دوشنبه 16 تیر 1393 - 23:53

اعلام وضعیت تنش شدید آبی در شهرهای دهدشت و سوق

در نشست مدیریت بحران کهگیلویه وضعیت شهرهای دهدشت و سوق از توابع کهگیلویه تنش شدید آبی اعلام شد.

خبرگزاری فارس: اعلام وضعیت تنش شدید آبی در شهرهای دهدشت و سوق

به گزارش بویرنیوز به نقل از فارس، نشست مدیریت بحران شهرستان با هدف بررسی مشکلات آب و نیز بروز آتش سوزی‌های مکرر ظهر امروز در سالن کنفرانس فرمانداری دهدشت برگزار شد.

ابراهیم جعفری در این نشست با اشاره به وضعیت تنش شدید آبی در دو شهر سوق و دهدشت، بر لزوم جدی گرفتن مدیریت آب در این شهرها تأکید کرد.

فرماندار کهگیلویه با بیان اینکه مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد 60 لیتر بیشتر از استاندارد کشوری است، افزود: کمبود آب در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد با وجود دارا بودن هشت درصد آب کشور و دومین استان بارش‌زا جای تأمل دارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران کهگیلویه با تأکید بر مدیریت 100 روزه آب در شهرستان، خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده بهینه از آب باید در خانواده، مدارس، مهد کودک و مراکز دانشگاهی تبیین شود.

جعفری خواستار برخورد قاطع آب و فاضلاب با نصب انشعابات غیر مجاز در شهرها و روستاهای کهگیلویه شد و با بیان اینکه روستاهایی در سطح شهرستان وجود دارند که هنوز کنتور آب نصب نکرده‌اند، گفت: لازم است آب و فاضلاب روستایی پس از اطلاع‌رسانی و تعیین مهلت 10 روزه در صورت عدم رعایت اخطاریه از سوی ساکنان، نسبت به قطع آب این مناطق وارد عمل شود.

جعفری هم‌چنین تعامل دستگاه‌های آبفای شهری و روستایی با همدیگر و نیز هماهنگی آبفای شهری با شهرداری‌ها در خدمات‌رسانی را ضروری خواند و تصریح کرد: اداره برق ناحیه با رس کشی و نظارت، از قطع شدن برق و بروز مشکل در شبکه آبرسانی جلوگیری کند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=111754
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما