سه شنبه 23 اردیبهشت 1393 - 22:54

بلایی که به سر بودجه کهگیلویه و بویراحمد آمد!

گروه اقتصادی – سال 93 برخلاف انتظار سال خوش یمنی برای استان کهگیلویه و بویراحمد از حیث بودجه نخواهد بود.

به گزارش بویرنیوز، سال 92 یکی از سال های سخت بودجه ای برای استان کهگیلویه و بویراحمد و البته کل کشور بود به طوری که تقریبا تمام پروژه های عمرانی کشور به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمد و مردم سال سختی را پشت سر گذاشتند.

اما سال 93 هم دست کمی از نظر بودجه ای از سال ماقبل خود نداشت و در سال جدید شاهد کاهش 35 درصدی بودجه عمرانی نسبت به سال 92 بودیم و این موضوع برای استانی که اکثر طرح های کلنگ زنی آن در دولت های نهم و دهم به مرحله افتتاح و بهره برداری نرسیده اند جای نگرانی عمیق دارد.

در این میان البته اظهار نظر علی‌حسن نوروزی یکی از کارشناسان بودجه که خود معاون استاندار این استان هم هست قابل توجه است و وی مدعی شده که در مقایسه بودجه سال‌های 92 و 93، بودجه عمرانی استان در سه بخش استانی، ملی و ملی استانی امسال نسبت به سال قبل وضعیت بهتری دارد ولی این در حالی است که علیرغم سخنان نوروزی نه تنها شاهد بهبودی نبوده ایم بلکه با کاهش 35 درصدی نیز مواجه شده ایم.

80946819-5302851
اکنون با وجود ۱۸۰۰ پروژه نیمه تمام در کهگیلویه و بویراحمد که بخش قابل توجهی از آنها پیشرفت فیزیکی مناسبی هم ندارند و نیز با وجود کاهش قابل محسوس بودجه عمرانی در سال 93 چگونه می توان به تکمیل طرح ها و رونق اقتصادی استان خوشبین بود.

اما بطور مثال استانی مانند لرستان که مانند استان ما امتیازات بودجه بگیر هم ندارد اما توانسته رشد 21 درصدی بودجه عمرانی در سال 93 نسبت به سال ماقبل آن داشته باشد.

سوالی که اینجا مطرح می شود این است که با وجود شعارهای مختلف استاندار برای جذب بودجه، تاکنون چه راهکار قابل ملاحضه و عملی برای بودجه استان صورت گرفته است و البته سوال مهم تر این که با وجود یکی از نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در دو کمیسیون مهم بودجه ای یعنی کمیسیون بودجه و کمیسیون تلفیق، چرا بجای افزایش و یا لااقل ثابت ماندن مهم ترین بخش بودجه ای یعنی بخش عمرانی، شاهد کاهش بودجه بوده ایم.

سال گذشته تنها 26 درصد بودجه استان تحقق یافت و امسال نیز تاکنون بودجه ای به استان داده نشده و باید تلاش ها برای تحقق کامل بودجه وعده شده برای استان محقق شود و این مهم با همکاری همه مسئولان و نمایندگان میسر خواهد شد.

این بودجه نوید دهنده سالی سخت برای ادارات استان خواهد بود و عملا نباید انتظاری برای وارد چرخه فعالیت شدن پروژ های بیشمار و نیمه کاره در استان بود.

برای دریافت هر یک از بخش های لایحه بودجه سال 1393 می توانید با کلیک بر روی لینک های زیر فایل مربوطه را به صورت فایل PDF دریافت کنید:

ماده واحده و جداول کلان منابع و مصارف بودجه : دانلود

پیوست شماره 1 – اعتبار طرح های تملک دارایی های سرمایه ای : دانلود

پیوست شماره 2 – درآمدها و واگذاری دارایی های سرمایه ای و مالی : دانلود

پیوست شماره 3- بودجه شرکت های دولتی، بانک ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت : دانلود

پیوست شماره 4- اعتبارات هزینه و تملک داراییهای سرمای های برحسب برنامه : دانلود

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=104348
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بویراحمد گفت:

    آهاااا پس همش شد تقصیر نماینده بقیه و استاندار مشورت ناپذیر. نماینده ما هم جعفر طیار

  2. هم استانی گفت:

    حالا دیگه تاج بیاد هی خالی ببنده و بگه این کارو کردم – اون کارو کردم- دیگه معلوم نیست کی راست می گه – کی دروغ.

