شنبه 10 خرداد 1393 - 16:22

رفع نگرانی یاسوجی‌ها با تعیین تکلیف پربحث‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد + تصاویر

امروز و با حضور مسئولان و با کلنگ‌زنی اجرای طرح جدید پارک ولایت در محل تپه تخریب شده استانداری، برای پربحث‌ترین پروژه عمرانی تاریخ کهگیلویه و بویراحمد تعیین تکلیف شد

به گزارش بویرنیوز ، ظهر امروز و پس از گذشت دو سال از تخریب تپه معروف استانداری در شهر یاسوج که در زمان تصدی اکبر نیکزاد بر استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت وضعیت پربحث‌ترین پروژه عمرانی کهگیلویه و بویراحمد در همه ادوار تاریخ این استان بالاخره به سرانجام رسید.

به گزارش فارس، تقریباً دو سال پیش اکبر نیکزاد استاندار اسبق کهگیلویه و بویراحمد و برادر وزیر راه ‌و شهرسازی در دولت دهم تصمیمی عجیب گرفت و دستور داد تا تپه استانداری کهگیلویه و بویراحمد و همه ساختمان‌هایی که در آن وجود دارند تخریب شده و با خاکبرداری هزاران تنی، این تپه تاریخی تبدیل به پارک ولایت شود.

مخالفت‌های زیادی با این طرح در استان صورت گرفت اما نیکزاد مصمم به انجام این کار شده بود که لودرها و بولدوزرها به جان تپه استانداری افتادند و روزانه صدها کامیون خاک از این محل برداشت و به نقاط دیگر انتقال داده شد.

اما این پایان کار نبود چرا که در یک چشم به هم زدن دولت احمدی‌نژاد تصمیم گرفت اکبر نیکزاد را به موطن خود اردبیل برده و سکان استانداری دیار سبلان را به دست او بسپارد و در عوض سید حسین صابری استاندار اردبیل را به کهگیلویه و بویراحمد منتقل کند.

 

 

با این جابجایی تأمل برانگیز که عده‌ای در کهگیلویه و بویراحمد معتقد بودند در کمک به اکبر نیکزاد برای خلاصی مهلکه تخریب این تپه صورت گرفته، سید حسین صابری با ورود به استان صراحتاً اعلام کرد که کاری به کار تپه تخریب شده استانداری ندارد و تلویحاً آن را در حد یک تخلف دانست.

سید حسین صابری با تغییر دولت از این استان رفت و نوبت به استاندار دولت تدبیر و امید یعنی سید موسی خادمی رسید و همه منتظر بودند که او برای تپه تخریب شده دیروز با نام پارک ولایت امروز فکری کند و مردم را از چشم انتظاری و نگرانی برهاند.

سید موسی خادمی اما امروز در آیین کلنگ‌زنی چهار پروژه عمرانی در شهر یاسوج و در محل تپه تخریب شده استانداری، اظهار کرد: از دی و بهمن سال گذشته با توجه به همه مشکلاتی که بود دستور دادیم که طرح جدید ساخت پارک ولایت را به مناقصه بگذارند.

 

 

وی ادامه داد: با این کار می‌خواستیم غصه‌ای که برای مردم از بابت تخریب این تپه ایجاد شده بود بکاهیم و به همین منظور پس از آن کار غیرکارشناسی گذشته، طرحی مردم‌پسند در آن اجرا کنیم که از آلام مردم بکاهد.

خادمی افزود: با همکاری نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی از محل اعتبارات ماده 180 برای ساخت این پارک اعتباری در نظر گرفته شده است که باید از نماینده مجلس به دلیل همکاری برای اجرای این طرح قدردانی کنیم. وی گفت: این پارک و ساخت آن و تغییر وضعیتی که دارد از اولویت‌های ما در اعتبارات ماده 180 بود که امیدواریم با ساخت آن مردم و مسافران از فضای سبز در نظر گرفته شده نهایت استفاده را ببرند.

و این گونه شد که پس از کش و قوس‌های فراوان عاقبت برای تپه تخریب شده استانداری یا همان پارک نیمه‌کاره ولایت تعیین تکلیف شد تا پس از دو سال چشم‌انتظاری عاقبت وضعیت بلاتکلیف آن به سرانجام برسد.

منبع: فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=106698
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محمودی وفا گفت:

    کار ان کرد که تمام کرد در همه شهر ها دارند پادگانها ومراکز نظامی رابه خارج از شهر منتقل میکنند در شهر ما زیبا ترین نقاط برای گردشگری در اختیار مراکز نظامیست

  2. دانشجو گفت:

    درود بر حاج زارع کارات همیشه 20

    • ناشناس گفت:

      والا من که شخصا به حاجی رای دادم ولی خدا میدونه که هنوز هیچ نتیجه ای از کاراش ندیدم 

  3. کارشناس گفت:

    خدا پدر ومادر نیکزاد را بیامرزد که نفس شهر یاسوج را آزاد کرد کار بسیار خوبی کرد اما اگه توپوگرای حفظ میشد بیست بود

  4. علی گفت:

    دکتر خادمی استاندار محترم واقعا برنامه های خوبی برا توسعه استان دارد مرسی

  5. شهروند گفت:

    من هم به عنوان یک شهروند از وضعیت کنونی (احداث ساختمانهای مراکز نظامی در مرکز شهر) به شدت شاکی ام.

  6. احسان گفت:

    با سلام خدمت مسئولین عزیز استان، همه جای دنیا آرزو دارند که در وسط شهرشان رودخانه یا کوه یا تپه ای داشته باشند تا بتوانند آن را تبدیل به تفریحگاه کنند. حال که شهر یاسوج از این دو نعمت خدادادی برخوردار است متآسفانه یک طرح کاملاً غیر کارشناسی شده و پر هزینه باعث از بین رفته این همه زیبایی شده است. مگر نمیشد با کمترین هزینه این تپه باستانی رو تبدیل به پارک کرد؟ می توانستید با پمپاژ کردن آب رودخانه به بالای تپه هم زیبایی دو چندان به شهر یاسوج بدهید و هم با جریان انداختن آب رودخانه بشار از بالا به پایین باعث تمییز تر شدن آب رودخانه می شدید. حال که چنین نکرده اید حداقل به مردم بگویید تا به الان چه میزان هزینه کرده اید( فقط خاکبرداری بالغ بر چند میلیارد تومان شده است)؟؟؟؟

  7. ستیزن گفت:

    پیشنهاد من اینه که یک ابشار بزرگ مصنوعی با پمپاژ اب رودخانه بشار بسازند که یک طرح بی نظیر در تمام جنوب ایران باشه 

    • حمید گفت:

      از لحاظ وضعیت بیمارستانامون داغدنیم اونوقت بیایم یه طرح اینجوری اجرا کنیم؟سینما نداریم طرح اینجوری اجرا کنیم؟پهنای خیابانمون به اندازه نیاز خود مردم شهر نیست طرح توریستی ایجاد کنیم بقیه بیان جامونو تنگتر کنیم؟بافت شهریمون کلا غلطه بیایم طرح اینجوری ایجاد کنیم؟وضعیت خرابه عمو این چیزی شما میگی برا اون شهریه که مردمش تامینن برا دماغ چاقی از اینکارا می کنن….کسی نون نداره بخوره نباید لباس گرون قیمت برا فخر بپوشه

  8. بویراحمدی گفت:

    حیف حیف حیف این طبیعت خدادادی فقط باید توی شیراز و اصفهان باشه آخه اونا میدونن چه جوری ازش استفاده ببرن نه ما که با هر استاندار و شهرداری که عوض میشه یا فلکه استانداری رو باید توش یه تغییراتی بده یا اگه جایی واسه بهم ریختن پیدا نکرد میره یه خرابکاریه دیگه میکنه 

  9. يزدگرد گفت:

    كاري را كه نيك زاد شروع كرد تحول بزرگي در صنعت توريسم ايجاد مينمود ، اما متاسفانه سليقه ي بد صابري استاندار قبلي كاري ارزشمند را نيمه كاره رها گذاشت. 
    حال اميد كه درستش كنند …

  10. سودابه گفت:

    چرا مسئولین محترم یه فکری به حال قسمت خروجی شهر یعنی بسنجان نمی کنند و تمامی پارکها رابه ورودی شهر اختصاص می دهند یعنی مردم قسمتهای خروجی هیچ سهمی در این شهر ندارن و همه امکانات برای بالا نشین هاست

  11. شهروند گفت:

    شهر ما همین نما را داشت که خرابش کردند بعد این طرح ها انقدر غیر کارشناسی است که با رفتن دیگری تغییرمکنند چه باید کرد

  12. واقع بین گفت:

    زارعی خدمت بی منت 

  13. همشهری گفت:

    اگه راست میگن درفکرابادانی هستند45متری زیر شهرک های امام حسین-جهاد -امام علی وکوی ازادگان را هرچه سریعتر پیاده کنید تا در حریم ان ساخت ساز غیر قانونی شکل نگیرد و بار ترافیک شهر نیز کمتر گردد

  14. فرشیدعزیزی گفت:

    ادعایی که هرگز به عمل درنمی آید: استان ما توریستی نمیشود تا زمانی که قدرت خلاقیت و نوآوری های بزرگ را نداشته باشیم: آقایان فقط برای خرده مسافران جنوب استان برنامه ریزی میکنند. واقعا متاسفم با طرح پیشنهادی برای پارک ولایت.

  15. فرشیدعزیزی گفت:

    ادعایی که هرگز به عمل درنمی آید: استان ما توریستی نمیشود تا زمانی که قدرت خلاقیت و نوآوری های بزرگ را نداشته باشیم: آقایان فقط برای خرده مسافران جنوب استان برنامه ریزی میکنند. واقعا متاسفم با طرح پیشنهادی برای پارک ولایت. من پیشنهاد پارک موزه استان رو دادم و اول قرار بود اجرا بشه اما بعد ضعف و سستی در تصمیم گیری باعث ….

  16. حقیقت بویراحمد گفت:

    لطفا مسئولان دلسوز استان از جمله وزارت کشوریها نظارت ویزه روی طرح بعمل اورید.متشکریم

  17. از شهرداری گفت:

    خدا پدر حاج زارع رو بیامرزه که با پیگیریهاش دوباره این پروژه رو راه انداخت

  18. شهروند گفت:

    خسارت وارده شده به بیت المال از بابت تخریب ساختمانهای مسکن و شهرسازی به بیت المال بالغ بر 15 میلیارتومان ارزیابی گردیده که پاسخگوی این هزینه تحمیلی اقایان نیکزاد_ حبیبی_ بیدارپور هستند و باید محاکمه شوند.

  19. کارمند استانداری گفت:

    تخریب تپه معروف به استانداری  فاقد مجوز قانونی بود که اقایان علیرغم دانستن این موضوع مبادرت به تخریب کردند.

  20. ناشناس گفت:

    تمام اموال بازیافتی ساختمانهای مسکن و شهرسازی در زمان تخریب به ناکجا اباد رفت .

  21. ناشناس گفت:

    خدا لعنت کنه کسانی راه که اموال بیت المال را غارت کردند. این افراد باید توسط دادستان کل کشور محاکمه شوند.

دیدگاه شما