دوشنبه 2 تیر 1393 - 17:08

احتمال جیره بندی آب در ۶ شهر کهگیلویه و بویراحمد/ توجیه لدنی نژاد برای بی آبی یاسوج!

مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۶ شهر این استان با تنش آبی مواجه هستند و در صورت ادامه این روند آب این شهرها جیره بندی می شود.

به گزارش بویر نیوز، علی لدنی نژاد صبح امروز در نشست با خبرنگاران، اظهار کرد: شهرهای یاسوج، مادوان، دهدشت، لیکک، سوق و چیتاب هم اکنون با تنش آبی مواجه هستند.

وی با اشاره ب به بحرانی بودن وضعیت آب شرب این شهرها در صورت ادامه همین روند، عنوان کرد: انتظار می رود مردم عزیز استان بویژه این شهرها نسبت به اصلاح الگوی مصرف اقدام کنند.

لدنی نژاد ابراز کرد: برخی ها معتقدند چون شهر یاسوج و مادوان در کنار دو روخانه بشار و مادوان هستند نباید مشکل آب شرب داشته باشند در حالی به دلیل نبود تصفیه خانه امکان استفاده از یک لیتر آب این رودخانه ها به عنوان شرب وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: 90 درصد آب شرب شهر یاسوج از منابع زیر زمینی و چاه های عمیق از جمله وجود 7 حلقه چاه در تنگ کناره تامین می شود.

لدنی نژاد افزود: انتظار می رود مردم شهر یاسوج برای نصب تانکر ذخیره سازی آب در پشت بام ساختمان ها اقدام کنند.

وی با اشاره به مزایای نصب تانکر ذخیره سازی آب در پشت بام ساختمان ها، بیان کرد: تعدیل فشار شبکه، تنظیم تداوم جریان آب، کاهش هدر روی آب و نبود مشکا در زمان قطعی و نوسانات برق از جمله این مزایا است.

لدنی نژاد خاطرنشان کرد: نصب تانکر ذخیره سازی در پشت بام ساختمان ها باید به یک فرهنگ تبدیل شود که در این زمینه نیازمند همکاری رسانه های ارتباط جمعی هستیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه قیمت هر دستگاه تانکر بین 250 تا 400 هزار تومان است، تصریح کرد: با برخی بانک های عامل تفاهم نامه انعقاد کرده ایم که برخی افراد که وضعیت مالی مطلوبی ندارند از بانک تسهیلات بلند مدت بگیرند.

لدنی نژاد گفت: برخی افراد دیدگاه هشان به موضوع آب در یاسوج سنتی است به گونه که می گویند این شهر پر آب است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد در حالی که روز به روز شاهد افزایش جمعیت در یاسوج هستیم.

وی عنوان کرد: البته برای نصب تانکر ذخیره سازی آب راهکارهای قانونی را نیز پیش بینی کرده ایم و در این زمینه مذاکرات لازم با سازمان نظام مهندسی و شهرداری شده است.

لدنی نژاد افزود: قرار است سازمان نظام مهندسی با تایید ساختمان تا زمان نصب تانکر مخالفت کند و شهرداری یاسوج نیز پایان کار ندهد.

مدیرآبفای شهری یاسوج با تاکید بر اینکه منابع آب یاسوج کم و افزایش جمعیت روز به روز بیشتر است، ابراز کرد: اگر فرهنگ نصب تانکر بر پشت بام ها جا بیفتد 90 درصد فشارها کم می شود.

منبع: تسنیم

نظرسنجی

شما بعد از دیدن مناظرات اخیر به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رأی می دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=109858
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ظ ح گفت:

    مدیر محترم با نزدیک به ۸۰۰ میلیمتر مشکل اب کشاوزی هم داریم کاش یکی از مدیرانی که با ۳۵ یابیشتر درسال با رندگی را به این استان منتقل میکردند مانند شهز یزد  حداقل با مدیت اب اشامیدنی و کشاورزی اشنا  میشدند فشار لوله اب یزد از شهر یاسوج بیشتر است

    • خواهان ترقی گفت:

      یاسوج از پربارش ترین شهرهای ایران بعد از مازندران است با میانگین 800میلیمتر است ولی مدیریت توانمندی وجود ندارد که درزمینه نگهداری تحول ایجاد کند همه با شعار وزیر بارمسئولیت فرار می کنندواز فرهنگ سازیبرای گذاشتن” تانکر” صحبت می کنند،آب در کوزه وما گرد… شما اگر می توانید قبضهای آب را به موقع به مردم بدهید وتا آنها از آزار واذیت مامورینتان بابت عدم دیررسیدن قبوض نگران نشوند

