چهارشنبه 18 تیر 1393 - 15:15

تعیین تکلیف وضعیت پتروشیمی دهدشت با دستور وزیر نفت

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد از تعیین تکلیف وضعیت پتروشیمی دهدشت با دستور وزیر نفت خبر داد.

خبرگزاری فارس: تعیین تکلیف وضعیت پتروشیمی دهدشت با دستور وزیر نفت

به گزارش بویرنیوز، حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری صبح امروز در گفت‌وگو با  فارس در یاسوج اظهار کرد: در محل کمیسیون بودجه مجلس جلسه‌ای در خصوص پتروشیمی‌های گچساران و دهدشت برگزار شد.

نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی افزود: در پی دیدار مجامع نمایندگان فارس و کهگیلویه و بویراحمد با ریاست محترم جمهوری و مکاتبه نمایندگان گچساران، کهگیلویه، ممسنی، کازرون، و بهبهان در خصوص اجرایی شدن پتروشیمی‌های خط دنا و بویژه فعال شدن پروژه بیدبلند دو و دستور ریاست محترم جمهوری به وزیر این جلسه برگزار شد.

وی افزود: به دستور وزیر نفت روز گذشته 17 تیرماه در محل کمیسیون بودجه جلسه‌ای با حضور مهندس معظمی معاون وزیر در برنامه‌ریزی، مهندس پیوند معاون پتروشیمی کشور، نژادسلیم مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس، مهندس تسلطی مدیرعامل شرکت سپهر انرژی، دکتر خدارحمی معاون بانک صادرات و خاموشی رئیس شرکت ایرانیان برگزار شد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان گچساران، کهگیلویه، کازرون، بهبهان و ممسنی نیز در این جلسه حضور داشتند.

نماینده مردم چهار شهرستان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص نتایج این جلسه گفت: نخست این که پروژه بیدبلند دو از شرکت سپهر انرژی به شرکت هلدینگ خلیج فارس منتقل شد.

وی افزود: شرکت سرمایه‌گذاری ایرانیان در فعالیت اجرای بیدبلند دو سهیم شد و قرار شد مدیرعامل شرکت هلدینگ خلیج فارس مخارج شرکت سپهر انرژی را برآورد کند.

بزرگواری ادامه داد: ظرف هفته آینده این توافق اجرایی شده و تعیین تکلیف در این خصوص انجام می‌شود.

وی گفت: شرکت سپهر انرژی این تصمیم راهبردی وزارت نفت را پذیرفت و قبول کرد که به طور کامل از پروژه خارج شود و معظمی معاون وزیر نفت اعلام کرد که زنگنه وزیر نفت این تصمیم را گرفته و باید بدون قید و شرط انجام شود.

بزرگواری به دیگر بندهای این مصوبه اشاره کرد و گفت: پس از شروع فعالیت اجرایی پالایشگاه بیدبلند دو مراحل اجرایی پروژه‌های خط دنا باید شروع شود.

وی افزود: مقرر شد که گرفتن تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی فراهم شود و شرکت سرمایه‌گذاری نیز باید خوراک پتروشیمی را از مناطق نفت‌خیز تامین کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=112047
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما