چهارشنبه 9 مهر 1399 - 11:10

مشروح مناظره جنجالی ترامپ و جو بایدن/ بایدن: میشه خفه بشی؟ (+عکس)

اولین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بین 2 نامزد اصلی دموکرات و جمهوری‌‌خواه در این کشور برگزار شد.

 به گزارش بویر نیوز، در این مذاکره 90 دقیقه‌ای که در دانشگاه “کیس وسترن رزرو” شهر کلیولند ایالت اوهایو برگزار شد “جو بایدن” نامزد دموکرات‌ها و “دونالد ترامپ” نامزد جمهوری‌‌خواهان در مورد موضوعاتی مانند انتخاب قاضی جدید برای دیوان عالی، اقتصاد، عملکرد در مورد بحران کرونا و انتخابات به شیوه پستی بحث کردند. “کریس والاس” مجری و روزنامه‌نگار تلویزیونی از شبکه “فاکس‌نیوز” نیز اجرای این برنامه را برعهده داشت.

به گزارش رسانه‌ها، دو نامزد رقیب ریاست جمهوری آمریکا به دلیل شیوع کرونا از دست دادن سنتی در اول برنامه خودداری کردند و فاصله لازم را حفظ کردند. آنها حتی چند قدم هم به هم نزدیک نشده و پشت تریبون‌های خود رفتند.

فرانس 24 در مورد شروع این مذاکره نوشت: این مناظره مهم‌ترین رویداد انتخاباتی ریاست جمهوری کنونی است. در این مناظره خبری از جمعیت و شکوه همیشگی نبود و در مقابل بسیاری از عوامل پشت صحنه مجبور به استفاده از ماسک بودند.

تصاویر به نمایش درآمده از ابتدای مذاکره ورود ایوانکا و دختران دیگر ترامپ به فضای دانشگاه “کیس وسترن رزرو” را نشان داد. دقایقی بعد ملانیا ترامپ نیز به این جمع اضافه شد و در جایگاه همراهان ترامپ نشست. در مقابل “جیل بایدن” همسر جو نیز به جمع همراهان نامزد دموکرات‌ها پیوست.

نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/عکس  Olivier Douliery/AP

 مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

رویترز در این باره نوشت: دو نامزد در ابتدا در باره انتخاب قاضی جدید برای دیوان عالی در آستانه انتخابات بحث کردند.

مناظره، با سوالی درباره دادگاه عالی آمریکا شروع شد. هر یک از نامزدها دو دقیقه فرصت داشتند تا درباره این موضوع صحبت کنند. مناظره با حرف های ترامپ آغاز شد.

او با دفاع از نامزد پیشنهادی جمهوری‌خواهان برای دیوان عالی آمریکا در این باره گفت: ما انتخابات را بردیم. در نتیجه ما سنا را در اختیار داریم. کاخ سفید را هم داریم و با احترام به تمام آنها حق داریم که این انتخاب را انجام دهیم، اگر دموکرات‌ها بر سر کار بودند این کار را به سرعت انجام می‌دادند.

جو بایدن نامزد دموکرات‌ها هم در این باره اظهار کرد و گفت: مردم آمریکا حق دارند که تصمیم بگیرند و نظر خود را درباره انتخاب نامزد دیوان عالی بیان کنند.

وی افزود الان ما وسط انتخاباتی هستیم که در حال حاضر آغاز شده است. ده‌ها هزار نفر رای خود را داده‌اند و باید صبر کنیم تا مردم آمریکا مشخص کنند که چه کسی را برای رئیس جمهوری بر می‌گزینند و پس از آن قاضی دیوان عالی را انتخاب کنیم.

بایدن گفت: من مشکلی با نامزد پیشنهادی دیوان عالی ندارم اما رفتن نامزد جمهوری‌خواهان به دادگاه عالی آمریکا باعث از بین رفتن بیمه سلامت حدود 20 میلیون نفر می‌شود.

بایدن به نگرش “قاضی برت” نامزد جمهوری‌خواهان در مورد طرح  “اوباماکر” یا همان برنامه بیمه درمانی که در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شده بود اشاره کرد. “برت” از مخالفان و منتقدان طرح اوباما کر در سال 2012 بود.

بایدن همچنین گفت: با حضور برت در دادگاه چه اتفاقی برای حقوق زنان می‌افتد؟

 وی افزود: نگرش قاضی فعلی به برنامه اوباماکر میلیون‌ها تن را از بیمه درمانی محروم خواهد کرد.

ترامپ به میان حرف‌های بایدن پرید و با اشاره به مدت انتخاب شدن و مقام ریاست‌جمهوری‌اش اختیاراتش را یادآور شد و بایدن را به افکار سوسیالیستی متهم کرد.

بایدن  گفت: من می‌خواهم مردم  بیمه سلامتی شخصی داشته باشند. وی افزود  200 هزار نفر در آمریکا به دلیل شیوع کرونا مرده‌اند و حدود 7 میلیون نفر به ویروس مبتلا هستند.

ترامپ باز هم به میان سخنان بایدن آمد و گفت: اگر شما رئیس‌جمهور بودید 2 میلیون نفر در اثر بیماری کرونا می‌مردند.

بایدن: حزب دموکرات یعنی من

جو بایدن، معاون رئیس جمهور در دولت باراک اوباما در ادامه «اتهام سوسیالیست» بودن که بارها از سوی دونالد ترامپ مطرح شده بود را رد کرد. در همین زمان ترامپ به او گفت: «اما هم حزبی‌های شما می‌خواهند بیمه سوسیالیستی بیاورد»

به نظر می‌آید که منظور دونالد ترامپ از بیمه سوسیالیستی، بیمه همگانی باشد. وی به جای ترکیب Socialized medicine به معنای بیمه همگانی از socialist medicine به معنی بیمه سوسیالیستی استفاده کرد.

بایدن در جواب گفت: “در حال حاضر من حزب دموکرات هستم و حزب دموکرات یعنی من”.

جو بایدن و دونالد ترامپ در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/عکس: Julio Cortez/

نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

بایدن: میشه خفه بشی؟

در بیست دقیقه اول مناظره هرج و مرج بر گفت‌وگوی دو طرف حاکم بود و دونالد ترامپ بارها صحبت‌های جو بایدن را قطع می‌کرد. تا جائی که در دقیقه ۱۸ مناظره نامزد حزب دموکرات با قطع شدن صحبت‌هایش توسط آقای ترامپ، خطاب به وی گفت: «میشه خفه شی مرد؟»

ترامپ نیز در پاسخ گفت: «مردم می‌فهمند جو. تو در ۴۷ سال گذشته هیچ کاری را پیش نبردی.»

در بخش دیگری از مناظره نیز کریس والاس، مجری مناظره و خبرنگار با سابقه شبکه فاکس نیوز به دونالد ترامپ تذکر داد و به دلیل صحبت کردن همزمان نامزدها با هم با بالا بردن صدای خود گفت: «من دوست ندارم صدای خود را بالا ببرم اما تفاوت من با شما چیست؟» وی خطاب به آقای ترامپ گفت که به آنچه کمپین انتخابی‌اش پیش از برگزاری مناظره به آن متعهد شدند احترام بگذارد.

ترامپ خطاب به مجری مناظره: ظاهرا من در حال مناظره با شما هستم نه بایدن

دونالد ترامپ در آغاز صحبت‌هایش بایدن را به تلاش برای از بین بردن بیمه خصوصی متهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا سپس در پاسخ به سوالات مکرر مجری برنامه درباره شکست آقای ترامپ در ارائه طرح جامع بیمه درمانی جایگزین اوباماکر گفت: ظاهرا من در حال مناظره با شما هستم نه او (بایدن) که البته جای تعجب هم ندارد.

