چاپ این برگه

نخستین کارخانه تولید شن وماسه کوهی منطقه دلی بجک بویراحمد افتتاح شد + تصاویر

گروه اقتصادی – نمایند ولی‌فقیه کهگیلویه و بویراحمد سیاست‌بازان و باندبازان را موجب عقب‌ماندگی کشور و به خصوص کهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: این گروه‌ها هدف رشد مادی و معنوی برای کشور ندارند فقط برای قدرت هستند.

5
به گزارش  بویرنیوز به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت در امور بانوان با آیت‌الله ملک‌حسینی نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد دیدار داشتند.
آیت‌الله ملک‌حسینی در این دیدار اظهار کرد: بخش زیادی از مشکلات کشور نیازمند کار فرهنگی است که در این زمینه هم مردم و هم مسئولان باید ورود پیدا کنند و همه تلاش خود را به کار گیرند.
نمایند ولی‌فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه خرید کالا‌های خارجی باید توسط دولت محدود شود گفت: دولت در زمینه ورود کالا‌های خارجی به کشور باید نظارت کامل داشته باشد تا رونق اقتصادی در کشور افزایش پیدا کند.
وی سیاست‌بازان و باندبازان را موجب عقب‌ماندگی کشور و به خصوص کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: این گروه‌ها هدف رشد مادی و معنوی را برای کشور ندارند فقط برای قدرت هستند و موجب از بین رفتن فرصت‌های طلایی در طول انقلاب شده‌اند.
آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: چرخ صنعت در بسیاری از استان‌ها کند حرکت می‌کند و در استان کهگیلویه و بویراحمد هنوز به حرکت در نیامده‌ و امیدواریم مسئولان توجه بیشتری به حوزه صنعت در استان کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.
وی با اشاره به راکد بودن بخش زیادی از معادن استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بانک‌های عامل در زمینه امهال همکاری لازم را با سرمایه‌گذار ندارند.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد زمینه اشتغال زنان خاطرنشان کرد: نباید به سمتی حرکت کنیم که توازن اشتغال در کشور برهم بخورد و در سایه آن مردان بیکار شوند.
سهیلا جلودارزاده نیز در ادامه این دیدار اظهار کرد: به رغم این که 34 سال از انقلاب گذشته و ما حدود 40 سال با اندیشه‌های امام داریم زندگی‌ می‌کنیم ولی هنوز در زمینه تولید و اشتغال با آرمان‌های و اهداف انقلاب فاصله داریم.
مشاور وزیر در امور بانوان گفت: همت و وحدت زن و مرد در کشور ما موجب شد مراحل و دوران‌های سختی را پشت سر بگذاریم.
وی یکی از مشکلات اساسی کشور را اختلافات شدید سیاسی دانست و گفت: برای برون رفت از این مشکلات باید به سمت آشتی ملی حرکت کنیم و در راستای توسعه کشور اختلافات را کنار بگذاریم.

2

مشاور وزیر صنعت مطرح کرد
تولید فرش دستبافت با یارانه‌ 50 هزار تومانی به کما رفت
مشاورز وزیر صنعت در امور بانوان گفت: یارانه 50 هزار تومانی موجب شد تا زنان قالیباف به خود زحمت ندهند و تولید را کنار بگذارند.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، سهیلا جلودارزاده در نشست با فعالان زن حاضر در بخش صنعت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که در کشور کمترین مالکیت از آن زنان است، اظهار کرد: عدم عدالت اقتصادی در همین است که زنان کمترین مالکیت را دارند.
وی گفت: امروز می‌بینیم که برخی افراد پول‌های نفت را با دلال‌بازی به جیب می‌زنند، اما از سوی دیگر زنان باید با روزانه هشت ساعت کار طاقت‌فرسای قالی‌بافی که درآمد ماهانه 300 هزار تومان بیشتر ندارد، چشم و دست و کمر خود را فدا کنند.
مشاور وزیر صنعت در امور بانوان ادامه داد: به همین دلیل است که وقتی دولت یارانه 50 هزار تومانی می‌دهد، زنان قالیباف ما کار را کنار می‌گذارند و تولید فرش دست‌باف به کما می‌رود.
جلودارزاده که در جمع بانوان صنعتکار استان کهگیلویه و بویراحمد سخن می‌گفت، با بیان این که دولت و وزارت صنایع به دنبال این است تا بانوان را بهتر و بیشتر از گذشته در امر تولید مشغول کند، تصریح کرد: بر همین اساس در وزارت صنایع پنج زمینه را برای فعالیت اقتصادی زنان تعریف کرده‌ایم.
مشاور وزیر صنعت و معدن و تجارت افزود: صنعت فرش و پوشاک و نساجی در رأس این برنامه‌ها قرار دارد و بر همین اساس مشکلات تعداد 187 سرمایه‌گذار را که بر اثر نوسانات ارزی در طول سال‌های گذشته دچار مشکل شده‌ بودند، برطرف کرده‌ایم.
جلودارزاده افزود: امروز زنان نباید منتظر وام‌های 26 درصدی بمانند، چرا که تجربه نشان داده این گونه وام‌ها از مردم بیکار و بدهکار می‌سازد، بلکه خودشان باید همت کرده و کارهای بزرگ بدون اتکا به این وام‌ها انجام دهند.
وی کار جدید را انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با صندوق مهر امام رضا(ع) عنوان کرد و افزود: طی این تفاهم‌نامه‌ها زنان ابتدا آموزش‌های لازم را در این پنج زمینه خواهند دید و سپس با معرفی به صندوق و با بکارگیری اهرم‌های نظارتی تسهیلات برای تولید در اختیار آن‌ها گذاشته خواهد شد و ما نیز نظارت دقیق خواهیم داشت تا این وام‌ها به جای تولید سر از خرید خودرو در نیاورند.

3

 

نخستین کارخانه تولیدشن وماسه کوهی منطقه دلی بجک بویراحمد افتتاح شد
نخستین کارخانه تولید شن و ماسه کوهی ناحیه صنعتی دلی بجک شهرستان های بویراحمد روز شنبه در آخرین روز هفته دولت با حضور سهیلا جلودارزاده مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.
به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز در آیین افتتاح این کارخانه حضور داشتند.
رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت تولید سالانه این کارخانه را 400هزار تن انواع شن و ماسه کوهی عنوان کرد و گفت:برای ساخت این کارخانه اعتباری افزون بر 34 میلیارد ریال هزینه شده است.

1

داریوش دیودیده افزود: با بهره برداری از این کارخانه برای 17 نفر به طور مستقیم شغل ایجاد شده است.

وی به برخی از مشکلات ناحیه صنعتی دلی بجک اشاره کرد و گفت: تامین آب، جاده دسترسی و برق از نیازهای اصلی کارخانه های این منطقه است.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:این استان از ظرفیت های متعددی برخوردار است که به دلیل نرخ پایین سرمایه گذاری در رده استان های توسعه نیافته کشور به شمار می رود.
غلام محمد زارعی بیکاری و نبود صنایع بزرگ را از مهمترین مشکلات موجود در کهگیلویه و بویراحمد دانست و افزود: انتظار می رود در دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی های مدون و اصولی این مشکلات در استان برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه دولت باید در حوزه سرمایه گذاری صنعتی و معدنی توجه ویژه ای به کهگیلویه و بویراحمد داشته باشد، بیان کرد: تامین زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری در این استان از نیازهای اصلی برای توسعه است.
زارعی سهم بخش صنعت این استان را نیم درصد عنوان کرد و گفت: 70 درصد واحدهای راکد این استان با پیگیری های انجام شده احیا شده است.
وی ابراز داشت: برخی از واحدهای تولیدی این استان به دلیل نبود سرمایه در گردش با مشکلاتی مواجه هستند که باید با حمایت ویژه وارد چرخه تولید شوند.
مدیرکل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه ناحیه صنعتی دلی بجک بویراحمد 23 هکتار مساحت دارد ، گفت: از این میزان تاکنون 17 هکتار به 10 متقاضی تولید شن و ماسه کوهی واگذار شده است.
سهراب بنام افزود: از این 10 واحد تولیدی شن وماسه کوهی در منطقه دلی بجک بویراحمد تاکنون یک مورد راه اندازی، سه مورد درحال تجهیز، مستحدثات و فنداسیون و مابقی نیز درحال دریافت تسهیلات هستند.

وی بیان کرد: بخش از زیرساخت های ناحیه صنعتی دلی بجک شامل تامین آب به طور مشترک با شهرک صنعتی ناحیه چهار یاسوج انجام شده است.
بنام با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد ریال برای زیرسازی یک کیلومتر از جاده دسترسی نایحه صنعتی دلی بجک اختصاص داده شده، اظهار کرد: زیرساخت های لازم برای استقرار واحدهای صنعتی در این ناحیه تامین و برخی مشکلات نیز به زودی مرتفع خواهند شد.
در شهرستان های بویراحمد و دنا هفت کارخانه تولید شن و ماسه کوهی وجود دارد.