دوشنبه 3 شهریور 1393 - 8:42

عکاسان تاریخ‌نگار کشوری به کهگیلویه و بویراحمد می‌آیند

گروهی از عکاسان با تجربه‌ی کشوری، شهریورماه سال جاری، با اهداف چندمنظوره به استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند آمد.

به گزارش بویرنیوز، حسن غفاری، عکاس نام‌آشنای استان کهگیلویه و بویراحمد، در گفتگویی از سفر ۳۰ نفر از عکاسان باسابقه‌ی کشور به استان خبر داد و گفت: با همکاری و پیگیری انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس که در پایتخت کشور مشغول به فعالیت است، این گروه به استان ما خواهند آمد و آثار خود را برای برگزاری چند نمایشگاه‌ها با اهداف چندگانه آماده خواهند کرد.27985 635053231383923750 l عکاسان تاریخ‌نگار کشوری به استان می‌آیند

عکاس ۴۳ساله یاسوجی ادامه داد: این عکاسان که سابقه‌ی فعالیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف داشته‌اند در طی سفر خود به استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد، ضمن جمع‌آوری آرشیو و اسناد دوران جنگ به فعالیت‌ عکاسی خواهند پرداخت. وی آگاهی بخشی را یکی از نتایج این برنامه عنوان کرد و افزود: پس از گردآوری عکس‌های مختلف توسط این گروه در سراسر استان، دو نمایشگاه مهم در مجلس شورای اسلامی و سطح شهر تهران و سپس در استان برگزار خواهد شد که می‌تواند در پیشبرد برخی از اهداف مهم استان نقش به‌سزایی را ایفا کند. حسن غفاری ادامه داد: نمایشگاه اول که شامل عکس‌هایی از محرومیت‌ها و ضعف‌ها در سرتاسر استان کهگیلویه و بویراحمد است در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد که با توجه به شرایط فعلی و نیازهای شدید استان، هنرمندی این عکاسان می‌تواند با تحت تأثیر قرار دادن نمایندگان و کمیسون‌های مجلس، در جذب بودجه برای استان نقش کلیدی ایفا کند. وی افزود: نمایشگاه دوم نیز در سطح شهر تهران برگزار خواهد شد که باتوجه به ظرفیت‌های بی‌شمار و غنی استان کهگیلویه و بویراحمد، یقیناً در جذب سرمایه‌گذار و نیز گردشگر به استان بسیار مؤثر خواهد بود. غفاری با تأکید بر توانمندیها و ثروت فراوان نهفته در استان، گفت: متأسفانه با وجود این پتانسیل‌ها، در مجموع وضعیت اجتماعی و زندگی مردم ما در شرایط مناسبی نیست و این نمایشگاه‌ها می‌تواند در اثبات حقانیت‌های استان هم در بخش کاستی‌ها و جذب بودجه و هم در بخش ظرفیت‌ها و جذب سرمایه‌گذار و گردشگر اثرگذار باشد.

حسن غفاری با تشریح روند تصمیم‌گیری در زمینه اعزام عکاسان حرفه‌ای کشور به کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: خوشبختانه به اتفاق آقای حیدری، قائم‌مقام انجمن عکاسان انقلاب و دفاع مقدس، گفتگوهای جداگانه‌ی مفیدی را با استاندار محترم استان، دو تن از نمایندگان شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی امنیتی و رئیس دفتر استاندار، مدیرکل فرهنگ و ارشاد و نیز مدیرمسئول روزنامه سراسری ابتکار داشتیم که هدف مشترک ما و همه این عزیزان، کمک گرفتن از هنر عکاسان بومی و ملی برای اثبات توانمندیها و منابع غنی استان و نیز انعکاس شرایط خوب و بد استان عنوان شده‌است. وی اظهار کرد: قرار بر این شده است که که آقای دکتر خادمی و همکاران ایشان در بدنه دولت، نمایندگان استان در نطق‌های خود در مجلس و رسانه‌ها هم در فضای عمومی تمام تلاش خود را برای بهره‌وری کافی از این برنامه از خود نشان دهند.
غفاری در پایان با خوب توصیف‌کردن قول‌های مسئولان استان، تأکید کرد: این اقدام یک کار عام‌المنفعه است و کار خیری است که سود آن برای همه مردم استان خواهد بود. از سوی دیگر مجریان این برنامه هیچ توقعی ندارند حتی همه هزینه‌های آن به جز هزینه اندک اسکان این عکاسان را خود انجمن خواهد پرداخت که در مقابل مزایا و منافع چندجانبه‌ی این اقدام ناچیز است.