دونالد ترامپ خطاب به مجری: من در حال مناظره با شما هستم/عکس: Olivier Douliery/AP
 مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جو بایدن: با توجه به همه دروغ‌ها صحبت‌های ترامپ درباره ویروس کرونا را باور می‌کنید؟

در ادامه مناظره انتخاباتی دو نامزد دموکرات و جمهوری‌خواه، جو بایدن با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی آقای ترامپ با باب وودورد که اخیرا توسط این خبرنگار منتشر شده به مساله پنهان‌کاری دولت دونالد ترامپ در مورد وخامت همه‌گیری ویروس کرونا در ماه‌های ابتدایی شیوع پرداخت و گفت: «با همه دروغ‌هایی که توسط رئیس جمهور ترامپ گفته شده است برای لحظه‌ای هم می‌توانید به او و حرف‌هایش اعتماد کنید؟ او اعتراف نمی‌کند که می‌دانست این اتفاق‌ها خواهد افتاد. او حتی در ماه فوریه از خطر این ویروس اطلاع داشت.»

ترامپ: تو در کالج نفر آخر کلاس بودی، در مورد هوش با من حرف نزن

جو بایدن با اشاره به «پنهانکاری» ترامپ درباره خطر شیوع کرونا «به دلیل وحشت خودش» یا «نگرانی از سقوط بازار سهام» رو به دوربین و مخاطبان گفت: «اگر او باهوش‌تر و سریع‌تر نباشد، تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند.»

در اینجا دونالد ترامپ خطاب به وی گفت: «درباره هوش با من صحبت نکن.» وی با زیر سوال بردن هوش جو بایدن افزود: «شما با کمترین نمره در کلاس فارغ التحصیل شده‌اید.»

دونالد ترامپ به همراه همسرش ملانیا در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/عکس: Patrick
Semansky
مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

ترامپ: تولید واکسن کرونا خیلی سیاسی است

با مطرح شدن سوال درباره واکسن کرونا و پرسش مجری درباره تناقض صحبت‌های مسئولان بخش سلامت ایالات متحده و رئیس جمهوری درباره زمان دسترسی همگانی به واکسن کرونا، دونالد ترامپ با اشاره به اینکه واکسن می‌تواند سریعتر به همه مردم ارائه شود اذعان کرد که مساله تولید واکسن کرونا سیاسی است.

آقای ترامپ گفت: «من با بسیاری از کمپانی‌های تولید دارو صحبت کردم و ما خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها می‌توانیم واکسن را داشته باشیم اما این مساله خیلی سیاسی است و آدم‌هایی مثل این (بایدن) می‌خواهند که این مساله سیاسی باشد به جای اینکه فکر جان افراد باشند.»

جو بایدن به همراه همسرش، جیل در نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا/عکس: Patrick Semansky

مناظره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

دفاع ترامپ از تجمع انتخاباتی در میان بحران کرونا: بایدن هم اگر می‌توانست آدم‌ها را جمع کند همین کار را می‌کرد

دونالد ترامپ در پاسخ به سوال مجری درباره برگزاری تجمع انتخاباتی در میان بحران شیوع کرونا با دفاع از عملکرد خود گفت: «مردم می‌خواهند حرف‌های من را بشنوند.» وی با اشاره به اینکه تجمع‌های انتخاباتی خود را در فضای باز برگزار کرده است، درباره خطر ابتلای هوادارن به ویروس کرونا افزود: «ما تا کنون مشکلی نداشتیم.»

از ۲۱ تجمع انتخاباتی دونالد ترامپ از اواسط ماه مارس تا کنون، سه مورد از آنها در فضاهای بسته برگزار شده و اکثر هواداران وی بدون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در آنها شرکت کرده‌اند.

زمانی که جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا را به اهمیت ندادن به جان هوادارنش و «مسئولیت ناپذیری» متهم می‌کرد، آقای ترامپ که دقایقی پیش از این ماسک پوشیدن دائمی جو بایدن را به تمسخر گرفته بود دلیل برگزار نشدن تجمع انتخاباتی توسط نامزد دموکرات را این دانست که «هیچکس در آن شرکت نمی‌کند» وی گفت: «اگر می‌توانستید جمعیت را جمع کنید همان کار (من) را می‌کردید.»/ عصرایران

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=325885
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما