چهارشنبه 9 مهر 1399 - 17:34

فروش جدید خودرو به قیمت کارخانه به صورت قرعه کشی تصویب شد

قرعه کشی 156 هزار دستگاه خودروی جدید تا پایان سال / تقاضای بازار واقعی نیست

بویرنیوز: مدیرکل صنعت حمل و نقل وزارت صنعت، معدن تجارت از تحویل 156 هزار دستگاه خودروی دیگر در طرح فروش فوق العاده شرکت های داخلی به صورت قرعه کشی خبر داد.

مدیرکل صنعت حمل و نقل وزار صمت با اشاره به تصمیم جدید این وزارت خانه درباره فروش فوری خودرو در 6 ماهه دوم سال جاری، به خبرنگار کارودرآمد جی پلاس گفت: بنابراین تصمیم مقرر شده تا پایان سال حدود 156 هزار دستگاه از طریق فروش فوری تحویل مردم می شود. این تعداد شامل کلیه خودروهای قرعه کشی ایران خودرو و قرعه کشی سایپا تا پایان سال 99 است.

سهیل معمار باشی راه حل وزارت صمت برای رفع آشفتگی بازار خودرو که با افزایش تقاضای مردم و قیمت ها روبرو شده، تصریح کرد: وزارت صمت باید تمام توان خود را برای عرضه بیشتر خودرو به کار بگیرد تا بتواند تاحدودی قیمت ها را در بازار کاهش دهد ولی باید بدانیم که تقاضای موجود در بازار خودرو واقعی نیست و این تقاضا به دلیل شرایط اقتصادی ایجاد شده و مبتنی بر میزان مصرف افراد نیست.

وی با بیان اینکه صنعت خودرو می تواند پاسخگوی نیاز واقعی مردم در بازار خودروی کشور باشد، به جی پلاس گفت: مدیریت تقاضای مردم بایستی توسط بانک مرکزی و نهادهای سیاست گذار صورت بگیرد چرا که هرچه خودروی بیشتری هم عرضه شود، باز هم متقاضی برای آن وجود خواهد داشت و اگر شاخص های اقتصاد کلان تثبیت نشود، علاوه برخودرو، در دیگر بازارها هم شاهد مشکلات ادامه داری  خواهیم بود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325907
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما