پنجشنبه 23 مرداد 1393 - 15:16

خادمی: پول عمرانی استان صرف حفاظت از درختان بلوط می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ استفاده‌ای درختان بلوط نمی‌کنیم، گفت: حتی اعتبارات عمرانی استان را در قالب حقوق صرف حفاظت از این جنگل‌ها می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: خادمی: پول عمرانی استان صرف حفاظت از درختان بلوط می‌شود

به گزارش بویرنیوز، ظهر امروز نشست مسئولان امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی با مسئولان ارشد استانی در کهگیلویه و بویراحمد و همچنین نماینده بویراحمد و دنا در مجلس و مسئولان جهاد کشاورزی این استان در خصوص تعیین تکلیف برخی از راضی دارای اختلاف برگزار شد.

سید موسی خادمی استاندار در این نشست با قدردانی از رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: یکی از خوش قول‌ترین مدیران کشوری افشار است که در دو ماه گذشته دو بار به این استان سفر کرده و پی‌گیر رفع مشکلات مردم به خصوص کشاورزان است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهارات خود افزود: در بحث آمایش سرزمین استان ما نیازمند اجرای این طرح است و یکی از ملزومات آن نقشه‌های امور اراضی است تا بتوانیم به وسیله آن مشکلات مردم و کشاورزان را برطرف کنیم.

خادمی با بیان این که برخی از قوانین و دستورالعمل‌ها را در کشور و استان به درستی اجرا نمی‌کنیم، تصریح کرد: به خصوص در حوزه امور مربوط به اراضی برخی از این تفاسیر در قانون سوء استفاده می‌کنند که اکنون بیشتر مشکلات ما به تفاسیر از قانون برمی‌گردد.

وی گفت: برای مثال در خصوص قوانین مربوط به محیط زیست و منابع طبیعی و تعارضاتی که مردم با آن‌ها دارند باید این دستگاه‌ها قبل از این که به فکر دستگاه خود باشند با تغییر نگاه و رویکردها اجازه ندهند حقوق مردم در عین حفاظت از منابع ملی و محیط زیست پایمال شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تأکید کرد: این دستگاه‌ها باید از حالت بخشی‌نگری خارج شوند و با رویکردی تولیدمحور در عین حفظ منافع ملی به تولید و اشتغال و رونق آن در کشور و استان کمک کنند.

خادمی با بیان این که می‌توان با یک تدبیر همه این مراحل 13گانه و پاسکاری ارباب رجوع را در خصوص واگذاری‌ها تجمیع کرد، افزود: می‌توان در پروسه‌ای 5 و یا 10 روزه مشکل مردم را در خصوص وضعیت اراضی برطرف کرد.

وی با بیان لزوم ایجاد تفاوت میان ویلاسازان و کشاورزان خاطرنشان کرد: باید بین این افراد در واگذاری اراضی تفاوت قائل شویم و با کسی که به دنبال ایجاد آبادانی و باغ در اراضی ملی است همکاری لازم صورت گیرد.

وی با انتقاد شدید از وضعیت بلااستفاده از جنگل‌های بلوط در این استان افزود: تنها وظیفه حفاظتی از جنگل‌ها و درختان بلوط را بر عهده داریم در حالی که می‌توانیم استفاده‌های زیادی از این محصول داشته باشیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص با بیان این که حتی از اعتبارات عمرانی برای حفاظت از درختان بلوط در این استان استفاده می‌شود، گفت: مجبور هستیم در اوج کمبودها و تنگناها از اعتبارات عمرانی برای پرداخت حقوق جنگل‌بانان و حافظان جنگل‌ها استفاده کنیم در حالی که تاکنون هیچ راه‌حلی برای استفاده از این جنگل‌ها پیدا نکرده‌ایم.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=116514
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کانتونا گفت:

    آقای استاندار!!!!
    بلوط که محصول نیست که ازش استفاده کرد!! یه دفعه بگو بیان قطعشون کنند و تبدیلش کنن به کاغذ!! مرد حسابی جنگل یعنی ریه های یک شهر، یعنی زندگی، یعنی طبیعت، یعنی فرق یاسوج با نیمه جنوبی ایران!!!! به خودت بیا!!!

  2. خبر گفت:

    استاندار محترم درخت بلوط =زندگی=نفس=آب=حیات در کشورهای پیشرفته هزینه های زیادی بابت جانوران /درختان صورت می گیرد صرفا جهت زنده نگه داشتن طبیعت فارغ از هر چشم داشت اقتصادی اما همان حفاظتی که شما از آن می گویید در استان ما هم انجام نمی شود سری به منطقه کالوس /طولگهی بزنید

دیدگاه شما