چهارشنبه 19 شهریور 1393 - 13:51

وضعیت نامطلوب خیابان 13 آبان در باشت + تصاویر

وضعیت نامطلوب کوچه‌های بی‌نشان در 13 آبان باشت اعتراضات فراوانی در پی داشته و متأسفانه با بی‌مهری مسئولان مواجه شده است.

خبرگزاری فارس: وضعیت نامطلوب خیابان 13 آبان در باشت + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، در پی اعتراضات شدید تعدادی از شهروندان باشتی مبنی بر وضعیت نامطلوب برخی قسمت‌ها و کوچه‌های بی‌نام در خیابان 13 آبان شهر باشت، سری به این خیابان زدیم تا مشکلات آن‌ها را از نزدیک مشاهده و نسبت به اطلاع‌رسانی و رساندن صدای معترضان به مسئولان اقدام کنیم.

از ابتدای ورود به خیابان 13 آبان، شاهد جدول‌ها و کانال‌هایی بودیم که به دلیل رعایت نکردن برخی اصول بهداشتی و ریختن زباله‌های مغازه‌ها، توسط کسبه بازار وضعیت نسبتأ نامطلوبی داشتند، اما در ادامه طول خیابان صحنه‌های ناخوشایندی به چشم آمد که از کوتاهی مسئولان بی‌داد می‌کند.

جمع‌ شدن فاضلاب در یک نقطه و در کنار خیابان، نمای بسیار بدی بود که در ابتدای ورود به خیابان به چشم می‌خورد.

زباله‌های انبار شده در کنار خیابان

اگر چه سطل‌هایی برای جمع‌آوری زباله‌ها در این خیابان قرار داشت، اما نه تنها این سطل زباله‌ها تخلیه نشده، بلکه در اطراف آن‌ها نیز چندین برابر از زباله‌های درون سطل، زباله انبار شده گویی هفته‌ها است که نسبت به جمع‌آوری آن اقدام نشده بود.

در گفت‌وگویی که با مردم و اهالی خیابان 13 آبان داشتیم، گویا از این وضعیت بسیار معترض بوده و نگران سلامتی خود و فرزندانشان هستند، چرا که علاوه‌بر وضعیت بصری نامناسب، حشرات موزی و آلوده، بوی بسیار بد ناشی از زباله‌ها تا فاصله زیادی استشمام می‌شود و این مسئله اهالی خیابان 13 آبان باشت را به شدت ناراحت می‌کند.

دره‌ای خطرناک ناپدید شده بین بوته‌های انبوه

در قسمتی از خیابان 13 آبان که پشت ساختمان سینما و شهر‌بازی باشت واقع شده است، کوچه‌هایی وجود دارد که بالغ بر هشت خانوار جمعیت در آن زندگی می‌کنند، اما هیچ تابلویی برای مشخص کردن نام آن وجود ندارد.

از ابتدای این کوچه تا انتهای آن در کنار زمین‌های کشاورزی دره‌ای وجود دارد که پرشده از انبوه بوته‌ها و علف‌‌ها به گونه‌ای که اصلا دره به نظر نمی‌آید.

با اندکی تأمل و نزدیک شدن به لبه آن متوجه بوی بد زباله‌های لابه لای بوته‌ها و صداهای حشرات و جانواران می‌شویم.

دره در بین علوفه و بوته‌ها ناپدید شده است

اهالی این کوچه بزرگترین نگرانی خود را وجود این دره اعلام کردند و آن را مشکلی بزرگ برای خود و خانواده‌های خود دانستند.

نازپری آذرخش یکی از اهالی این منطقه که به شدت نسبت به این وضعیت اعتراض دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: این دره علاوه‌بر این‌که در فصل تابستان حشرات موزی و خطرناک بسیاری دارد و سلامتی ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند، در زمستان نیز با بارش باران پر شده و به خیابان سرازیر می‌شود و مشکلات بسیاری را برای اهالی در پی دارد.

وی پیگیری‌های اهالی برای بررسی این وضعیت را بی‌نتیجه دانست و افزود: طی سال‌های گذشته چندین مرتبه با نامه‌های متعدد به شهرداری و شورای اسلامی شهر باشت، خواهان ساماندهی این منطقه شده‌ایم و نیروهایی نیز برای بررسی از سوی شورا به این منطقه آمده‌اند، اما هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

از دیگر مشکلات این منطقه نداشتن آسفالت مناسب بوده که مشکلات خاص خود را برای ساکنان بوجود آورده است.

بهنام برازنده شهردار باشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در خصوص دره موجود که در حقیقت کانال فاضلاب بود، بر اساس مصوبات جلسه شورای سلامت شهرستان باشت مقرر شده است با محوریت اداره جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری شهرداری نسبت به ساماندهی آن اقدام شود.

وی بیان کرد: این مشکل به علت نقض در ماشین حمل زباله بوده و در کمتر از دو ساعت آینده برطرف و نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها اقدام خواهیم کرد.


نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=120543
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما