دوشنبه 9 تیر 1393 - 14:34

کهگیلویه و بویراحمد با کمبود مکان ذخیره گندم مواجه است

مدیر شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با کمبود مکان ذخیره و نگهداری گندم مواجه است.

به گزارش بویرنیوز به نقل از ایسنا،  امید جهان نژادیان عصر یکشنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: تنها محل ذخیره سازی گندم در شهر یاسوج تنها 27 هزار و 500 تن ظرفیت ذخیره گندم دارد.

وی اظهارکرد: شهرهای گرمسیری این استان که بیشترین میزان گندم را تولید می کنند فاقد محل ذخیرسازی گندم هستند.

مدیر شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: لازم است بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند و قطعا مورد حمایت نیز قرار می گیرد.

36 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان خریداری شد

جهان نژادیان تصریح کرد: فصل برداشت گندم در استان به پایان رسیده و تاکنون 36 هزار و 500 تن گندم از کشاورزان خریداری شده که پیش بینی می شود چهار تن دیگر نیز تا پایان شهریور خریداری شود.

وی ادامه داد: این میزان نسبت به سال گذشته که 20هزار تن بوده، 120درصد رشد داشته است.

مدیر شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون حدود 38 میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان استان پرداخت شده که در این زمینه بانک سپه عملکرد خوبی داشته است.

جهان نژادیان عنوان کرد: 15مرکز خرید گندم کار خریداری این میزان گندم را در سطح استان بر عهده دارند که 11 مرکز در شهرستانهای گرمسیری و چهار مرکز در دو شهرستان سردسیری بویراحمد و دنا هستند.

وی اظهارکرد: گندم معمولی در این استان به قیمت هر کیلوگرم 1050 تومان و گندم دوروم به قیمت هرکیلوگرم 1080 تومان خریداری شدند.

مدیر شرکت غله کهگیلویه و بویراحمد گفت: برآورد خرید گندم در استان 40هزار تن است که مابقی نیاز استان در طول سال از استانهای همجوار تامین می شود.

جهان نژادیان افزود: 676 واحد خبازی روستایی و شهری و سه واحد کارخانه آرد سازی مارون، آرد، نشاسته و گلوکز یاسوج و آبشار گستر یاسوج در سطح استان فعالیت می کنند.

وی اضافه کرد: هیچ کمبود آردی در واحدهای خبازی وجود ندارد و اگر آرد در مسر صحیح توزیع و پخت شود شاهد کمبود آرد نخواهیم بود.

قاچاق آرد همچنان در استان وجود دارد

مدیر شرکت غله و بازرگانی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قاچاق و فروش آرد خارج از شبکه توزیع همچنان وجود دارد و برخی واحدهای خبازی در این زمینه تخلفاتی دارند.

جهان نژادیان همچنین از ذخیره سازی کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان خبرداد و اضافه کرد: هم اکنون 1000تن برنج ذخیره سازی شده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=110823
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما