باقر موسوی نماینده پیشین شهرستان های بویراحمد و دنا در یک مراسم ختم بازتاب های گسترده ای داشته است.

به گزارش بویرنیوز، سید باقر موسوی برخلاف برخی از فعلان سیاسی که همواره تلاش می کنند تا در صفحه سیاست حضور داشته باشند، اما وی از چنین خصیصه ای برخوردار نبوده و نیست و در بزنگاههایی که احساس تکلیف کرده سخن گفته و همواره از رسانه ای شدن خود را برحذر داشته است.

سوال اینجاست که چه عاملی موجب شده تا موسوی چاره ای جز حرف زدن نداشته و تنها راهکار را در علنی کردن برخی از دغدغه های مردم ببیند.

[ihk Hfhn

سخنان سید باقر موسوی هیچ مخاطب خاصی نداشته و اما جیغ و داد عده ای از افراد نشان داد که یه جای کار میلنگد.

سخنان سید باقر موسوی تنها بر چند نکته متمرکز شده:

1- موضوع تقسیمات بودجه ای در استان- سید باقر موسوی در این باره گفت:   بعضی‌ها در استان به شکل خودمحوری عمل می‌‌‌‌کنند، اظهارکرد: این رفتارها و نگاه‌‌‌های منطقه‌ای باعث شده که بودجه‌ها در استانکهگیلویه و بویراحمد ناعادلانه در بین شهرستان‌ها تقسیم شود.

نماینده مردم شهرستان‌‌‌های بویراحمد و دنا در دوره پنجم و ششم مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: کارهای عمرانی در برخی از شهرستان‌ها رونق دارد ولی در برخی از نقاط استان بسیار ضعیف است.

*بویراحمد و دنا خیری از درآمدهای استان نمی‌بیند/ بر وحدت در استان تاکید کنید

موسوی‌جهان‌آباد به پتانسیل‌‌‌های درآمدزای استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: خیری از این درآمدها به شهرستان‌‌‌های بویراحمد و دنا نمی‌‌‌‌رسد، خودمحوری و نگاه‌‌‌های شهرستانی موجب اینگونه کارها می‌شود.
وی تاکید کرد: این خود محوری سبب عدم انسجام در استان کهگیلویه و بویراحمد می‌‌‌‌شود و لازم است که همگان بر مسئله وحدت تاکید و قواعد آن را رعایت کنند.

این سخنان سید باقر موسوی در ارتباط با تقسیمات بودجه ای البته تنها سخن ایشان نیست و بسیاری از مردم تمایل دارند تا جزئیات این موضوع و دست های پشت پرده را بدانند. برخی از مسئولان کهگیلویه و بویراحمد همه واقعیات را به درستی به مردم استان نگفته و ابهامات در این زمینه زیاد است.

توجیه برخی از مدیران استانی در تقسیمات بودجه این است که می گویند 70 درصدد بودجه ملی است که اساسا توزیع آن در استان نیست.

جهت اطلاع، برخی از مدیران استانی در تعریف پروژهای سازمان مطبوع خود مناطقی را پیشنهاد می کنند که در منطقه خود باشند و نتیجه طبیعی این امر سرازیر شدن بودجه به آن منطقه خواهد بود و این موضوع کم کم بی عدالتی در توزیع بودجه را در پی خواهد داشت.

2 – موضوع انتصاب مدیران در استان کهگیلویه وبویراحمد – سید باقر موسوی در این باره گفت: مدیران باید بر اساس شایستگی و توانمندی‌ها انتخاب شوند و نباید صرفاٌ بر اساس منطقه‌گرایی انتخاب شوند. در انتخاب مدیران انصاف رعایت شود و تک نگاهی کنار گذاشته شود، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد متعلق به همه است و همه حق دارند از آن بهره ببرند.

بی تردید در بسیاری از انتصابات می توان رگ و ریشه هایی از نگاه قومیتی و منطقه ای به افراد را در استان شاهد بود و اگر ملاک صرفا شایستگی و حتی نگاه سیاسی بود، برخی از مدیران کنونی نباید انتخاب می شدند و این موضوع مطالبه همه مردم استان است و نه تنها آقای موسوی و جالب این که استاندار استان خود نیز در التیماتم های متعدد خود به مدیران از عملکرد آنها انتقاد کرده است.

3 – تخریب بویراحمد برای بزرگ شدن برخی افراد – سید باقر موسوی در این باره گفت: نقش مردم بویراحمد در استان و جنوب کشور غیرقابل انکار است و به معنی خودبزرگ بینی نیست و گفت: آدم‌های که دنیا‌ را کوچک می‌شمارند، هیچ وقت احساس خود بزرگ‌بینی نمی‌کنند و وسعت دید مردم بویراحمد مثل دریاست و فراتر از فرهنگ مرزهای ایران فکر می‌کنند.موسوی‌جهان‌آباد با بیان اینکه نباید به مسائل منطقه‌گرایی دامن زده شود، ادامه داد: انتصاب نیروها باید بواسطه شایستگی‌ها و توانمندیهای شان باشد، نه صرفاً منطقه‌گرایی، ولی برخی دوستان در برخی مناطق فکر نکنند، بخاطر اینکه بخواهند بزرگ شوند و حتی منطقه‌شان پیشرفت کند، البته از صمیم قلب خوشحال می‌شویم که منطقه‌ای از استان پیشرفت کند، ولی فکر نکنند اگر بخواهند موفق و بزرگ شوند، حتماً باید مردم بویراحمد خرد شوند.

اما این سخنان به مزاج برخی افراد خوش نیامده و با جیغ و سر و صدا موسوی را به منطقه گرایی متهم نمودند.

واقعیت البته تلخ است اما وجود دارد و موضوعات گفته شده تنها بخشی از دغدغه های مردم استان است، نگاه های منطقه ای و قومیتی اگر چه در زبان توسط مسئولان نکوهش می شود اما در عمل اصل اساسی همین منطقه گرایی است و بس.

مردم دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس را، این که سید باقر موسوی می گوید به ادم های شایسته باید مسئولیت داد کجایش غیر منطقی است یا این که از بی عدالتی در توزیع بودجه سخن می گوید چه اغراضی در آن هست، خود مردم به چشم دارند می بینند که برخی پروژه ها فعال و در حال پیشرفت هستند و برخی از پروژها تعطیل و راکدند و منطقه در پیشرفت پروژه سهم بسیار دارد، طبیعی است بویراحمد به دلیل مرکزیت بودن در استان و جمعیت بیشتر مستلزم نگاه ویژه ای نیز هست و مساوی دادن بودجه نیز خودش بی عدالتی است.

این فریادها از سمت کسانی که اگر واقعیات برملا شود به ضررشان تمام می شود حکایت از اوضاع نابسامانی است که سید باقر موسوی جرات بیان آن را داشته است و مردم منتظر هستند تا شفاف سازی مسئولین را در این زمینه شاهد باشند