    • سید سعید گفت:

      اول اینکه کی تا حالا تانکر فرهنگ شده بعدش نصب تانکر چهره شهر زشت میکنه جدا از زشت شدن چهره وقتی خروجی اب ثابت باشه تانکر هم نصب کنیم تفاوت خاصی نداره همه تو ساعات اب هست تانکر پر میکنن و فشار اب کم میشه

  2. مانی گفت:

    کاس احمد مشکل حل کرد خدا بیامرزش مرحوم قرنگی هم ایترس ای حرفل بزنه

  3. آبکی گفت:

    این همه سدی که ساختید ومیخواهید بسازید واستانهای همجوار را آبیاری کنید کمی هم به مردم خودمون بدهید

  4. ناشناس گفت:

    اقای مدیر کل چرا تو هر خیابون سطح شهر که رد میشی آب خیابونارو برداشته?تو که دلت واسه بی آبی میسوزه یه فکریم واسه این مساله بکن مهندس

  5. د-س گفت:

    من نمی دونم کی گفته نصب تانکر کار علمی و فنی هستش. آقای مثلا مهندس شما عوارض استفاده از تانکر های ذخیره آب رو می دونید؟
    دلیلی نداره برای ضعف فنی شما مردم جون خودشون و خانوادشون رو به خطر بندازن. جالبه دفع زباله شهر یاسوج و محل تامین آب شرب شهر یاسوج یک نقطه هستش. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده، بین استفاده از آب چاه ( البته چاه در شرایط سالم و نه چاه در مناطق ذفن زباله ) و بیماری سرطان ارتباط مستقیم وجود داره. مسئولین به جای تصحیح عملکردشون به فکر پاک کردن صورت مساله هستن. آخه آقای مهندس شما که مدیر آبفای استانید به من بگید سختی آب رودخانه بشار چنده؟ مراحل تصفیه این آب برای مناسب شدن شرب چقد هزینه و زمان نیاز داره. تورو خدا اگه نمی دونید توی همین جا کامنت بذارید تا بیام و بهتون کمک کنم.( مطمئنم خودتون بهتر از من می دونید) باور کنید هیچ توقعی از شما نخواهم داشت . فقط سر مردم رو با حرفای صد من یه غاز گرم نکنید. به فکر حل اساسی موضوع باشید. از همین جا به نظام مثلا مهندسی که متاسفانه من هم عضو اون هستم و مدیریت آبفا تذکر می دم در صورتی که روند فنی رو اصلاح نکن جزئیات فاجعه ای رو که در شهر یاسوج در حال اتفاق هستش به کمک رسانه ها به اطلاع مردم برسونم. دیگه خودتون می دونید و مردم!!!!!

  6. خرزو خان گفت:

    خدائی ما در منطقه میدان انقلاب هستیم تا پایان سال 91 قطعی اب نداشتیم ولی سال 92 قطعی ها شروع شد و سال 93 خیلی مشکل داریم و فقط ضعف مدیریت است و لا غیر و در پایان درود بر مردان بی ادعا که آب مردم را تامین میکردن ودر این دولت مظلومانه انها را فراری داده اند بنازمت کر مقتدر که تسلیم باج خواهان نشدی ای کاش یک بار دیگر ایشان برگردد به اب و فاضلاب تا …………….

  7. ناشناس گفت:

    برو اقای نا مدیر با این وضع مدیریتت یه عمر پول مفت بابت آب تصفیه نشده از مردم گرفتین بایدم الان احداث تصفیه خونه سخت باشه و از تو برنیاد خدا لعنتتون کنه که این بلا ها رو سر مردم میارین بی لیاقتای بی کفایت

  8. ناشناس گفت:

    ……مدیرعامل په یاسوج همش ابه کجاش جیره بندی بشه خودت بی عرضه ای

  9. شهروند گفت:

    اینکه گفته می شه تصفیه خانه نداریم از ضعف مدیران استانی است والا با این همه آب نباید حتی برای یک ساعت قطعی آب داشته باشیم.اومدن از چاه آب در میارن وبه خورد مردم میدن اما حاضرنیستن از منابع آبی جاری بهره برداری کنند

  10. انیشتین گفت:

