شنبه 1 آذر 1399 - 21:44

توضیح استاندار در خصوص زمان اتمام محدودیت ها در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر قطع زنجیره انتقال ، اعمال صحیح محدودیت‌ها و اجرای طرح محله محور، برای مقابله با کرونا تاکید کرد.

به گزارش بویرنیوز، حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: طبق آمار ارائه شده از طرف ریاست دانشگاه علوم پزشکی استان، ظرف 24 ساعت گذشته 30 نفر به تعداد بستری‌های کرونایی کرونایی اضافه شده‌است، و اگر شرایط اینگونه باشد ظرفیت بیمارستان‌های ما در استان جوابگو نیست.

وی خاطرنشان کرد: افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا باعث افزایش بستری و خستگی کادر درمان خواهد شد و هر چه فشار روی کادر درمان بیشتر شود، و امکانات محدود شود، احتمال مرگ و میر بیشتر می شود.

کلانتری در ادامه بر اجرای دقیق طرح محله محور و اعمال محدودیت‌های تعریف شده تاکید نمود و گفت: باید تمام تلاش ‌مان را به کار ببندیم تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود، و از مردم خواهش می‌کنیم در خانه نیز دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و حتی‌الامکان از خانه بیرون نروند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: باید ابتلا را کاهش بدهیم و تست گسترده هدفمند، بیماریابی فعال، قرنطینه مناسب، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی و تقویت درمان سرپایی را در اولویت قرار بدهیم.

کلانتری در ادامه افزود: باید از افرادی که در معرض خطر هستند، مانند سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای دارند مراقبت شود، و اجازه داده نشود این افراد با مبتلایان تماس داشته‌باشند.

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان با اشاره به محدودیت‌های تعریف شده و تاکید بر اعمال آن، گفت: هم‌اکنون سه شهرستان «لنده، بهمئی و دنا» در وض زرد هستند و سه شهرستان « گچساران، باشت و چرام» در وضعیت نارنجی هستند و فعالیت گروه‌های شغلی یک و دو در این شهرستان‌ها مجاز است.

وی افزود: در وضعیت نارنجی ورود و خروج هر گونه خودرو ممنوع است و در صورت مشاهده ظرف هر 24 ساعت خودروی متخلف مبلغ 500 هزار تومان جریمه خواهد‌شد.

کلانتری وضعیت دو شهرستان « بویراحمد و کهگیلویه» را قرمز اعلام کرد و افزود: فعالیت اصنافی که مایحتاج روزانه مردم را تامین می‌کنند در این شهرستان‌ها مجاز است و بقیه صنوف حق فعالیت ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در وضعیت قرمز ورود و خروج خودروها به جز خودروهای در حال ماموریت که مجوز تردد دارند ممنوع است و در صورت مشاهده در هر 24 ساعت یک میلیون تومان جریمه می‌شوند، و همچنین تردد خودروها از ساعت 21 شب تا 4 صبح نیز در شهرستان‌های با وضعیت قرمز ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزاری هرگونه جشن عروسی و مراسم ترحیم را ممنوع اعلام کرد و افزود: مراسم تشییع باید با حداقل افراد انجام شود، و برای خودروهایی که در مراسم‌های تشییع، ختم و ترحیم حضور داشته‌باشند، از طرف نیروی انتظامی جریمه مشخص اعمال خواهد‌شد.

کلانتری در ادامه خواستار نظارت بیشتر بر فعالیت آرامستان‌ها شد و گفت: گشت‌های نظارتی از ساعت 8 صبح تا 20 شب فعال هستند و در برخوردها رعایت اخلاق اسلامی در اولویت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان خاطرنشان کرد: زمانی اعمال محدودیت‌ها قطع خواهد‌شد که در وضعیت شهرستان‌ها تغییر ایجاد شود، برای مثال اگر شهرستانی اکنون در وضعیت قرمز باشد و بعد از اعمال محدودیت‌های 15 روزه تغییر وضعیت نداشته‌باشد، ناچاراً محدودیت‌ها در آن شهرستان اعمال می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326698
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما