پنجشنبه 20 شهریور 1393 - 11:39

تاسیس بنیاد خیران در دانشگاه‌ها

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تاسیس بنیاد خیران در دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: تا پایان سال آینده برنامه راهبردی همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تدوین و عملیاتی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس محمدحسین امید در دومین گردهمایی معاونان اداری، مالی، منابع و پشتیبانی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در دانشگاه تبریز با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور اظهار کرد: در این زمینه، اخیرا از سوی وزارت علوم برنامه راهبردی پیشنهادی به تمام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارسال شده که امیدواریم تا پایان سال آینده برنامه راهبردی همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تدوین و عملیاتی شود.

وی در ادامه تاسیس بنیاد خیران در دانشگاه‌ها را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه برای دانشگاه‌ها بیان کرد و افزود: بر این اساس همه دانشگاه‌ها با راه‌اندازی بنیاد خیران می‌توانند از ظرفیت‌های آنان برای اتمام پروژه‌های خود کمک بگیرند.

وی، واگذاری ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی را از دیگر اقدامات، برای کمک به حل مشکلات دانشگاه‌ها بیان کرد و گفت: همچنین خود دانشگاه‌ها می‌توانند با گرفتن وام از بانک‌ها به اتمام پروژه‌های در دست اجرا کمک کنند که این امر در صورتی مقرون به صرفه خواهد بود که آن طرح برای آنها ارزش افزوده‌ای داشته باشد.

امید گفت: در حال حاضر بودجه دانشگاه‌ها خوشایند نبوده و براساس این واقعیت، باید برنامه‌های کلان و عمرانی دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120601
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما