چاپ این برگه

افتتاح مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

با حضور نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و برخی مسئولان شهرستانی، مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد افتتاح شد.

خبرگزاری فارس: افتتاح مرکز مدیریت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، صبح امروز و با حضور نماینده مردم بویراحمد و دنا، فرماندار شهرستان بویراحمد و جمعی از مسئولان، مرکز مدیریت راه‌های استان افتتاح شد.

در آیین افتتاح این مرکز علی خوان‌پایه مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کهگیلویه و بویراحمد نقش اصلی مرکز مدیریت راه‌ها را شناسایی سریع‌تر وقایع و نیازهای جاده‌ای و رفع گلوگاه‌های ترافیکی و اطلاع‌رسانی به موقع برای جلب اعتماد کاربران دانست.

وی، دوربین‌های نظارت تصویری، سامانه ثبت وقایع و حوادث کشوری، دستگاه‌های تردد شمار، دوربین‌های ثبت تخلف و دستگاه‌های توزین در حال حرکت را از جمله بخش‌های مرکز مدیریت راه‌ها برشمرد.

وی افزود: در حال حاضر 10 دستگاه دوربین نظارت تصویری، جاده‌های استان را به طور کامل پوشش تصویری می‌دهند، همچنین چهار دستگاه دوربین ثبت تخلف اکنون در حال بهره‌برداری است و 18 دستگاه تردد شمار آنلاین، تردد در جاده‌های استان را ثبت می‌کنند.

خوان‌پایه هزینه این طرح را 13 میلیارد و 760 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این گامی در جهت شکوفایی حمل و نقل جاده‌ای استان است و  امیدواریم که در آینده نزدیک گام‌های بهتری در این راستا برداریم.

غلام‌محمد زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا نیز در این مراسم گفت: استان ما نیازمند برنامه‌ریزی‌های بلند مدت است و آمار دقیق و صحیح که به وسیله این دوربین‌ها و دستگاه‌های تردد شمار به‌دست می‌آید و می‌تواند زمینه لازم برای برنامه‌ریزی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل استان ارائه دهد.

وی گفت: امیدواریم این روند در آینده هم ادامه داشته باشد تا بتوانیم افق‌های روشنی در زمینه هوشمند‌سازی جاده‌های استان داشته باشیم.