پنجشنبه 22 آبان 1399 - 11:40

جولان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد/پیشنهاد رئیس مرکز بهداشت بویراحمد برای مدیریت بهتر فضای کنونی/تجمعات همچنان قربانی می گیرد

تجمعات و دور هم نشینی های فامیلی همچنان مهترین عامل سرایت کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد/ ماسک فراموش نشود/مردم 80 درصد کار هستند/اصتاف همچنان بسته هستند/دورکاری  50درصدی منوط به تایید در هفته آینده است

دکتر محمد یزدانپناه؛ رئیس مرکز بهداشت بویراحمد به بویرنیوز گفت:

تجمعات همچنان متداول ترین راه انتقال کرونا/قوه قهریه قویتر به میدان بیاید:

تجمعات در مراسمات عروسی و عزا به ویژه متاسفانه در مراسمات فوتی های ناشی از کرونا همچنان یکی از چالش های جدی ما است.

در همین راستا با حضور به موقع در برخی مناطق جلوی تجمعات را گرفتیم اما واقعیت اینست ما صرفا نقش ارشادی در این حوزه داریم و برای پایان دادن موثر به این دست تجمعات نیازمند قوه قهریه هستیم، از نیروی انتظامی، سپاه و سایر نهادها تشکر می کنیم و انتظار داریم بسیار جدی تر و پر رنگ تر به مقابله با نقض قوانین بهداشتی ورود کنند.

انتقال ویروس خانوادگی شده است:

روابط قومی و عشیره ای در استان کهگیلویه و بویراحمد به نحوی است که متاسفانه با وجود هشدارها اما همچنان دید و بازدیدها ادامه دارد.

این ویروس نیز در بسیاری از افراد بی علامت است و همین تجمعات خانوادگی محفلی شده است برای انتقال و گسترش راحت ویروس کرونا. توصیه اکید داریم ارتباط حضوری به حداقل خود برسد و بیشتر به سمت احوالپرسی های غیر حضوری برویم.

باید بپذیریم قواعد زندگی و تعاملات باید تفاوت کند، اگر واقعا به یکدیگر عشق می ورزیم .سلامتی را با فاصله گرفتن به یکدیگر هدیه کنیم. خواهش ما از مردم حساسیت به توصیه های پزشکی است.

ما 20 درصد کار هستیم و مردم 80 درصد کار این خود نشان می دهد مراعات توصیه های درمانی در خصوص کرونا توسط مردم چقدر می تواند در کاهش فضای کنونی و بهبود شرایط خود آنها موثر باشد.

در خصوص ادارات پیشنهاد تازه ای داریم:

تعطیلی 50 درصد این هفته اعمال شده بود، شنبه هفته آینده جلسه ای برگزار و در خصوص تمدید این شرایط تصمیم گیری می شود.

هم اکنون طرح تعطیلی پنج شنبه ها ارائه شده است که طبق تجربه اگر تعطیلی صرفا محدود به روز پایانی هفته نباشد بهتر است چرا که این مساله فرصتی برای خروج مردم از منازل و حتی مسافرت های کوتاه می شود، به نظر می رسد تعطیلی در میانه هفته می تواند بهتر باشد.

برخی مدیران ادارات همکاری با مصوبات ما ندارند و برخورد جدی با ناقضان پروتکل های بهداشتی ندارند که توصیه ما معرفی این دستگاه ها و از سویی برخورد بازدارنده با آنها است.

صنوف شهرستان بویراحمد همچنان بسته است:

محدودیت صنوف فعلا تا پایان هفته آینده برقرار است و اگر مشاهده شد فردی خلاف این محدودیت بازگشایی انجام داده است قطعاً خارج از مقررات بوده و با او برخورد می شود.

البته انتظار ما اینست با توجه به شرایطی که اکنون در استان حاکم است خود لصناف داوطلبانه به میدان آیند و خود در خط مقدم بایستند، خودشان اجازه ندهند صنوفی که بانی تجمعات می شوند باز شوند. شرایط اقتصادی این عزیزان را درک میکنیم اما اگر همه در کنار هم پای کار باشیم و دو هفته را جدا مراعات کنیم شرایط برای همه ما بهتر می شود.

بانک ها تمهیدات بهتری بیندیشند:

تجمع مردم در فضای محدود بانک ها هم مساله جدی است.

توصیه ما اینست بانک ها از نگهبانان خود برای کنترل ورود و خروم مردم و تذکر به افرادی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند بهره ببرند.

زمابندی شناور ارائه خدمات بانکی و البته بررسی شلوغ ترین خواسته و خدمت و چاره اندیشی برای مدیریت حضور ارباب رجوع(مشخصاً پرونده های وام) هم باید مد نظر بانک ها باشد.

در بازرسی و نظارت اول بودیم:

مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد به گواه آمار در زمینه بازرسی، نظارت و گزارش تخلفات کرونایی در استان رتبه نخست را دارد.

این مساله وقتی مهم است که بدانیم بزرگترین شهرستان استان به ویژه از بعد جمعیتی را نظارت می کنیم و با تعداد نیروی محدود هم باید وظایف درمانی و بهداشتی را انجام دهیم و هم نظارت و بازرسیهای مستمر و گسترده را در دستور کار داشته باشیم.

سخن پایانی:

کرونا شوخی نیست و با کسی تعارف هم ندارد، بسیاری از خانواده های شریف استان امروز داغدار عزیزی هستند که بر اثر این ویروس جان باخته است.

برای مقابله با این ویروس و حراست از جان عزیزانمان باید و باید به پروتکل های بهداشتی احترام بگذاریم، بپذیریم مهمترین راه مقابله با این ویروس فعلا ماسک و حذر از حضور در تجمعات است.

خیلی سخت است ما بانی مرگ عزیزترین فرد زندگی مان باشیم، این اتفاق اما بعلت سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی در کهگیلویه و بویراحمد رخ داده و اگر با همین بیخیالی پیش برویم باز هم از این دست اتفاقات تلخ میشنویم.

باید کنار هم باشیم، همه باید به میدان بیایند، انتظار معجره از کادر خسته و کم تعداد درمانی بجا نیست، وقتی میتوانیم موفق میدان مبارزه باشیم که همه پایبند به توصیه های ذکر شده باشیم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326577
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. فردین گفت:

    باسلام دوستان مسوول بنظربنده نباید بانکها رو تعطیل میکردن زمانی که باز بشه فاجعه به باز میاد

دیدگاه شما