چاپ این برگه

جوانان انقلابی کهگیلویه و بویراحمد منزوی و خانه نشین هستند (+اسامی بویراحمدی های که شاه را رسوا کردند)

گروه سیاسی – مسئول تبلیغات جنگ در کهگیلویه و بویراحمد گفت: جوانان انقلابی استان در سال 57 هم اکنون منزوی و خانه نشین شده اند.
به گزارش بویرنیوز، سید عبدالله عباسی در جمع دست اندرکاران جشنواره فیلم عمار در کهگیلویه و بویراحمد که به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: انقلابیون استان که قبل از سال 57 علیه رژیم برنامه ریزی می کردند تعدادشان کم بود ولی همان تعداد کم نیز خانه نشین و منزوی شده اند.
وی با اشاره به اینکه بویراحمدی ها هیچ وقت زیر بار ظلم نرفتند، افزود: نیروهای نظامی رژیم شاه در استان ان موقع انگشت شمار بودند و بویراحمدی ها برای همین تعداد کم سنگرهای در کنار خانه هایشان درست کرده بودند تا در صورتی دست از پا خطا کنند با تفنگ های برنویشان آنان را به درک واصل کنند.
عباسی با گرامی داشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله ملک حسینی و شهیید میثمی و شیخ محمد علی بیات از مبارزان انقلابی استان قبل از سال 57، خاطر نشان کرد: افراد انگشت شماری از استان از جمله حاج سید مسعود حسینی، حاج عطا افتخاری و رضوی به عنوان نیروهای انقلابی پیرو خط امام نقشی فعالانه در افشای ماهیت رژیم منحوس پهلوی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: کمیته ای در اول انقلاب در استان تشکیل شد که به جای اینکه به دست جوانان انقلابی بیفتد به دست کسان دیگری افتاد که هیچ سنختی با این کمیته نداشتند.
عباسی تصریح کرد: به نشانه اعتراض حضور این افراد در کمیته سه شبانه روز در مسجد صاحب الزمان (عج) یاسوج تحصن کردیم تا اینکه حضرت امام یک طلبه ای را برای بررسی موضوع به استان فرستاد.

وی بیان کرد: این طلبه صحبت های بچه های انقلابی استان را شنید و روز دوم بر منبر رفت و به دستور حضرت امام کمیته را منحل و دستور تشکیل سپاه پاسداران را صادر کرد.
عباسی با اشاره به اینکه یک گروهی از همان اول می خواستند سپاه را از درون داغون کنند، افزود: سپاه پاسداران در استان با 8 نفر تشکیل شد و به مدت 3 ماه به 23 نفر رسید.
وی با اشاره به رشادت های یکی از رزمندگان استان در عملیات رمضان، ابراز کرد: همین رزمنده شجاع را دوبار در دانشسرا رد کردند و وقتی قرار بود در 3 اداره دیگر استخدام شود ولی مانع تراشی کردند چند جمله را در تکه کاغذی نوشت و بعد خودکشی کرد.
عباسی با اشاره به ضرورت آگاهی جوانان از گذشته، گفت: هر وقت با مشکلی داشتید بر قبر شهدا حاضر شوید و از انان کمک بخواهید.
وی با اشاره به اینکه طومار بنی صدر با شهدای هفتم تیر بسته شد، اظهار کرد: عملکرد هنرمندان و صداو سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه های مختلف بویژه انتقال ارزش های انقلاب و دفاع مقدس به جوانان مطلوب نیست