    جناب آقای لدنی نژاد متشکریم از اینکه دانسته هایمان را به ما یادآوری کردید. اینکه که نشد جواب. عزیز من. شما باید مشکل را حل کنید و نه اینکه شرح مشکلات را بازگو نمایید. همه با مشکلات آب شهر یاسوج آشنا هستند. باید راه حل ارائه دهید و نه اینکه تنها راهکارتان جیره بندی باشد. اگر قرار بر این باشد که مسئولین ما اینگونه صورت مساله را پاک کنند پس چه فرقی می کند که ما مسئول داشته باشیم و یا نه و اگر قرار بر قطع آب باشد اصلا چه نیازی به اداره آب.
    بعد چند سوال:
    1- اگر واقعا می دانید که 40 درصد مردم متخلف هستند چرا با آنها برخورد نمی کنید. شمایی که با یک قبض که چند ماه دیر پرداخت شود با مامور سراغ مردم می آیید؟ چرا اگر واقعا اینگونه است(40 درصد) جلوگیری نمی کنید؟
    2- از افزایش جمعیت صحبت کرده اید، راستی چرا مردم تهران و خیلی از شهرهای بزرگ و کوچک با آن همه جمعیت میلیونی و افزایش جمعیت چرا هیچ گاه با جیره بندی مواجه نمی شوند؟
    3- به نظر شما زشت نیست در استان و شهری که افتخارش پایتخت طبیعت بودن است از جیره بندی آب صحبت شود؟ می دانید سرانه بارندگی(منابع آب) در یاسوج نسبت به کشور چقدر است؟
    4- مشکلات را ردیف کرده و یکی کی برشمردید، راستی بفرمایید شما چه تدابیر اجرایی (ایجابی و نه سلبی) برای حل این مشکل دارید؟ بهتر است بفرمایید چند چاه، مخزن و… در این شهرها در دست احرا دارید؟
    5- پیشنهاد بنده برای حل مشل کم آبی در یاسوج: بهتر آن است که در هنگام جیره بندی از مناطق حاشیه ای شهر یاسوج چون شهرک جهاد، شهرک امام حسین، دولت آباد و… شروع کنید که فریادشلن به جایی نمی رسد.

  11. علی یار گفت:

    اقای لدنی در کجای دنیا استفاده از منبع اب فرهنگ شده اون هم با شهری مثل یاسوج واقعا شرم اوره اینگونه اظهار نظر کردن . معلومه وقتی برا گرفتن پست التماس به همه میکنید کار که مهم نیست .

  12. ناشناس گفت:

    اب درکوزه وماتشنه لبان می گردیم این همه رودخانه وچشمه اطراف یاسوج چرایک سد نزدید وهنوز خوابید

  13. سید سعید گفت:

    ضعف مدیریتتو با این چیزا میخوای حل کنی

  14. بهنام گفت:

    چطور میتونید و میخواید به چند استان لوله بکشید و آب صادر کنید ولی عرضه ندارید یه فکری به حال مردم بیچاره این استان کنید خصوصا شهر یاسوج که منبع سرچشمه های خروشانه ولی هر روز مردمش دارن از قطعیه چندساعته ی آب رنج میبرن . البته شما حق دارید آخه آب و منابع آبی این استان مثل نفت و گازش فقط اسمش برا مردمه بدبخته این استانه …….

  15. علی گفت:

    خب این چند سال چیکار میکردیت که تصفیه خونه نزدیت، بعدش به جای اینکه بگید مردم تانکر اب بخرمد یه منبع بزرگ یک میلیون لیتری بزنید تقریبا برا 2500
    خونه جواب میده

  16. ایران گفت:

    این ضعف مدیر عامل آب و فاضلاب نیست بلکه بی عرضگی نماینده بویر احمد است که شخصی که هیچ سابقه مدیریت و … و تجربه هیچ چیزی را ندارد توسط تاجگردون مدیز عامل میشود و به ریش زارع میخندد و هیچ کاری برای مردم شهر یاسوج نمیکند
    ایشان تمام فکر و ذکرش ابرسانی به باشت وگچساران و فاضلاب گچساران است

  17. خواکرم گفت:

    لطف اول لولهای ترکیده درخیابانها که خیلی هم کم نیستند رادرست کنید بعد درتنگ ابشار بالای خونه هایی که درتنگ ابشارباغداران لوله ها را چند جا شکستند تا باغهایشان را ابیاری کنند انان را واداربه تمکین کنید بعد اگر مشکل داشتیدراه حل بدهید

  18. ناشناس گفت:

    واقعا. جای بسی تاسف است جناب مد یر عامل؟

دیدگاه شما