یکشنبه 23 شهریور 1393 - 11:25

استاندار کهگیلویه و بویراحمد: پول رسید + وضعیت بودجه مناطق استان

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران استانی به جد طرح‌های عمرانی مهم را در اولویت قرار دهند و با مراجعه به استانداری اعتبارات این پروژه‌ها را از ما دریافت کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص 23 درصد اعتبارات ماده 180در این استان خبر داد.

خبرگزاری فارس: تخصیص 23 درصد اعتبارات ماده 180 به کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از اینکه گردشگری  هیچ پیوندی با اقتصاد این استان ندارد، اظهار کرد: زمانی گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد اقتصادی و درآمد‌زا است که بتوانیم هتل‌ها، پارک‌ها و رستوران‌های خوب ایجاد کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: آنچه در گردشگری باید ملاک کار باشد تمرکز بر روی شاخص‌های خروجی است یعنی اینکه بنشینیم و بگویم استان آب و هوای خوبی دارد کار بیهوده‌ای است بلکه باید بگوییم نیازمندی‌هایی در این صنعت مهم داشتیم و آن‌ها را رفع کردیم و شاخص خروجی این کار را گزارش دهیم.

وی عنوان کرد: روز‌های باقیمانده سال 93 باید نهضت گرفتن پول ملی را شروع کنیم و تمام ادارات ما برای انجام این کار مهم کمک کنند.

 مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد از برگشت اعتبارات سال 92 در برخی از ادارات استان گفت: اگر در جریان اعتبارات برگشتی برخی دستگاه‌ها بودم هرگز اجازه برگشت اعتبارات را نمی‌دادم که امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاق و کم‌کاری از سوی مدیران استان نباشیم.

خادمی افزود: در سال 93 دیگر هیچ بهانه‌ای برای توقف پروژه‌های عمرانی وجود ندارد چرا ‌که امسال با کار و برنامه‌ریزی خوب دولت 30 درصد اعتبارات عمرانی در استان تخصیص داده شده ضمن اینکه تیمی متشکل از فرمانداران و حوزه عمرانی استانداری برای بررسی پروژه‌های ریز و درشت استان تشکیل شده تا مبادا به دلیلی این پروژه‌ها قبل از تکمیل تعطیل شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه با تخصیص اعتبارات خوب عمرانی دیگر دلیلی برای عدم شروع پروژه عمرانی وجود ندارد تصریح کرد: از اعتبارات ماده 180، حدود 23 درصد اعتبارات آن تخصیص داده شده و مدت یک ماهی است که این اعتبار در حساب استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی ادامه داد: مدیران استان برای پروژه‌های مهم و به درد به خور استان به من مراجعه کنند تا اعتبار در اختیار آنها قرار دهیم اما دیگر به هیچ بهانه‌ای پروژه‌ها را تعطیل نکنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم حضور برخی دستگاه‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی تصریح کرد: جلسه شورای برنامه‌ریزی متشکل از آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، تربیت بدنی، نوسازی مدارس و جهاد کشاورزی است که برخی مدیران در این جلسات حضور پیدا نمی‌کنند و به صورت کتبی به این افراد تذکر داده می‌شود.

خادمی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران استانی به جد طرح‌های عمرانی مهم را در اولویت قرار دهند و با مراجعه به استانداری اعتبارات این پروژه‌ها را از ما دریافت کنند.

در همین حال علی‌حسن نوروزی ظهر امروز در ششمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به لحاظ تخصص اعتبارات امسال  عملکرد خوبی نسبت به  سال 92 وجود دارد و شرایطی خوبی در کشور حاکم است و 50 درصد اعتبارات نفت به استان اختصاص داده شد.

وی عنوان داشت: با گذشت 50درصد از زمان سال 50 درصد اعتبارات مصوب نفت به استان تخصیص داده شد که این رقم خوبی برای طرح‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.

این مسئول ادامه داد: علاوه بر اعتبارات در بخش نفت، اعتبارات تخصیصی استان 45 درصد است ضمن اینکه  14 پروژه بزرگ استانی ملی شده از جمله سیستم فاضلاب شهری، ورزشگاه یاسوج، طرح‌های آب و سد‌ها وجود دارد که 30 درصد اعتبارات به این پروژه‌های مهم تخصیص داده شده است.

نوروزی تشریح کرد: 81 میلیارد تومان اعتبارات مصوب شده ماده 180 در کهگیلویه و بویراحمد است که 22 درصد اعتبارات ابلاغ شده تخصیص داده شد که در مقایسه با شش ماهه سال قبل به لحاظ اختصاص ماده 180 رقم خوبی تخصیص داده شد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان چنین توضیح داد: کمیته تخصیص استان این اعتبارات را تخصیص می‌دهد و انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌ها برای پروژه‌های خود زودتر درخواست وجه کنند تا این اعتبارات در اختیار آنها قرار بگیرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. از ياسوج گفت:

    با گذشت ۵۰درصد از زمان سال ۵۰ درصد اعتبارات مصوب نفت به استان تخصیص داده شد که این رقم خوبی برای طرح‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد است.
    جمله بالا را يك مسئول اعلام كرده در حالي كه هنوز دو ماه از سال مالي نگذشته

    • ali گفت:

      سال گذشته بودجه کمی اختصاص یافت خیلی ازآن برگشت خورد حالا که بیشتر شده بااین مسئولین ضعیف چه خواهیدکد آقای استاندار

  2. ناشناس گفت:

    اقای یاسوج برو بیشتر فکر کن ککا

  3. خورزوخان گفت:

    واقعا برای استاندار متاسفم که طبق اظهارات خودش بخشی از بودجه 92 را برگشت داده اند تازه میفرماید که اگر اطلاع داشته ام برگشت نمی دادم !!!!! واقعا ول معطل هستی !استانداری که از خزانه استان خبر نداشته باشد بدرد چه می خورد

    • آشنا گفت:

      همه فهمیدن تو از یه جایی میسوزی و تمام اضهار نظر هایت عقده گشاییه یه نصیحت  وقتی کینه کسی را بدل میگیری مثل اینه که خودت سم بخوری فکر کنی طرف مقابلت میمیره

    • خورزوخان گفت:

      منطق شما را می بینم و بیشتر مسمم می شوم که بنویسم واقعا پاسخ خودتان را ببینید هیچ ارتباطی به موضوع نداردو وقتی کم می آورید توهین می کنید و باز هم عرض می کنم که خادمی وتیمش برای اداره یک مهد کودک هم توانای ندارند و پاسخ شما برای ما اهمیت ندارد رسالت ما اطلاع رسانی است

  4. شهروند گفت:

    اقای استاندار با کمال تاسف وبدبختی ومصیبتی که از ناحیه تغییر ات بر این استان حاکم است و بانی ان اقای استاندار است تمام مدیران پایشان روی پوست خربزه است انهایی که تغییر کردند در فکر این هستند که چه کاری انجام دهند که مورد رضایت هم مرام خویش باشد انهایی که تغییر نکردن منتظرند که کی تغییر میکنند هردو گروه تنهاد فکرو ذکرشان لابی گری برا بقا میباشدکسی به فکر جذب بودجه این چیزها نیست مردم هم که بین این دو گروه سرگردانند دگاهی همراهی میکنند وگاهی دست میزنند ودر نهایت شیون اما شما هم داری دراین اشفته بازارکار خودت را می کنی مردم دنبال نخود سیاه هستند

  5. دبیر گفت:

    انشا اله به همت شما و مساعدت دولت امید بسمت تو سعه استان خیز خواهیم برداشت

  6. سیف اله گفت:

    و نظرم این حرف دروغ باشه پول کیه بی نگه چقدر اومه همش هزارتو مانی بین

  7. علی گفت:

    اگه پنجاه درصد پول نفت استان بیاد تو استان که استان میشه کویت حتما پنجاه درصد از1در  2000 عرض میگنید استان ما چرا بهش صنایع مادر نمیدن چون مسولین تا حالا به فکر نبودن

  8. ناشناس گفت:

    انهايي كه در مورد تيم ضعيف استاندار مطلب مي نويسند معلوم است خودشان عددي نيستند حرف از خودشان گند ه تر از خودشان ميزنند وگرنه كارنامه اقاي استاندار تا كنون خيلي خوب بوده

    • خورزوخان گفت:

      حاضرم با ستاندار و یا هر کدام از اعضاءتیم ایشان در هر مکان وزمانی که آنها تعیین کنند مناطره کنم تا سیه روی شود هر که در ان غل باشد بنظرم ا ستاندار و تیم کاریش جایگاه های مقدسی را اشغال و غصب کرده اند و هم در دنیا و هم در اخرت پاسخگو هستند جناب ناشناس با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی شود متاسفانه استان به خاطر همین چاپلوسی ها دچار اسیب جدی هست

دیدگاه شما