چاپ این برگه

کنایه سنگین معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به یکی از مدیران؛ صلاحیت مدیریت نداری!

 معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از بی توجهی مسوولان دستگاه ها و مجموعه های فرهنگی این استان نسبت به وظایف و مسوولیت های محوله انتقاد کرد.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایرنا، فتاح محمدی روز سه شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی برای حضور بهتر کهگیلویه وبویراحمد در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی معنوی (ناملموس) دراستان اصفهان ، افزود: برخی دستگاه های فرهنگی بدون هیچ گونه احساس مسوولیتی و بی تفاوت از وظایف اصلی خود می گذرند که این وضعیت قابل توجیه نیست.

وی با بیان اینکه وجدان کاری در مجموعه فرهنگی این استان بسیار ضعیف است، یادآور شد: به نظر می رسد چنانچه دستگاهی دارای وجدان کاری بود اگر توان انجام وظایف خود را نداشت شجاعانه اعلام می کرد که بنا به دلایل و مشکلاتی قادر به انجام این مهم نیست و در این صورت نیز تصمیم دیگری گرفته می شد.

وی بهانه قرار دادن کمبود اعتبار برای یک مدیر در دستگاه اجرایی را منطقی و معقولانه ندانست و گفت: چنین فردی صلاحیت مدیر بودن را ندارد و قبل از آنکه بخواهند در مورد وی تصمیمی گرفته شود خود باید کنار رود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز شناسایی ظرفیت ها و آیین های بومی و محلی در کنار استعدادهای حوزه بانوان در ابعاد مختلف را یادآور شد و افزود: دستگاه های متولی و مربوطه نیز در این راستا ضعیف عمل کرده اند.

محمدی با اشاره به برگزاری جشنواره بین المللی میراث فرهنگی و معنوی در حوزه بانوان در مهر سال جاری در استان اصفهان ، گفت: این جشنواره می تواند فرصت خوبی برای معرفی استعدادها و ظرفیت های بالقوه استان در این راستا باشد و دستگاه های متولی باید در اسرع وقت نسبت به تهیه بسته های فرهنگی لازم آماده حضوری قوی و با برنامه ریزی منسجم در این جشنواره باشند.

وی برگزاری این جشنواره بین المللی را در راستای احیا و ترویج نقش و جایگاه محوری زنان در حوزه میراث فرهنگی ناملموس دانست و ابراز داشت: معرفی سبک زندگی بانوان و بویژه زنان جامعه عشایر به عنوان الگو به جهانیان و نیز معرفی برخی آداب و رسوم و آیین های سنتی استان از دستاوردهای مهم این جشنواره است.

محمدی افزود: استان کهگیلویه وبویراحمد نیز در این راستا نسبت به سایر استان های دیگر غنی تر است و اهتمام جدی دستگاه های متولی و فرهنگی استان نقش تعیین کننده ای در معرفی و حتی کسب مقام در این نمایش جهانی را خواهد داشت.

وی از دستگاه های فرهنگی شامل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه هنری ، صدا و سیما و اداره کل امور عشایر استان خواست تا پایان ساعات اداری امروز نسبت به معرفی افراد، آثار و محتوایات و نیز ارایه بسته های فرهنگی و هنری خود برای معرفی در این جشنواره اقدام کنند.