پنجشنبه 13 شهریور 1393 - 13:14

«شهید باکری» میهمان دانش آموزان می شود

 مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: شهید مهدی باکری از فرماندهان دوران دفاع مقدس از امسال در کتاب های درسی به دانش آموزان معرفی می شود.

«فریدون سید مصطفوی» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادبیات دفاع مقدس وارد کتاب درسی دانش آموزان شده و امسال زندگینامه شهید مهدی باکری به عنوان یکی از سرداران رشید کشور در این بخش به دانش آموزان ارایه می شود.

وی اظهار کرد: معرفی رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس تحت عنوان ˈادبیات دفاع مقدسˈ موضوعی جدید در پایه چهارم و هشتم تحصیلی است.

مصطفوی افزود: سال گذشته شهید خرازی و شهید همت در کتاب های درسی به دانش آموزان معرفی شدند و امسال زندگینامه شهید باکری به این بخش افزوده می شود.

شهید باکری در این درس این گونه معرفی شده است: وی در سال 1333 در شهرستان میاندوآب دیده به جهان گشود، تحصیلات متوسطه را در ارومیه به پایان رسانید و سپس برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی مکانیک روانه تبریز شد و در دانشگاه فعالیت های سیاسی و مذهبی داشت.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عضویت سپاه درآمد و نقش موثری در امنیت و ثبات منطقه در اوایل انقلاب به عهده داشت.

شهید باکری همزمان با خدمت در سپاه، 9 ماه به عنوان شهردار ارومیه و مدتی مسئول جهاد سازندگی استان آذربایجان غربی بود با شروع جنگ به جبهه های نبرد شتافت و در عملیات فتح المبین به عنوان معاون تیپ نجف اشرف مشغول نبرد شد و چندین بار از ناحیه چشم و سینه و کمر زخمی شد.

وی به خاطر درایت و رشادتها و صفا و خلوص زیادش به فرماندهی لشکر 3 عاشورا منسوب شد و حماسه های به یاد ماندنی زیادی را آفرید در عملیات خیبر برادر و معاون او حمید به جمع شهدا پیوست و خود نیز یک سال بعد در تاریخ 15 بهمن 63 در عملیات بدر به درجه رفیع شهادت نائل گشت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=119764
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما