شنبه 7 تیر 1393 - 17:06

رمزگشایی از یک تخلف سنگین مالی در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار سال پیش، 32 نفر 4 میلیارد تومان از این اداره ‌کل برای انجام کارهای پیمانکاری دریافت کردند، اما هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند.

خبرگزاری فارس: هزینه 4 میلیارد تومانی برای پروژه‌هایی با صفر درصد پیشرفت

به گزارش بویرنیوز، نشست شورای مسکن ظهر امروز به ریاست استاندار کهگیلویه و بویراحمد و با حضور معاون عمرانی استاندار و مدیران اجرائی مختلف برگزار شد.

ممتاز جهانگیری در این نشست اظهار کرد: یک نفر به تنهایی 800 میلیون تومان پول بدون قرارداد قانونی از اداره‌کل راه و شهرسازی دریافت کرده و به جای استفاده آن در ساخت پروژه‌های عمرانی، برای خود باغ و ویلا ساخته است.

مدیرکل راه و شهرسازی با اشاره به اینگونه تخلفات در سال‌های گذشته تصریح کرد: چرا باید 4 میلیارد تومان پول را به پیمانکارانی بدهیم که هنوز کارشان را شروع نکرده‌اند.

جهانگیری اضافه کرد: متأسفانه دست ما بسته است و آنهایی که پول‌ها را برده‌اند حاضر نیستند بیایند و کار بکنند و قراردادهایی با آنها منعقد شده است که اولاً راه و شهرسازی را مقصر می‌دانند.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: از آقای استاندار و مسئولان می‌خواهیم که در این خصوص چاره‌اندیشی کنند.

جهانگیری افزود: 800 میلیون پول را بدون ضمانت و سپرده برده و الان هم رفته باغ و ویلا ساخته و از آن طرف برای انجام کارهای محوله پول دستش نیست.

با این پول می‌شود 2 کهگیلویه و بویراحمد ساخت

سید حسین کاظمی مدیرکل فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون پول هنگفتی به این استان آمد که اگر درست مصرف می‌شد می‌توانستیم دو تا کهگیلویه و بویراحمد از آن بسازیم.

کاظمی با اشاره به سخنان مدیرکل راه و شهرسازی اضافه کرد: چطور یک‌میلیارد پول دولت و بیت‌المال به فردی که کاری انجام نداده تحویل داده شد، این پول چگونه تأمین شد؟

وی با بیان اینکه باید از مسئولین وقت این سئوال را کرد، ادامه داد: واقعیت این است که برخی مسئولان برای ماندگاری خویش دست به حراج پول‌های این استان می‌زنند.

برخی بدون فکر کار می‌کردند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست، اظهار داشت: این کارهای غلط و غیر کارشناسی ثمره این است که برخی در گذشته به جای فکر کردن با دست و پاهایشان کار می‌کردند.

موسی خادمی گفت: راهکاری برای برگرداندن و تعیین تکلیف این پول‌ها مشخص شود و اگر لازم است مسئول وزارتخانه‌ای را به استان دعوت کنید.

وی از مدیرکل راه و شهرسازی خواست تا کارشناس آن اداره‌کل و پیمانکاران ظرف یک هفته دیگر دعوت شوند و هر چه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

به گزارش فارس، در ادامه این نشست موضوعاتی از قبیل بیمه کارگران ساختمانی و مسکن مهر مطرح شد که مدیران دستگاه‌های مختلف پیرامون این مسائل بحث کردند.

منبع: فارس

 

نظرسنجی

شما بعد از دیدن مناظرات اخیر به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=110645
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ممو گفت:

    عزیزم مشکل از پیمانکاران نیست بخدا مشکل در خود اداره کل راه وشهرسازی هست اقای جهانگیری بررسی فرمایید ببینید اورده های مردمی را چطور چوب حراج بهش زدند بعضی هیچ نگرفت و بعضیا چندین برابر و حالا عاقبتش این شد اداره ای بی در وپیکر و اشنا بازی باور کنید وشما متونید امتحان کنید در این اداره تعدادی از کارمندا بعضی از همکاراشونو نمی شناسن این یعنی چه خودتان قضاوت کنید

    • خو.ستان گفت:

      آقایان فعلا فرافکنی میکنندتا تخلفات حزبی وانتخاب نابجای خود در مسولیتهاراپوشش دهند فعلا فقط قومگرایی توسط استاندار وتاجگردون در استان نهادینه شده

    • کارگر بیچاره گفت:

      پیمانکاران بجایی تجهیز کارگاه اول اخرین مدل…واگر باقی ماند ماسه بدون سیمان خودتان قضاوت کنید!ضمانت اجرایی ونظارت که حرفش را…

  2. ahmad گفت:

    چرا باید این همه پولو به کسی بدن که هیچ کاری انجام نداده بعد جاده های استان ما این همه کشته و زخمی بده ، واقعا به حال ادارات استان ما باید گریست
    کارشناس و مسئول وقت باید اخراج بشه تا درسی بشه برای بقیه ، مگه بودجه استان 4 سال پیش چقدر بوده که 4 میلیاردشو این جوری بالا کشیدن …

  3. ر گفت:

    رقمها بیش از این است

  4. منصف گفت:

    فعلا خیانت کنید و فرافکنی تا موقع حساب

  5. خرزو خان گفت:

    جناب استاندار و تيم كاري ايشان اولا به اعتقاد خودم شما ها اهل كار نمي باشيد ثانيا چنانچه اين موضوع صحت دارد سريعا در شوراي فني استان به اين موضوع رسيدگي شود و از طريق مراجع قضائي اقدام نمائيد ضمنا با طرح اين مو ضوعات مشكل استان حل نمي شود اگهتخلفي صورت گرفته و ظيفه استاندار هست كه سريغا اقدام نماي ضمن اينكه ديوان محاسبات و ذيحساب دستگاه مي بايست پاسخگو باشند به جهت اينكه نظارت قبل از خرج با ذيحساب است و بعد از خرج با ديوان محاسبات ضمنن سازمان بازرسي شما هم خسته نباشيد

  6. همشهری گفت:

    برارم مدیر قبلی مقصر است.باید اونرو از تهران مسولان محترم جهت بازپرسی بیارند.

  7. منتقد گفت:

    مانده ام چرا مدیر قبلی آقای بیدارپور پیگیر این موضوع نبود .شاید………………………؟

  8. ممل گفت:

    اقای استاندار خواهش میکنیم،شخصا رسیدگی کنین حقق مردم این شرو چطور اینقد راحت به تاراج میبرن

  9. کارشناس گفت:

    اقای استاندارنوسازی مدارس با همین شیوه پولها پرداخت ودر حد ان کاری انجام نشد

    • همکار گفت:

      در پاسخ به کارشناس باید عرض کنم در نوسازی مدارس می توانید حضور پیدا کنید و ببینید که حقی از کسی ضایع نمی شود.اینجا تعهد و وظیفه شناسی و رعایت حقوق دیگران در اولویت است.

  10. علی گفت:

    این پولا همن پولایی بودند که برای انتخابات و برای فردی خاص که اصولگرایی ،مقدس نمایش ،مسجد و منبرش گوش فلک را پر کرد .

    • چابک گفت:

      با سلام
      متاسفانه عده ای ندانسته به دیگران افترا وارد می کنند و در صورت پیگیری مصداق جرم است؟
      منظورتان جناب علی آقا اگر جناب … هستند سخت در اشتباهیجای ایشان مشغولد و بدانید که……………………………

  11. همکار گفت:

    درجواب همکار بایستی عرض کنم که ای کاش چندتا کارشناس منصف از جاههای دیگر به اداره نوسازی مدارس می امدند واز نزدیک پرونده های ازسال85تاکنون را بررسی تا واقعیت برای مسئولین روشن میشد که ایا هر پروزه به4پیمانکارداده شده یا نه وچقدر پول بیت المال به هدر رفته وپیمانکار هم کاری انجام نداده است وکارها هم تمام نشده است

    • همکار همکار گفت:

      همکار عزیز که بحث نوسازی را امروز در یک ساعت در دو سایت خبری استان منتشر کرده ای سابقه وعملکرد خودت را از کارکنان وپیمانکاران بپرس  آخه تو دیگه چرا ؟ فکر نکن با تخریب همکارانت در نوسازی جایگاهی بدست می آوری .تو که خودت کلاسراسر……………………………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  12. دل خون گفت:

    عزیزم مشکل و پیمانکار نیست ناظر پیمانکار با هم شریک بگرد حقوق ملکلشون با هم مقایسه کنید استانداران یک ساله ما خوابند صحاتی نی همش خردن

  13. alimohamad گفت:

    بویر نیوز محترم

    : هر نوع پرداخت به پیمانکار مطابق قانون یا پیش پرداخت است که در مقابل تضمین انجام می شود یا در مقابل صورت وضعیت است که چندین نفر از ناظر مقیم گرفته تا رییس اداره نظارت و ذیحساب آنرا امضا میکنند. دیحساب وقت این اداره هم فرد خوش نام و پاک دستی بوده اند. پیشنهاد میشود که اصل مطلب بیان شده مورد بررسی مجدد قرار گیرد و مدیران جدید حرف ناپخته نزنند. اگر قرارداد وجود دارد مدیر جدید مطابق همان قرارداد ملزم به پیگیری مطالبات دولت است. قراردادهای اداره مورد بحث همگی تیپ هستند و با سلیقه مدیر محتوایشان متفاوت نمی شود.

  14. ملا محطلا گفت:

    پیمانکارانی هستند که اول پول میدهند به اونا میبرند میخورندوحالش میبرند بعدا دوباره میدهند به نفرات دوم وسوم که اینها ضرر بکنند اول به قوم وپارتی داران میدهند ببرش بخورش بعدا به بدبختهاش مسکن وشهرسازی فقط بخور بخوره

دیدگاه شما