دوشنبه 28 مهر 1399 - 19:42

شروع جنگ تن به تن کرونا با خانواده ها/ صنوف و ادارات کهگیلویه و بویراحمد تعطیل شوند

بویرنیوز: رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج گفت: اکنون نگاه ها و نگرش ها بر حوزه درمان معطوف شده درحالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده ها و افراد خانواده شروع شده است.

دکتر سعید جاودان سیرت روز دوشنبه ۲۸ مهر ماه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: تغییرات آماری مبینی بر افزایش تعداد بیماران سرپایی، بستری و افزایش مرگ و میر، بیانگر یک سری اشکالات در اجرای برنامه هایی است که توسط ما در حال اجرا است.

وی اظهار کرد: نیازمند یک کارشناسی و چکش کاری مطلوب تر در بحث آمار و ارقام بیماری کرونا هستیم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تصریح کرد: اکنون نگاه ها و نگرش ها بر حوزه درمان معطوف شده در حالی که یک جنگ تمام عیار تن به تن کرونا با خانواده ها و افراد خانواده شروع شده است.

جاودان سیرت بیان کرد: مشکل ما درون خانواده هاست، چرا که افراد خانواده ها یکی یکی به بیماری کرونا مبتلا می شوند و این مشکلات باعث می شود که در آینده ای نه چندان دور، وضعیت بدتر از این شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار تعداد بیماران و فوتی های کرونا از فروردین ماه افزایش بسیاری داشته و این زنگ خطری برای جامعه است.

این پزشک متخصص عفونی ادامه داد: طبق تحقیقات میدانی که داشتیم، بیماری مسری تر شده و به این دلیل است که بیماری در خانواده ها، خانه به خانه در حال انتقال است و این مشکل جامعه و آحاد مردم است.

جاودان سیرت اظهار کرد: یکی از دلایل اصلی این وضعیت این است که نتوانستیم چرخه انتقال بیماری را قطع کنیم و این چرخه انتقال از چند روش درحال صورت گرفتن است.

وی ارتباطات مستقیم و حضور در جلسات و مراسمات را از عوامل چرخه انتقال بیماری دانست و عنوان کرد: عدم همراهی مردم ما را زمین گیر می کند و اگر پیشگیری ها را هم اکنون در دستورکار قرار ندهیم، شاید با ورود آنفلوآنزا دچار یک بحران اساسی شویم.

رئیس بیمارستان شهید جلیل یاسوج تاکید کرد: پس از بسیاری از مراسمات تشییع و تدفین به خصوص مراسمات تشییع و تدفین فوتی های کرونا، تعداد مراجعات به بیمارستان بیشتر می شود.

جاودان سیرت گفت: پیشنهاد می کنم که ارگانی مشخص شود که تشییع و تدفین را برعهده بگیرد و از ورود و حضور مردم در این مراسمات جلوگیری کند که با این کار بخشی از مشکلات را می توان حل کرد.

بر پایه این گزارش، وی افزود: باید به سمتی برویم که به یک تعطیلی که همه صنوف و ارگان ها را دربربگیرد، برسیم. اگر این تعطیلی صورت نگیرد، این روند چرخه انتقال را نمی توانیم بشکنیم و انتقال همچنان صورت می گیرد و برای جامعه مشکل ساز است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=326213
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما