چاپ این برگه

چند نکته پیرامون ادعای جنجالی رئیس دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در مورد مدیران استان

گروه سیاسی – دکتر جمادی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست جلسه رسیدگی به مشکلات پیش‌روی شهریاسوج مطلب بسیار مهمی را اشاره کرد.

به گزارش بویرنیوز، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد  در این نشست گفت: چه بسا بعضی از مدیرانی که در این استان مشغول فعالیت بودند، ولی اکنون حضور ندارند باید در قبال سهل‌انگاری‌های کار‌های انجام گرفته جوابگو باشند.(اینجا بخوانید)

به گزارش بویرنیوز، این سخن دکتر جمادی حاوی پیام ها و نکات مهمی است که جامعه و مردم استان هم بیصبرانه منتظر هستند تا پاسخ این سوالات را از آقای دکتر بشنوند.

تردیدی نیست که یکی از عوامل اصلی و مشخص توسعه نیافتگی استان کهگیلویه و بویراحمد، عملکرد و تصمیمات برخی از مدیران سابق این استان بوده و چه بسا هنوز که هنوز است مسئولان کنونی استان در حال آواربرداری خرابی های گذشته هستند.

حرف دکتر جمادی ادعای بسیار زیبا و دلنشینی است اما جناب دکتر عزیز مردم این استان چگونه و در چه محکمه ای باید از سهل انگاری های مدیران سابق استان شکواییه ببرند و اساسا چه تضمینی برای رسیدگی به این تیپ دعاوی وجود خواهد داشت.

نیاز به گفتن نیست که برخی از مدیران استان با تصمیمات غیر کارشناسی خود لطمات جبران ناپذیری بر پیکره استان محروم کهگیلویه و بویراحمد وارد کرده اند و به محض جابجایی یا انتقال از مسئولیت به تمام مسئولیت قبلی خود را زمین گذاشته و ابدا پاسخگوی آنچه در گذشته انجام داده اند نیستند.

چه کسی باید استخدام افراد ناتون و غیر متخصص در برخی از دستگاهها که به صرف گرایشات سیاسی و یا قرابت قومیتی بوده و همین باعث رکود عملکردی آن دستگاه شده را پاسخ دهد.

جناب آقای دکتر جمادی ما هر چه می کشیم از سهل انگاری های گذشته است، اما یک سوال این که چه کسی باید شاکی عملکرد این مدیران شود، در کدام دادگاه و با کدام ضمانت اجرایی برای اجرای حکم!

فردی که در آزمون استخدامی تمام شرایط را داشته و نفر اول شده و بصورت ناگهانی فردی که اصلا در آزمون نبوده به استخدام درمی آید با چه منطقی قابل توجیه است.

امید است تا دکتر جمادی راهکار مجازات کسانی که با تصمیمات غیر اصولی، طایفه ای و منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد را بیان داشته و البته خود ایشان و همچنین دادستان محترم به عنوان مدعی العموم شاکس کسانی باشند که به نام مسئول استانی تنها مسئول تامین منافع عده ای قلیل بودند.