  3. همشهری گفت:

    اقای تاجگردون که هر روز اعلام میکرد من بودجه را خوب میشناسم چطور شده حالا 35درصد از بودجه استان کسر شده حالا معلومه نه بودجه را میشناسه نه هم حضورش در بودجه مجلس موثره

  4. رستمی یاسوجی گفت:

    سلام متاسفانه تا زمانی که این اختلافات بین نماینده های محترم سه حوزه حل نشود وضعیت همین است .واقعا باعث تاسف است که تمام پیمانکارهای کلیدی استان بدلیل نبود بودجه دارن زمین گیر میشن و اگر نماینده های محترم دست بدست هم ندهند معضل بزرگی بوجود می اید که جبران ان زمان زیادی خواهد برد.

  5. شهروند گفت:

    پس تاج گردون اونجا چی کاره بوده نایب ریس کمیسیون بودجه

  6. ابومسلم گفت:

    آقای تاجگردون این همه مانور میده کجاست….فقط بلده سنگ دولت رو به سینه بزنه

  7. ناشناس گفت:

    هه هه هه هه هه هه هه هه هه

    خنده داره !!!
    ما قدرت تعقل داریم و خیال می کنیم که همه چی را می دونیم ولی ههیهات

  8. ناشناس گفت:

    میزان بودجه مهم نیست بلکه تحقق و اجرای آن مهم هست خودتون هم که میگید از بودجه پارسال فقط 26 درصد اختصاص داده شد!!!

  9. جاسم گفت:

    اقای تاجگردون نماینده دولت است در مجلس نه نماینده مردم.

  10. مارال گفت:

    همه سیاسیون مثل همن فقط منافع خودشون و فامیلاشونو در نظر دارن

  11. iraj گفت:

    با سلام.اول آنکه خواهشم این که همه کامنتهای را در سایت درج کنید.دوم آقای تاجگردون واقعا بودجه را میشناسد و شعار هم نیست این را میتوانید بدون از غرض ورزی از نماینده بقیه استانها بپرسید.دوم اینکه شرایط بودجه ای استان های دیگر حاشیه زاگرس بهتر از ما نیست.و میتوانید از زبان بقیه دولتمردان بپرسید همین هفته قبلی بود که چهار بانده گچساران را کلنگ زنی کردند و معاون وزیر خودش گفتند که تنها پروژه ای که پول آن قریب به هفتاد میلیارد کامل در حساب آن موجود است ادر سراسر ایران گچساران است، ضمنا فراموش نکنید که تاجگردون نماینده گچساران است شاید بقیه قبول نکنند که برای جای دیگه تصمیم بگیرد.ما مردم گچساران از آقای تاجگردون اکثرا راضی هستیم و مایه افتخارمان هم هست.خداوند ایشان را برای ما نگه دارد.

  12. ع - ک گفت:

    سلام
    دوستان بهتر است ابتدا بندهای بودجه سنوات قبل را ببینیم و بندهای بودجه امسال را هم بدانیم بعد مقایسه کنیم . البته در برخی موارد هم دیگر نیازی به هزینه کردن نیست شاید ما در برخی مسائل دیگر مصرفی نداریم کع بودجه بگیریم .البته طرح های ملی را هم باید مد نظر داشت .
    سپاس

  13. بهزاد گفت:

    خدایش حالا به این نتیجه رسیدید هیشکی مثل دکتر نمیشد؟بزرگواری که چماق سرکول ودین جره تاج گردون هم که فقط تبل تو خالیه زارع هم وفاتخونی نیورحه.خداکنه حداقل دور بعدبهرامی وداد مردن برسه وگرنه اقایون به فکرپرکردن جیب خودهستند.1انتقاد از بویر نیوز کامنتایه چرت وپرت رو راه ندید سعی کنیددموکراسی رو رعایت کنیدولی نه هرکسی رو راه بدیداین رسانه مردمیه.یاحق

دیدگاه شما