در ادامه این گفتگو محمدحسین حیدری، از عکاسان فعال کشوری در حوزه انقلاب و دفاع مقدس که که به تعبیر رسانه‌ها از اوایل انقلاب درگیر عکاسی در جنگ و دفاع مقدس بوده است، نیز با ابراز خرسندی از حضور در استان کهگیلویه و بویراحمدبرای برنامه‌ریزی این برنامه، به ابتکارجنوب گفت: واقعیت این است که استان شما جزو برنامه‌های انجمن نبود. پیش‌تر، ما این سفرها را در چند استانِ درگیر با جنگ ۸ساله از جمله خوزستان، آذربایجان غربی، کرمانشان و ایلام برگزار کردیم که باتوجه به بازدهی خوبی که داشت تصمیم گرفتیم این کار را در استانهای دیگر نیز ادامه دهیم. وی اظهار کرد: پس از پیگیری‌های برخی دوستان من از جمله آقای غفاری و نیز با توجه به آماری که به ما اطلاع دادند، تصمیم به این کار گرفتیم. حیدری افزود: طبق آمار این دوستان، استان کهگیلویه و بویراحمد با وجود درگیری غیرمستقیم با جنگ، به نسبت جمعیت بیشترین آمار حضور داوطلبانه‌ را درجنگ در سطح کشور داراست و این دلیل هم در انتخاب این استان به عنوان مقصد عکاسان کشوری عامل مهمی بود.

GhafariHeydariBenam عکاسان تاریخ‌نگار کشوری به استان می‌آیند
محمدحسین حیدری با تشریح برنامه‌های این انجمن در طی برگزاری این برنامه، بیان کرد: میزان تأثیرگذاری نمایشگاه اول در مجلس شورای اسلامی، به میزان تلاش و همراهی نمایندگان استان برمی‌گردد و امیدوارم مانند بعضی از شهرستان‌های دیگر ازجمله خرمشهر، این عزیزان به این فرصت خوب بهای کافی بدهند تا شاهد موفقیت این طرح باشیم. وی استان کهگیلویه وبویراحمد را استانی سرشار از بضاعت‌های بالقوه، شرایط اقلیمی و طبیعت زیبا دانست و افزود: با همراهی مسئولان و نیز هنرمندی عکاسان، مردم این استان می‌توانند شاهد تأثیر قابل ملاحظه‌ای در جذب سرمایه‌گذار، گردشگر و اعتبارات باشند.
حیدری پیرامون برنامه‌ی زمان‌بندی این گروه عکاسی تصریح کرد: این سفر در ۳ مرحله و از اواخر شهریورماه تا اواسط فصل پاییز انجام خواهد شد که امیدواریم با برگزاری نمایشگاه‌ها در اوایل دی‌ماه نیز شاهد نتیجه‌بخشی آن باشیم.
این عکاس ملی انقلاب و دفاع مقدس با بیان اینکه نگاه انجمن به این سفر، حرفه‌ای است، بیان کرد: به‌همین دلیل بنا داریم که در تهیه این آثار صرفاً از عکاسان باسابقه‌ی ملی و نیز عکاسان حرفه‌ای و بومی استان، استفاده کنیم که در کنار هدف اصلی، به استعدایابی هنرمندان این استان هم بپردازیم. حیدری درباره مکان‌های سوژه‌یابی عکاسان در استان هم گفت: پس از جلسات مفید این هفته ما با مسئولان استان کهگیلویه و بویراحمد، بنا شد این عزیزان با مشورت و تحقیق، مناطق هدف را به این گروه پیشنهاد کنند.

*منبع: سجاد بنام- ابتکارجنوب

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=118025
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما